in

Questu hè cumu u cane impara à esse solu

 

Parechji cani soffrenu quandu u so maestru o padrona abbanduneghja a casa. Questu pò esse spressione in un ulu forte o degenerate in devastazione. Per evità l'estresse di separazione in u primu locu, duvete avè u cucciolo abituatu à esse solu da u primu ghjornu.

Chianci, urla, urla, abbaia - quandu a porta di fronte hè chjusa, cumencia. A vista quandu si torna in casa hè spessu cum'è deprimente: u cuscinettu di u divano hè strappatu in pezzi, u cestu di a spazzatura hè stata sviutata o ci hè una macchia di pipì umida nantu à a moquette di u salottu. Un incubo per ogni pruprietariu di cani - è per i cani affettati! "In l'absenza di u so pruprietariu, soffrenu di un stress massiu di separazione", dice Brigitte Bärtschi da Zuzgen AG. L'addestratore di cani qualificatu è u psicologu specializatu in u cumpurtamentu di i cani sanu chì quasi rompe u core di parechji pruprietarii di cani quandu u so cane si lamenta dopu à elli. "A maiò parte di u tempu, tuttu gira intornu à ùn lascià u cane solu".

Perchè i cani sò criaturi assai suciali, esse solu per longu periudi di tempu ùn hè micca in a so natura. Hanu bisognu di cunnessione di famiglia è sicurità. U crux: "Da una banda, vulemu avè un bonu, intimu ligame cù i nostri cani", dice u psicologu cane. Per d 'altra banda, deve ancu esse capace di stà solu per uni pochi d'ore senza attruverà l'attenzione. Ùn pudemu micca piglià u cane cun noi per parlà à i genitori o à u dentistu.

Quantu un cane pò suppurtà esse solu dipende da u caratteru di l'amicu di quattru zampe. I scentifichi ungheresi anu scupertu pocu tempu chì e razzi di cani chì travaglianu indipindentamente piglianu a separazione da i so patroni assai più tranquillamente di e razzi allevati per a cooperazione cù e persone di riferimentu. Per d 'altra banda, l'educazione ghjoca un rolu. "U cane hà da amparà da a prima età à esse solu", dice Bärtschi. Duvete principià prestu è piglià picculi passi. Prima, lasciate a stanza solu per uni pochi seconde cù a porta chjusa. In seguitu ripetite questu in altre stanze, variendu l'intervalli di tempu finu à chì finalmente lascià a casa per un pocu tempu. Hè impurtante micca di dì addiu à u cucciolo quandu parte, nè di lodallu quandu torna. Idealmentu, u ghjacaru ùn deve micca avvisu chì u so caregiver abbanduneghja a stanza. Più un cane hè vechju, u più longu duverà piglià finu à ch'ellu ampara à esse rilassatu è solu. Inoltre, parechji cani vechji ùn piace più à esse lasciati solu, malgradu una bona furmazione.

Infine, ma micca menu, a storia precedente di l'amicu di quattru zampe hè decisiva. "Un cane chì hè statu abbandunatu o trattatu male tende à esse assai più stressatu per a separazione", dice Bärtschi. Questu spessu affetta i cani da rifugi d'animali à l'esteru.

Ricunnosce i primi signali

Sicondu i circadori ungheresi, l'abbaia è l'ullu hè a risposta numero unu à u stress di separazione. Hè cusì chì u cane prova à ritruvà u so cumpagnu di ligame. E riazzioni distruttive, à u turnu, portanu Halter à l'orlu di a disperazione. "Certi cani graffianu i mobili. O contaminanu l'appartamentu cù urina, feci o vomitu », l'addestratore di cani sapi da parechji anni di sperienza.

In ultimamente, ùn importa micca cumu un cane mostra stress. "Hè male chì un cane entra in un tali statu in tuttu", dice Bärtschi. Questu hè chì i pruprietarii di cani spessu ùn ricunnosce micca l'iniziu di u stress di separazione cum'è tali. "Spessu, un ligeru nervosità quandu u caregiver si veste hè u primu signu". Certi cani correnu dopu à u so patrone. Raramente, però, cumencia à lamentà. U pruprietariu spessu avvista qualcosa solu quandu i vicini si lamentanu, a porta di a porta hè graffiata da l'internu o u cane hà arrabbiatu in l'appartamentu.

"Sfurtunatamente, a situazione cuntinueghja à esse capitu male", spiega l'espertu. "I segni sò spessu malinterpretati cum'è sfida o cumpurtamentu sfacciatu". Se u cane hè punitu per a terra o a distruzzione dopu a separazione, questu pò ancu aumentà u stress di separazione. Bärtschi, dunque, cunsiglia per uttene aiutu da un prufessiunale, perchè ùn ci sò micca cunsiglii di furmazione generale.

U cumpurtamentu di l'estressi legatu à a separazione hè troppu cumplessu è si manifesta in modu diversu in ogni cane. L'animali anu solu una cosa in cumunu: anu da amparà una strategia di coping per pudè affruntà situazioni stressanti. Questu hè bisognu di pacienza è tempu. "Finu à u successu, pudete impiegà un dog sitter", dice Bärtschi. L'esperienza hà dimustratu chì un secondu cane raramente aiuta. "Hè più cum'è s'infettavanu l'un l'altru è poi tutti dui pienghjenu".

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *