in

Palumma

Avemu una storia longa è cumuna cù i palummi: anu servitu cum'è palummi carrieri per più di 2000 anni.

Carattirìstichi

Chì sò i culummi ?

I palummi pareanu assai diffirenti sicondu a razza: ponu esse tutti bianchi o marroni, ma ponu ancu esse modellati. Certi sò veramente culuriti o ancu avè piume decorative curly. A maiò parte di i palummi domestici sò grisgi. L'ale è a coda sò neri è e piume nantu à u collu brillanu da u verde à u viole.

Cum'è i so antenati salvatichi, i palummi di roccia, i palummi domestici sò circa 33 centimetri longu è pesanu circa 300 grammi. L'envergure di l'ala hè di 63 centimetri. A cuda misura circa undici centimetri.

Induve campanu i piccioni ?

I piccioni di roccia salvatichi campanu in l'Europa cintrali è miridiunali, in Asia Minore attraversu l'Arabia à l'India, è in l'Africa di u Nordu è di l'Occidenti. I palummi domestici si sò spargugliati in u mondu cù l'omu è oghje campanu in quasi tutte e cità maiò in Europa, America è Asia.

I piccioni di roccia campanu principarmenti nantu à e rocce nantu à e coste di u mare è in l'isule. Ma si trovanu ancu in e regioni rocciose in l'internu è in i deserti. I palummi utilizanu nichji è prughjetti nantu à e nostre case cum'è un sustitutu di rocci naturali. Hè per quessa chì trovanu tanti abitati adattati in e cità. Raramente si stallanu nantu à l'arburi.

Chì tipi di piccioni ci sò ?

Ci sò circa 14 sottospecie di u colomba di roccia, è ancu circa 140 razzi di colombi domestici chì sò stati allevati da i colombi. Alcune di sti razzi sò assai preziosi. L'allevamentu di i palummi principia à u quartu millenniu aC in Egittu.

Quanti anni anu i piccioni ?

I palummi domestici ponu esse circa 15 à un massimu di 20 anni. Cum'è i palummi carrieri, ponu fà u so "serviziu" per circa deci anni.

Comportate

Cumu campanu i piccioni ?

I piccioni sò volatori assai abili. Volanu à una velocità di più di 185 km/h. Un piccione trasportatore pò viaghjà da 800 à 1000 chilometri à ghjornu. I palummi ponu volà longu distanzi senza sbattà l'ale perchè ponu planà in l'aria. Ma ponu ancu move rapidamente nantu à a terra.

Cum'è i palummi di roccia, i palummi domestici sò animali diurni. Passanu a notte in grotte è crevi. I palummi sò cunsiderati uccelli assai curiosi è si dicenu chì sò intelligenti cum'è i corvi. Esaminanu tutti l'ogetti micca familiari cù i so becchi. I palummi domestici ùn anu micca solu un rolu speciale per noi umani perchè sò cunsiderati un simbulu di pace, ma perchè servenu cum'è palummi trasportatori per trasmette nutizie è missaghji. I palummi sò mandati in diversi lochi da i so patroni. Da quì ponu tandu turnà in casa.

Se necessariu, un picculu scroll cù un missaghju hè attaccatu à a so gamba. Finu à questu ghjornu, ùn hè micca sanu chjaru cumu i palummi ponu truvà u so modu di ritornu à a so patria à centinaie o millaie di chilometri di distanza. Hè cunnisciutu, però, chì si orientanu menu da a pusizione di u sole è più da u campu magneticu di a terra cù l'aiutu di l'organi spiciali. Perchè stu campu magneticu hè pocu sfarente in ogni parte di u mondu è cambia cù a direzzione giugrafica, i palummi ponu aduprà per orientà.

I piccioni di trasportu propiu sò literalmente furmati da i so criatori per truvà u so modu di ritornu in casa. Ancu cum'è ghjovani animali à l'età di trè à quattru mesi, sò purtati in vittura in un locu scunnisciutu è, dopu una pausa, anu da vulà in casa da quì.

In questu modu, i palummi amparanu à pocu à pocu à ritruvà u so modu di ritornu à a so cità nativa per distanze sempre più grandi. I palummi sò criatori di culunie per natura. Questu hè ancu u mutivu per quessa ch'elli pruvate à truvà u so modu di ritornu à u so locu di nidificazione di solitu è ​​u so cumpagnu.

Amici è nemichi di i palummi

I nemici naturali di i palummi sò l'acelli rapaci. Ma perchè i palummi fughjenu attraversu maneuvre di volu assai intelligenti, ponu qualchì volta scappà i so perseguitori. In ogni casu, i nostri palummi domestichi anu solu uni pochi di nemici in e cità, cum'è falchi, sparvieri o falchi. Per questu causa - è perchè sò alimentati da l'omu - ponu ripruduce assai profusely.

Cumu si riproducenu i palummi ?

Cum'è i so antenati salvatichi, i palummi di roccia, i palummi domestici piace à custruisce i so nidi in grotte è crevi. In i cità, per quessa, di solitu riproducenu nantu à cornici è in nicchie di finestra, in torre, ruine è buchi in muru.

Siccomu i palummi sò assai sensittivi à l'umidità è i prughjetti, sò generalmente custruiscenu i so nidi nantu à i lati est è sudu di un edifiziu, prutetti da u ventu è u clima. In ogni casu, i so nidi ùn sò micca particularmente artistici: i palummi simpricimenti tiranu uni pochi di rami è ramoscelli inseme in modu disordinatu è ponu i so ova in un cavu à mezu.

U rituali di accoppiamentu di i palummi domestici hè tipicu. Pare ch’elli si pulizzianu in fretta u dorsu è l’ale cù u beccu è si grattanu a testa è u collu. Infine, a femina mette u beccu in u masciu, cum'è per alimentallu cum'è un ghjovanu culummu. Allora si faci l'accoppiamentu.

U piccione femmina di solitu pone dui ova, ognunu pisendu 17 grammi. Incubati inseme. U masciu incuba da a matina à dopu meziornu, a femina da u dopu meziornu è tutta a notte.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *