in

Pappagallo grisgiu

I pappagalli grisgi sò stati sorpresi cù u so talentu per parlà. Qualchidunu ponu imite centinaie di parolle.

Carattirìstichi

Cosa hè un pappagallo grisgiu?

I pappagalli grisgi appartenenu à a famiglia di i pappagalli. Paragunatu à parechji altri pappagalli, sò assai simpliciamente culurati: u so piume hè chjaru à grisgiu scuru è splende in parechje sfumature. I piume nantu à a testa è u collu anu un bordu ligeru. U beccu è e unghie sò neri, i pedi sò grisgi.

Intornu à l'ochju, a pelle hè bianca è senza piume. E so piume di a cuda sò ancu più impressiunanti: brillanu in rossu brillanti. Cum'è una caratteristica tipica di tutti i pappagalli, anu un beccu grande è assai putente. I pappagalli grisgi sò longu da 33 à 40 centimetri è pesanu circa 450 grammi, chì facenu i più grandi pappagalli africani. Quandu si sparghjenu e so ali, misuranu sin'à 70 centimetri.

Induve campa u pappagallo grisgiu ?

I pappagalli grisgi venenu da l'Africa. Quì campanu da l'Africa Occidentale è Centrale à u norduvestu di Tanzania - ancu à l'altitudine di 1200 metri. I pappagalli grigi preferiscenu campà in a furesta. Abitanu boschi di mangrove, fureste pluviali, estuari è steppe di a so patria africana. Ùn si trovanu micca in muntagna.

Chì spezie di pappagallo grisgiu ci sò?

Ci sò trè sottuspezie: u pappagallo grisgiu Congo, u pappagallo grisgiu Timneh è u pappagallo grisgiu Fernando Poo. Abitanu in diverse zone di l'Africa.

Quanti anni anu i pappagalli grigi?

I pappagalli grisgi, cum'è tutti i pappagalli, crescenu assai vechji: ponu campà da 50 à 80 anni.

Comportate

Cumu campanu i pappagalli grisgi ?

I pappagalli grisgi sò acelli assai socievoli. A maiò parte di u tempu, stanu cù un cumpagnu per a vita. I dui animali si nutrenu è si curanu e piume - soprattuttu in i lochi chì ùn ponu micca ghjunghje cù u so beccu. In ogni casu, i pariglii ùn campanu micca solu, ma inseme in swarms più grande di 100 à 200 animali.

I Grigi Africani volanu veloci è in linea dritta. Quand'elli vanu in cerca di l'alimentu inseme, volenu ancu assai altu sopra i boschi. Sciami interi spessu invadenu i campi è ci cercanu cibo. I pappagalli grisgi sò assai boni scalatori. Si stendenu astutamente cù i so becchi è giranu intornu à i rami di l'arburi di a jungla.

Quandu si face scuru, tutta a banda vola à u so roost altu in l'arburi. In terra, ponu solu marchjà relativamente goffa. Ancu in cattività, i pappagalli grisgi anu bisognu di cumpagnia. Se ùn li dete micca abbastanza attenzione, diventanu rapidamente solu è malati.

Amici è nemichi di u pappagallo grisgiu

In a natura, i pappagalli grisgi anu pochi nemichi. Sò più minacciati da l'omu: i pappagalli grisgi sò stati catturati, purtati in Auropa, è venduti quì da u XVIe seculu. Ma assai uccelli ùn anu micca sopravvive à u trasportu o morse dopu à una curta captivity.

Cumu si riproduce u pappagallo grisgiu?

Quandu vene a stagione di ripruduzzione, i pariglii di pappagallo grisgiu si ritiranu in cavità di l'arburu à circa 50 centimetri di prufundità è cova i so ovi. Mentre a femina hè incubata, u masciu si mette in guardia davanti à a fossa di nidificazione è furnisce à a femina l'alimentariu.

Di solitu trè o quattru ghjovani sbattu dopu à 30 ghjorni, chì sò curati da u masciu è a femina inseme. Hanu un longu mantellu di piuma, chì hè fluffy, piume molle chì sò solu rimpiazzati da u piume currettu dopu à deci simane. U beccu è i pedi sò ligeri in prima è solu dopu diventanu neri.

Dopu à una dodici settimane, i ghjovani partenu da u nidu per a prima volta ma sò alimentati da u masciu per altri quattru mesi. Ùn ponu micca vulà ancu, facenu solu ginnastica nantu à i rami intornu à u nidu. Trà u quintu è l'ottu mesi di vita, u piume inizialmente scuru diventa più chjaru è più ligeru, è pocu à pocu i ghjovani pappagalli grisgi amparanu à vola megliu è megliu. Allora campanu indipindente in un sciame cù l'altri pappagalli grisgi.

Cumu cumunicà i pappagalli grisgi?

Tuttu u mondu cunnosci i gridi tipici di pappagallo: Alti è striduli, penetranu ogni muru. In particulare l'animali solitarii ponu sviluppà in veri urlatori. I pappagalli grigi ponu ancu ringhià o sibilà quandu sò spaventati.

I pappagalli grisgi anu un talentu spiciale: sò assai boni à imità altri soni è ponu ancu ripetiri parolle o frasi intere. Tuttavia, micca ogni pappagallo grisgiu aprende à parlà ugualmente bè: i pappagalli dotati ponu ripetiri uni pochi di cintunari di parolle, i menu dotati solu uni pochi di parolle. Certi imitanu solu i soni, cum'è un telefonu chì sona. Questu pò esse veramente fastidiosu à longu andà!

Care

Chì manghjanu i pappagalli grigi ?

I pappagalli grigi salvatichi manghjanu noci, baga è altri frutti, à volte insetti. Se i Pappagalli Grigi sò tenuti cum'è animali, sò alimentati cù una mistura di sementi è noci. Li piace ancu frutti è ligumi freschi. Sò particularmente piace à spuntà ananas, pomi, ciliegie, meloni, uva o aranci. Aubergines, bròcoli, piselli, kohlrabi, corn, carotte, tomate, o zucchini sò ligumi adattati. Attenzione: l'avocados sò velenosi per i pappagalli grigi!

Mantene i pappagalli grisgi

Quandu si mantene un pappagallo grisgiu, un adultu deve sempre piglià a rispunsabilità: sò animali assai esigenti chì necessitanu assai attenzione. Avete ancu bisognu di sapè assai di u cumpurtamentu di u pappagallo è attente à u beccu affilatu. I pappagalli grisi necessitanu assai esercizii. Pudete solu tene in una gabbia s'ellu ponu vulà liberamente in a stanza ogni ghjornu.

A gabbia deve esse almenu abbastanza grande per l'animali per sparghje cunfortu e so ali. L'area di basa deve esse almenu 80 per 50 centimetri, una cage più grande hè di sicuru megliu. I bars deve esse horizontale per chì l'acelli ponu tene nantu à elli quandu arrampicanu.

A cunchiglia di u fondu deve esse fattu di plastica solida è custruita in tale manera chì i bordi ùn ponu micca ghjunghje da u beccu di u pappagallo. Questu hè chì i pappagalli grisgi rompanu tuttu cù u so beccu, à volte manghjendu picculi pezzi è si ammalanu da elli. In più di dui tazzi d'alimentu è una tazza d'acqua, duie à trè perche appartenenu in a cage.

I pappagalli grisgi si sentenu più còmode in una grande aviaria chì hè di circa 200 per 100 centimetri di grandezza è 180 centimetri di altu. Quì pudete tene dui pappagalli è anu sempre abbastanza spaziu per spustà. Ci hè ancu abbastanza spaziu per un arbulu arrampicante, chì diventerà rapidamente u parcorsu predilettu di un pappagallo grisgiu. A cage o aviaria deve esse in un angulu luminoso, ma micca in u sole direttu. Si sentenu più còmode à 18 à 20 gradi Celsius. Moltu impurtante: u locu deve esse prutettu da i correnti.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *