in

Funzioni sensoriali di i cani

E capacità sensoriali di i cani sò maravigliose. In particulare a so capacità di sniff out tanti odori diffirenti. Sia cum'è un cane di sniffing di droga o un trailer per l'omu, u nasu di u cane hè apprezzatu è utilizatu in parechji spazii di a nostra vita di ogni ghjornu. In ogni casu, l'altri sensi di u cane deve ancu esse cunsideratu s'è vo vulete capisce è sperienze u vostru cane ancu più è megliu.

Una panoramica di e funzioni sensoriali di i cani

I cani arricchisce a nostra vita è li facenu assai speciali. Vivemu vicinu cun elli, ma percivemu l'ambiente assai diversu. U mutivu di questu si trova in i so sensi. Cum'è l'omu, anu cinque sensi - ma sò sviluppati in modu diversu.

See

I cani sò capaci di ricunnosce ancu e più chjuche differenze di luminosità. U più scuru di l'ambiente, u megliu i cani ponu distingue e differenze. U tapetum lucidum hè rispunsevuli di questu, frà altri cose, è i cani ponu ingrandà assai i so pupulari.

I cani ponu vede solu certi sfumature di culore. Perchè ùn mancanu un tipu di cune in a struttura di l'ochju, ùn sò micca capaci di vede a tonalità di verde. Per d 'altra banda, ponu vede i toni viole, turchinu, gialli è bianchi particularmente bè è distinguenu l'una di l'altru. Culori cum'è rossu, giallu, aranciu, o verde, invece, ùn ponu micca veramente distinguitu da i cani. Per esempiu, se lanciate un ghjocu giallu nantu à un campu verde, u vostru ghjacaru ùn puderà micca vedà, ma puderà situà cù i so altri sensi.

Quandu si tratta di ricunnosce i stimuli di u muvimentu, però, nimu pò ingannà un cane. Un cane percepisce ancu i più chjuchi movimenti, chì noi l'omu qualchì volta ùn ricunnosce micca veramente. I cani, invece, ùn ponu micca ricunnosce l'uggetti immobile.

A visione di un cane pò deteriorate cù l'età o per via di a malatia.

Listen

I cani ponu sente assai megliu cà l'omu. A forma di l'arechje (arechje floppy/stick) hè irrilevante. Percepiscenu l'onda sonora in l'aria. Quessi sò sempre quandu e particelle si movenu in l'aria. Se l'onda di u sonu entra in l'arechja di u cane, u timpanu vibra è u prucessu di l'audizione attuale piglia u so cursu.

I cani sò capaci di sente in una gamma di frequenze da 20 Hz à 50 kHz. Questu spiega ancu per quessa ch'elli ponu sente i topi sottu terra o litteralmente tosse pulci. A natura è u so mondu animali rapprisentanu un rumore di fondo straordinariu per u vostru cane. In ogni casu, a nostra vita di ogni ghjornu hè peppered with all kinds of bruses that are inconspicuous to us, if not audible at all. Ma i nostri amici à quattru zampe li notanu. Quì, per esempiu, i lampi di risparmiu d'energia o i spazzole di denti elettriche spessu usati. Hè una maraviglia maravigliosa per i cani di bluccà tali rumuri suppostamente disturbanti è di filtrà i rumuri specifichi da tutta questa mistura di onde sonore.

Troppu cerume, acari, una infezzione di l'orechja, o a direzzione sbagliata di u ventu pò purtà à una perdita di qualità di l'audizione. Per ùn esse scurdatu: in a vechja, a capacità di sente diminuite.
ciavuru
A capacità di un cane à l'odore hè indiscutibilmente assai superiore à quella di l'omu. Per dà una idea megliu: i cani anu circa 220 milioni di cellule olfattive. Noi umani, invece, simu trà circa 5 è 10 milioni.

I cani sò ancu capaci di cambià avanti è avanti trà respirazione normale è sniffing. Questu significa chì quandu u cane respira, pò dirighje u flussu d'aria attraversu a nasofaringe versu i pulmoni. Quandu sniffing, vale à dì inhaling l'odore, u ritmu di respirazione hè diversu. L'amicu di quattru zampe pò respira in l'aria finu à 300 volte in un minutu, dirigendu à a mucosa olfactory. Questu hè sempre bisognu di umidità abbastanza per chì e particelle d'odore ponu esse ligate è cusì analizate.

Taste

In i cani, i receptori di u gustu sò situati in a mucosa di a lingua. Abitanu in picculi raggruppamenti chjamati papille gustative. A percepzione di u gustu hè più sensibile, u più di sti pani di gustu sò prisenti. I cani anu assai menu papille gustative cà l'omu. Per un paragone megliu: i cani anu da 1700 à 2000 papille gustative, mentre noi l'omu avemu circa 9000.

I cani anu quattru tippi di papille gustative. Puderanu tastà dolce, dolce-fruttata, agria, amara è savurosa-spicy (chjamatu ancu "umami") è distingue l'una di l'altru. Questu hè duvuta à a prisenza di diverse cellule sensoriali di u gustu chì reagiscenu à diversi tipi di stimuli. U gustu di e cose salate hè assai debule in i cani.

Tocca è tocca

U cane hà cellule sensoriali in tuttu u so corpu chì reagiscenu à ogni tipu di stimulus toccu. Quessi sò u toccu, u dulore è i receptori di u calore-friddu. U cane hà ancu tali receptori in u corpu, vale à dì l'organi internu è ancu in l'articuli. Micca solu a pelle di u cane hè assai sensitiva, ma ancu u mantellu protettivu. Ogni capeddu individuale hà fibri nervosi à a so radica, chì facenu pussibule a sensibilità tattile.

I cani anu ciò chì hè chjamatu capelli sinusali. Comparatu à l'altri capelli di u corpu, questi sò più longu è si sò più profondi. Sò principarmenti truvati nantu à a faccia di l'amicu di quattru zampe, intornu à u nasu è a bocca, è ancu nantu à l'ochji è nantu à a frunti.

I capelli di sinus spargugliati ponu ancu esse truvati distribuiti nantu à u corpu di u cane. Quessi sò chjamati i cosiddetti capelli di guida. Anu ancu fibri nervi à e so radiche, ma questi sò assai più densi cà u restu di i capelli. Cù i capelli sinusali, i cani ponu percive è ricunnosce u toccu, ma ancu i currenti d'aria.

I cani sò ancu capaci di sensu è risponde à i campi elettromagnetici cù a so fura è i capelli sinusali. Pudete sente u campu magneticu staticu di a terra usendu diversi tipi di receptori.

I sensi di i nostri cani sò assai affascinanti. Spessu ci sorprendenu cù e cose chì percepiscenu è rispondenu. A furmazione di a vostra propria sensibilità quì pò apre una nova perspettiva nantu à u vostru propiu cane.

U sviluppu di e capacità sensoriali di i cani in l'età di cuccioli

À a nascita, micca tutti i sensi di un cane sò sviluppati, ma pò digià percive una varietà di stimuli in u ventre. Certi organi di u sensu si sviluppanu più veloce di l'altri. Per esempiu, i palpebre cambianu durante stu tempu per pudè prutezzione di u globu oculare in particulare. À u principiu, e palpebre sò solu inseme. Ancu crescenu inseme mentre a gravidanza avanza. Circa duie simane dopu à a nascita, l'ochji aperti pocu à pocu, è solu dopu à parechji simani ghjunghjenu a so funziunalità cumpleta.

U sviluppu di l'audizione principia ancu assai più tardi. Immediatamente dopu à a nascita, i canali di l'arechje sò sempre chjusi. Infine, durante a terza settimana, lentamente cumincianu à apre. Hè maravigghiusu chì i cuccioli ponu sempre percepisce l'impressioni auditive immediatamente dopu a nascita. Se ci sò rumori forti in a vicinanza immediata, a testa di u cane vibra ligeramente. Questi sò dopu trasmessi à l'urganu di l'audizione. U cucciolo pò dunque avè una impressione di stu sonu. L'audizione hè sviluppata cumplettamente dopu uni pochi di settimane.

A sensazione di u dulore, u sensu di equilibriu è a percepzione di a temperatura si sviluppanu digià in u ventre. Ancu s'ellu ùn sò ancu cumplettamente funziunali quì, diversi receptori sò digià travagliatu.

L'Organi Sensi

L'arechja di cane

L'orechja di cane pò esse divisa in trè sezioni, prima l'arechja esterna. Questu include l'auricula, u canali auditivu, è infine u timpanu. U canali di l'arechja hè cupartu cù una membrana mucosa è, dopu un pezzu verticale, si trasforma in una seccione horizontale. À a fine di sta sezione horizontale hè u timpanu, una membrana chì pò varià in grandezza secondu a taglia di u cane. A seccion verticale di u canali di l'arechja hè parzialmente coperta di capelli.

A seconda parte di l'arechja hè in l'arechja media. Hè una cavità piena d'aria. Questu hè induve si trovanu l'ossiculi auditivi. Sta cavità hè cunnessa à a faringe per via di un tubu. Cù ogni swallow, stu spaziu aria hè ventilatu.

A terza sezione hè l'arechja interna. Ci hè una cunnessione trà a cavità è l'arechja interna cù e so cellule sensoriali attraversu duie aperture. Questa zona hè ancu cunnisciuta cum'è labirintu. Ci si trova l'urganu di l'audizione, chì hè chjamatu l'organu di Corti. Inoltre, l'urganu di equilibriu hè ancu situatu quì.

U nasu di cane

L'odore ùn hè micca solu per u cane. Hà duie manere di percepisce l'odori. Da una banda, sicuru, sopra u so nasu. Respira in l'aria cù e particelle d'odore. Un sistema assai funziunamentu di vasi fini chì circulanu a membrana mucosa è i glanduli chì furnisce u liquidu furnisce a basa per l'assorbimentu faciule di e molécule di scent da l'aria. Inoltre, i cani sò capaci di alternà trà respirazione è sniffing conscientemente.

Per d 'altra banda, l'amici à quattru zampe ponu percive l'odori per via di u so organu olfattivu bocca, l'organu vomeronasal. Chjamatu dopu à u so scupertore, st'urganu hè ancu chjamatu l'organu di Jacobson. Si mette nantu à u palatu. Riceve l'infurmazioni olfactive da a bocca da una banda è da u nasu da l'altru. Tuttavia, solu i particeddi di fragranza pisanti chì esce da a cavità orale sò decisive. I particeddi venenu da i feromoni, chì sò escretati attraversu diversi fluidi di u corpu. Puderete avè vistu u tremulu ben cunnisciutu di e mandibula è un smacking simultanea cù pussibuli spuma in un cane maschile. In questu casu, u masciu hà percepitu l'odore di una cagna.

L'ochju di cane

A luce incidente passa per a cornea in a camera anteriore di l'ochju. L'iris situatu quì hà u compitu di regulà a quantità esatta di luce. In u centru di l'iris hè a pupilla, una apertura circular. Questu permette à i raghji di luce per andà più in là. Un riflessu cuntrolla a misura in quale a pupilla s'allarga o si riduce. S'ellu hè scuru, per esempiu, u pupulari hè stallatu u più largu pussibule per catturà quant'è più raghji di luce pussibule. In cuntrastu, a pupilla hè fatta più stretta per chì e cellule di fotoreceptor ponu esse prutetti in luce luminosa.
In u cursu più avanzatu, a luce ghjunghje à a lente, induve i raghji di luce sò bundle. Cù l'aiutu di u corpu vitreu, i raghji di luce sò prughjetti nantu à a retina. Sicondu u gradu di curvatura di a lente, l'imaghjini pò esse sharp o menu sharp.

In particulare quandu si tratta di visione, ci sò caratteristiche spiciali in e diverse razze, soprattuttu in quantu à u campu di visione. In i cani cù un musu longu, u campu di visione hè di 270 gradi. Per d 'altra banda, per i cani cù facci tondi è piani, hè solu 220 gradi. Per paragunà: cun noi umani, hè solu 180 gradi.

Ghjocu

L'urganu di l'equilibriu hè rispunsevule per l'equilibriu. Hè in l'arechja interna è hè assai sensibile. Hè custituitu di trè tubi. Quessi sò curve in un circhiu è pienu di liquidu. I tubi sò disposti apprussimatamente à l'angulu drittu unu à l'altru. Stu fattu permette di realizà ogni muvimentu rotativu.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *