in

Erminu

I predaturi chjuchi è slender sò cacciatori agile. A so pelliccia morbida è grossa era a so disfatta: i cappotti di pelliccia per i rè eranu cuciti da a so pelliccia bianca d'invernu !

Carattirìstichi

Chì sò l'ermini ?

Ermines sò predatori è appartenenu à a famiglia di mustelid. Sò ancu chjamati weasels è, cum'è tutti i martens, anu un corpu slender, allungatu è gammi curtite.

Da a punta di u nasu à u fondu, e femine misuranu da 25 à 30 centimetri, i masci à volte 40 centimetri.

A cuda hè da ottu à dodici centimetri di longu. Un ermine maschile pesa da 150 à 345 grammi, solu femine da 110 à 235 grammi. In l'estiu, u so fur hè marrone nantu à a cima è gialli-biancu nantu à i lati è u ventre. A punta di a cuda hè scura.

In u vaghjimu, i capelli marroni cascanu è più grossi, i capelli bianchi crescenu in daretu: Questa fura d'inguernu di l'ermine hè completamente bianca, salvu a punta nera di a cuda per chì hè assai bè camuffata in a neve. In i zoni induve l'inguernu hè mite è caldu, a pelliccia di l'armellina resta marrone.

Induve campanu i ermellini ?

Ermini campanu in tutta l'Eurasia da u nordu di a Spagna à traversu Francia, Inghilterra, Scandinavia, Russia è Siberia à Mongolia, l'Himalaya è a costa di u Pacificu. Ùn campanu micca in a zona di u Mediterraniu. Inoltre, l'ermini sò cumuni in u Nordu di l'America di u Nordu. Ermines ùn sò micca esigenti è ponu esse truvati in una larga varietà di abitati.

Abitanu nantu à i bordi di u campu, a siepe, è i bordi di u boscu, in a tundra cum'è in a steppa è in i boschi di luce, ma ancu in muntagna finu à 3400 metri d'altitudine o in parchi. Puderanu ancu esse truvati vicinu à l'insediamenti.

Chì tipi di ermine ci sò ?

Ci hè solu una spezia di ermine.

A mustela di u mouse (Mustela nivalis) hè assai simili à l'ermine, ma hè assai più chjucu: a so lunghezza di u corpu hè solu 18 à 23 centimetri. Inoltre, u cunfini trà a parti suprana marrone di u corpu è u ventre biancu ùn hè micca drittu, ma chjapputu. Vive in quasi i stessi lochi chì l'erminiu ma si trova ancu in u Mediterraniu.

Quanti anni anu l'ermini ?

In i zoo o parchi d'animali, i stoats campanu una media di sei à ottu anni, alcuni anu ancu invechjatu. Quandu sò in natura, ùn campanu micca tantu longu. Spessu sò vittime di i so predatori prima.

Comportate

Cumu campanu i ermellini ?

Ermines sò svegliati in u crepuscolo è di notte, durante u ghjornu ponu esse vistu solu in l'estiu.

I soli sò generalmente attivi da trè à cinque ore è dopu riposu per uni pochi ore. Quand'elli sò svegliati, l'animali curiosi correnu in u circondu affacciatu è agile - cum'è agile cum'è una donnola. Fighjanu u nasu in ogni burato è ogni piattu, nunda in u so territoriu li ferma piattu. Di tantu in tantu s'arrizzanu nantu à e so zampe posteriori è cercanu periculu da qualchì locu.

L'ermini campanu in tane di mole o criceti abbandunati, in tane di topi, o in tane di cunigli. Certe volte ancu cercanu refuggiu in cavità di l'arburu o sottu radiche è in munzi di petri. I ermellini campanu in territorii chì marcanu cù l'odori.

I tarritorii di stoats maschili è femini ponu sovrappone, ma u tarritoriu hè difesu contr'à i conspecifici di u stessu sessu. I nidi in i so burrows sò allineati cù foglie è erba. Abitanu quì solu.

E femine stanu in u so territoriu tuttu l'annata, i masci abbandunonu u so territoriu in primavera à l'iniziu di l'accoppiamentu è cercanu una femina.

Amici è nemichi di l'ermine

In più di i civette è i buzzards, i volpi è e spezie di martora più grande, cum'è a marta di petra è u carpucciu, ponu ancu diventà periculosi per l'ermine.

Inoltre, l'omu anu cacciatu assai ermini. A pelle bianca di l'inguernu cù a punta negra di a cuda era particularmente bramata è era cusì preziosa chì era permessa solu per esse fatta in mantelli per i rè.

Cumu si riproducenu i ermellini?

L'ermini s'accoppianu in parechji tempi di l'annu: s'accoppianu trà aprile è a fini di l'estiu. U masciu piglia a femina cù i denti nantu à u collu è a tene cù i so gammi di fronte.

Dopu à l'accoppiamentu, l'ova fecundate riposanu in l'abdomen di a mamma, è i ghjovani ùn sò nati finu à nove à dodici mesi dopu a primavera dopu. Di solitu nascenu da cinque à sei ghjovani, ma qualchì volta dodici. U masciu raramente aiuta à crià i ghjovani. L'armellini di u nascitu sò chjuchi: pesanu solu trè grammi è sò bianchi pilosi. Apertura l'ochji solu dopu à sei settimane. Sò allattati da a so mamma per sette settimane.

Da circa trè mesi, a so fur hè culurita cum'è quella di l'animali adulti, è da quattru à cinque mesi sò indipindenti. In u vaghjimu, i ghjovani lascianu a so mamma è vanu in u so propiu modu. I masci sò solu sessualmente maturu à l'età di un annu, e femine ponu accumpagnà à l'età di cinque settimane.

Cumu caccia l'ermini ?

L'ermini ùn anu micca prublemi à seguità a so preda perchè ponu sente, sente è vede assai bè. È perchè sò cusì slim è bassu, ponu facilmente seguità i topi in i so passaggi sotterranei, per esempiu. Tumbanu a so preda cun un muzzicu di i so canini di pugnale in u collu. A volte succede chì l'ermini entranu in i pollastri è uccidenu assai animali.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *