in

Beos

Certi di sti uccelli divertenti di l'Asia Sudueste sò veri artisti di lingua: Beos imitanu assai rumori è ponu ancu ripetiri frasi intere.

Carattirìstichi

Cosa hè Beos?

L'api appartenenu à a famiglia di l'estornu, sò da 26 à 35 cm in grandezza, anu u piume verdu-nìuru, è portanu una banda gialla di lobi carnusi nantu à a testa è u collu. Claws and beaks sò gialli à aranciu-russu. I masci è e femine ponu difficilmente distingue da e so caratteristiche esterne.

Certi circadori scrivite chì i cerculi scuri di Beos maschili è femini sò culurati in modu diversu, altri credi chì u culore di i flaps di a pelle nantu à a testa hè diversu in intensità - ma nimu ùn sapi sicuru. In ultimamente, solu u veterinariu pò stabilisce se un Beo hè un masciu o una femina cù un esame complicatu.

Induve campa Beos ?

Beos sò in casa in u Sudeste Asiaticu. Si trovanu trà l'India occidentale, Sri Lanka è l'Indonesia à u sudu di a Cina. Beos abitanu e fureste tropicali di u so nativu Sudeste Asiaticu.

Chì tipi di Beo ci sò?

Avemu familiarizatu cù trè sottuspezie di u Beo: u Little Beo (Gracula religiosa indica) cresce finu à 26 cm è vive in l'India occidentale è Sri Lanka. U beo mediu (Gracula religiosa intermedia) cresce à circa 30 cm è pò esse truvatu in l'India occidentale, l'India occidentale, u Tailanda meridionale, l'Indochina, a Cina meridionale è u Sri Lanka.

U terzu, u Great Beo (Gracula religiosa religiosa), hè altu sin'à 35 cm è si trova principarmenti in l'isuli indonesiani di Bali, Borneo, Sumatra, Java è Sulawesi. Un altru ottu sottuspecie di u Beo campanu in a so patria di l'Asia Sudueste.

Quanti anni fa Beos?

Beos pò campà sin'à 15, à volte ancu 20 anni.

Comportate

Cumu campà Beos?

Beos ùn pò micca vede cum'è culurite cum'è pappagalli, ma sò uccelli assai vivaci è intelligenti.

Qualchidunu di elli sò ancu veri artisti di a lingua: ponu imità parechji soni è ancu parlà e parolle cumplete. Tuttavia, ùn sapete mai quandu cumprate un Beo s'ellu hè unu di sti specimens di talentu perchè ci sò ancu quelli chì ùn anu mai parlatu una parolla tutta a so vita. Beos sò uccelli assai socievoli è ùn deve esse mai lasciatu solu per longu periudi di tempu. Hè megliu di mantene una coppia o un picculu gruppu.

In a natura, i Beos viaghjanu in e fureste in picculi squami, durante a stagione di ripruduzzione, campanu solu cù u so cumpagnu. In ogni casu, ùn hè micca faciule di mantene parechji Beos in cattività perchè qualchì volta ùn s'arricordanu micca. Certi animali sò cusì abituati à l'omu chì ùn accettanu più altri Beos cum'è partenarii o cumpagni di ghjocu.

Beos hà bisognu di assai eserciziu, perchè ùn deve micca esse pusatu in a gabbia tuttu u tempu, ma deve esse permessu di vola liberamente. L'appartamentu ùn hè micca adattatu per questu. Siccomu i beos manghjanu assai manciari dolci, qualchì volta mettenu picculi monti ogni trè à cinque minuti; ùn importa micca induve saltanu o volanu. Inoltre, Beos hè super curiosu è nunda ùn hè sicuru da u so beccu quandu vola liberamente.

Tuttavia, questu significa micca solu chì ponu rompe e cose, ma ancu chì si mettenu in periculu si, per esempiu, masticanu i cables elettrici o esaminà u socket. Cum'è tutti l'acelli, ùn ponu micca vede i vetri di a finestra è spessu volanu in elli, ferendu in u prucessu. Cusì avete sempre esse attentu cù Beos quandu vola liberamente. Se l'osservate per un bellu pezzu, pudete dì cumu si sentenu l'animali da u so cumpurtamentu: Un beo spavintatu, per esempiu, sparghje i so piume di a cuda, slims u so corpu, u tene horizontale in avanti, è poi generalmente faci un sonu d'avvertimentu.

Quandu un beo hè curiosu è attentu, mantene u so corpu erettu è alternativamente inclina a testa à u latu per pudè osservà megliu ciò chì l'intriga. Gira a testa à 180 gradi. Beos, chì volenu attirà l'attenzione à elli stessi, facenu rumori sibilanti è stende u so corpu in avanti. Se tenete u vostru corpu tensu quandu fate stu sonu, allora hè una minaccia è significa: "Ùn venite micca troppu vicinu à mè!"

Sò pronti à attaccà un avversariu quandu si sparghjenu e so ali, fan fora i so piume di coda è si gonfianu cù l'aria. Prima di quessa, sbattulanu i so becchi per avvistà u cuncurrente. Beos si sentenu veramente còmode quandu si sentenu rilassati nantu à un perch, pulisce e so piume o si bagnanu in a sabbia.

Cumu si riproduce Beos?

Beos raramente riproduce in cattività. Questu pò esse perchè avemu soprattuttu Beos criatu da persone chì ùn anu mai amparatu à campà cù un cumpagnu Beo è cresce i ghjovani.

In u Beos salvaticu, i masci corteghjanu una femina cù u so cantu durante a stagione di ripruduzzione. Mantene ancu i cuncurrenti luntanu. Una volta chì un paru di Beo s'hè trovu, custruisce un nidu in cavità di l'arburu fora di steli, foglie è piume. Quì a femina pone dui o trè ova blu chjaru cù spots marroni. U ghjovanu sbocca dopu à 12 à 14 ghjorni. Epponu in quattru settimane. I dui partenarii incubate inseme è cresce i ghjovani inseme.

Cumu cumunicà Beos?

Beos pò gridà assai forte - preferibile in a matina prima è a sera prima di lettu. In un appartamentu di cità, ponu esse un veru dulore in u culo. È ancu durante u ghjornu, sò tuttu, ma tranquillu. Se ùn vulete micca prublemi cù i vostri vicini, duvete pensà duie volte à cumprà un Beo.

Certi Beos imitanu i soni di u so ambiente o ancu parlanu frasi cumpleti. Tuttavia, ùn li pudete micca insignà - o facenu per elli stessi o ùn anu mai imparatu à parlà.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *