in

A vecchiaia ghjunghje à i reni di certi gatti

Finu à u 30 per centu di tutti i misgi da l'età di sette anni soffrenu di insufficienza renale periculosa. Hè da fà cù u so patrimoniu geneticu.

I misgi sò urigginariamenti animali di u desertu

Ma perchè i rini di i misgi sò cusì suscettibili à e malatie paragunate à l'altri animali? Da induve vene a debulezza renale cronica frequente in a vechja? Hè una quistione chì parechji amatori di gatti cuncernati si ponenu - è ancu i scientisti. A risposta hà assai di fà cù u patrimoniu geneticu di i nostri misgi di casa. Solu cinque anni fà, i circadori di l'Università di Oxford anu sbulicatu u misteru: l'antenati di tutti i misgi domestici d'oghje venenu da u Mediu Oriente. Prima, l'Eggittu era pensatu per esse u paese d'origine di i misgi domestici.

In a so casa antica, l'acqua era sempre scarsa per i misgi, eranu animali quasi deserti. In questu modu, anu amparatu à caccià l'acqua quantu pussibule da l'alimentu. In altri palori, u vostru corpu hà designatu cusì. U preziosu liquidu ùn era micca permessu di esse excreted immediatamente per via di i rini. Anu avutu a cuncentrazione di l'urina di più in più, chì hè ciò chì diventenu più è più orientati versu u cursu di l'evoluzione. A carica nantu à i rini anu aumentatu constantemente - è cun ella a so suscettibilità à e malatie.

Se un ghjattu hè più vechju di sette anni è s'assumiglia sdegnu è stancu, questu puderia avè qualcosa à fà cù a fallimentu renale cronica. L'altri sintomi includenu a perdita di l'appetite è u vomitu frequenti. Allora, in certi circustanzi, u sicondu di trè gradi di gravità hè digià ghjuntu. U malu di questu: In u primu stadiu, ùn avete micca nutatu nunda di a debule di rino, perchè u tessulu funziunamentu ripiglià u travagliu di e parti morti. A debule crònica di u rinu diventa solu quandu dui terzi di l'urganu hè digià difettu.

Ùn ci hè micca cura per sta malatia, ma cù l'aiutu di una dieta stretta (!) è cuntrolli regulari à u veterinariu, a progressione pò esse rallentata significativamente.

I pruprietarii di i misgi affettati ponu ancu cuntribuisce duie misure cruciali à a terapia: Prima, assicuratevi chì u ghjattu cù malatie renale beie assai. U rinu distruttu hà persu a capacità di cuncentrazione di l'urina. U ghjattu excrete grandi quantità di fluidu. S'ella ùn beie abbastanza, si secca internamente. Ella hà sempre bisognu d'acqua fresca per bevi è hè megliu dà cibo umitu invece di manghjà seccu. Perchè parechji misgi preferiscenu l'acqua corrente per beie, pò esse utile per accende u rubinettu pocu volte à ghjornu. Una fontana interna pò ancu funziunà cum'è abbeveratore di gatti.

Siconda, hè impurtante per aiutà cù u cambiamentu di l'alimentazione. A cosa hè difficiule: i misgi anu bisognu di carne cum'è a parte principale di a so dieta. Ma a proteina chì cuntene mette una tensione nantu à i reni. Cusì hè necessariu una dieta bassu di proteina, chì u veterinariu prescrive. A maiò parte di i misgi ùn piace micca à tuttu. A causa di stu cunflittu di avè da manghjà carne è in realtà ùn hè micca permessu di manghjà per via di a malatia, u ghjattu cù malatie renali definitivamente perde u pesu.

S'ellu ùn hà micca voglia di manghjà, hà bisognu di assai amore è pacienza da u pruprietariu. Deve calà l'alimentu ligeramente per chì l'aromi sò liberati. I stock di carne o di pisci migliurà l'accettazione. Diversi picculi pranzi in tuttu u ghjornu sò ancu utili. In casu di dubbitu, parechji misgi manghjanu da e so mani piuttostu cà da una ciotola. Hè impurtante chì i misgi cù insufficienza renale crònica manghjanu veramente, perchè una greva di a fame pò esse rapidamente in minaccia di vita.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *