in

Wild Rabbit: Ciò chì duvete sapè

I cunigli sò mammiferi. I cunigli campanu in ogni cuntinente eccettu l'Antartida. Solu u cunigliu salvaticu campa in Europa. U cunigliu domesticu, chì hè ancu chjamatu cunigliu di ripruduzzione, scende da ellu.

I cunigli sò stati animali populari da i tempi antichi. Induve vene u nome hè incertu, ma i Rumani chjamanu u curriculum di l'animali. A parolla tedesca "Kaninchen" o "Karnickel" vene da a lingua francese "kanin". In Svizzera, sò chjamati "Chüngel".

Vistu da tuttu u mondu, a scienza ùn hè micca d'accordu nantu à ciò chì esattamente i cunigli è sò lepri. Tutti dui appartenenu à a famiglia di i lagomorfi. I termini sò spessu usati in modu intercambiable. Siccomu solu i lepri europei, i lepri di muntagna è i cunigli salvatichi campanu in Europa, a distinzione quì hè faciule. I cunigli ùn ponu micca accoppià cù lepri perchè i so geni sò troppu diffirenti.

Cumu campanu i cunigli salvatichi ?

I cunigli salvatichi campanu in gruppi. Scavanu tunnel in terra finu à trè metri di prufundità. Quì si ponu ammuccià da i so numerosi nemichi: certi volpi rossi, martore, donnole, lupi è linci, ma ancu rapaci cum'è civette è altri animali. Quandu un cunigliu sente un nemicu, paccherà e so zampe posteriori in terra. À questu signu d'avvertimentu, tutti i cunigli scappanu in un tunnel.

I cunigli manghjanu erba, erbe, foglie, ligumi è frutti. Hè per quessa chì ùn sò micca populari cù i ghjardinari. Hè statu ancu osservatu ch'elli manghjanu reste di altri animali. Inoltre, i cunigli manghjanu i so propii feces. Ùn ponu micca digerirà l'alimentu cusì bè chì un pastu bastassi.

Cumu si riproducenu i cunigli salvatichi?

I cunigli sò generalmente s'accoppianu in a prima mità di l'annu. A gravidenza dura solu quattru à cinque settimane. A femina scava a so propria tana per dà nascita. Là, di solitu dà nascita à circa cinque à sei ghjovani.

I nasciti sò nudi, cechi, è pesanu circa quaranta à cinquanta grammi. Ùn ponu micca lascià a so tana, per quessa sò chjamati "nest stools". À circa deci ghjorni, aprenu l'ochji. Lascianu a so cavità di nascita per a prima volta à l'età di trè simani. Ancu allora, cuntinueghjanu à beie latte da a so mamma per una settimana. Sò sessualmente maturu da u sicondu annu di vita, cusì ponu avè u so propiu ghjovanu.

Una femina pò esse incinta da cinque à sette volte à l'annu. Pò dunque dà nascita à più di vinti à ancu più di quaranta animali ghjovani in un annu. In ogni casu, per via di i so numerosi nemichi è di qualchi malatie, i cunigli fermanu sempre u listessu. Questu hè chjamatu equilibriu naturali.

Chì facenu a ghjente cù i cunigli?

Certi caccianu i cunigli. Li piace à sparà nantu à l'animali o s'arrabbianu cù i cunigli. L'animali manghjanu ligumi è frutti di l'agricultura o scavà in u giardinu è in i campi. In u risultatu, l'agricultori è i ghjardinari ponu coglie menu. Inoltre, mette u to pede in una fossa di cunigliu hè periculosa.

Certi pirsuni crianu cunigli per manghjà. L'altri sò felici quandu un cunigliu s'assumiglia a manera ch'elli pensanu chì hè bella. In i clubs, paragunanu i cunigli è urganizanu esibizioni o cuncorsi. Solu in Germania, ci sò circa 150,000 XNUMX allevatori di cunigli.

Eppuru, altre persone mantenenu i cunigli cum'è animali domestici. Hè impurtante chì ci sò almenu dui cunigli in a gabbia, altrimente, si sentenu solu. Perchè i cunigli piace à masticari, i cables elettrici ponu esse periculosi per elli. U cunigliu più anticu in cattività hà fattu 18 anni. Tuttavia, a maiò parte di elli ùn campanu micca assai più di quelli chì sò in natura, intornu à sette à undici anni.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *