in

Animali salvatichi: ciò chì duvete sapè

L'animali salvatichi campanu in natura. Si trovanu in u mondu sanu, in terra è in mari. L'animali salvatichi sò u risultatu di l'evoluzione. Ùn eranu micca ammansati da l'omu cum'è l'animali domestici. Nè sò criati.

A fauna salvatica s'hè adattatu bè à u so ambiente, cusì micca ogni zona hà a stessa fauna salvatica. Diversi pesci campanu in laghi chè in fiumi o oceani. In i paesi caldi, ci sò altri mammiferi cà quì. In a muntagna, per esempiu, ci sò camosci è stambecchi, ma senza ricci. In u pianu pianu, hè u cuntrariu.

Parechji animali salvatichi sò abituati à l'omu: per esempiu, ci sò volpi chì ancu campanu in a cità. Manghjenu l'alimentu chì a ghjente hà ghjittatu. I cervi venenu qualchì volta in i paesi quandu ci hè assai neve è ùn ponu à pena truvà nunda da manghjà in a furesta.

Cosa hè periculosa per l'animali salvatichi?

Parechji animali salvatichi sò in periculu perchè e so parti di u corpu sò preziosi. A pelle di tigre porta assai soldi, cum'è e zanne d'elefante è e corne di rinoceronte. Qualchidunu l'utilizanu per scolpisce oggetti artistici. L'altri macinanu i so denti in polvera. Pensanu chì hè cum'è una medicina cara.

Certi animali salvatichi sò assai impopulari cù l'omu. Eccu, per esempiu, questi sò orsi, lupi è linci perchè manghjanu pecuri. L'omu hà dunque sterminatu sti trè spezie animali in u nostru paese. Sò tornanu pocu à pocu è certi sò ancu liberati in a natura. Ma assai persone sò contru.

Altri animali salvatichi murenu in i carrughji, soprattuttu di notte. I cervi, i cervi rossi o i cinghiali sò spessu davanti à e vitture. In Australia, questu affetta i canguri è i wallabies, è in u nordu di renni.

U peghju di tuttu, però, hè a distruzzione di l'abitati. Quandu un palude hè drenatu, ranocchi è serpenti ùn ponu più campà quì. Allora ùn venenu più cicogne, perchè si alimentanu di sti animali. Allora a serie cuntinueghja. Grandi spazii agriculi sò sfavore per l'animali di u boscu perchè volenu passà da una furesta à l'altru. Allora sò sempre menu di elli.

Un altru periculu hè l'agenti chimichi in l'agricultura. L'agricultori volenu aduprà per distrughje pesti cum'è insetti è fungi. Fendu cusì, però, uccidenu ancu assai criaturi benifichi chì a natura hà bisognu è disturbanu l'equilibriu naturali.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *