in ,

Perchè l'obesità dannu i cani è i misgi

L'amore passa per u stomacu, ma troppu finiscinu nantu à i fianchi di l'animali. L'obesità pò causà malatie è accurtà l'expectativa di vita di i cani è i misgi. Cumu pudete ricunnosce u sovrappeso - è ciò chì pudete fà per aiutà u vostru grassu amicu di quattru zampe.

Quandu a piccula cagna pechinese Biggi si trasferì cù Christiane Martin in Oldenburg circa nove mesi fà, pesava 10.5 kilogrammi impressiunanti. Da tandu hè stata in una dieta, perchè i cani di sta razza duveranu pisà solu trà quattru è sei kilogrammi.

"Qualunque cosa sopra à questu hè borderline", spiega u pruprietariu di Biggi. Prima chì l'anzianu cane di strada vinissi in u Nordu di a Germania da Romania, hà campatu temporaneamente in un santuariu d'animali. "Ci prubabilmente anu intesu troppu bè quandu sò stati allattati", suspetta Martin.

Biggi ùn hè micca solu in Germania cù i so liri extra. Sicondu stimi di l'Associazione Federale di Veterinari Pratichi (bpt), circa 30 per centu di tutti i cani in stu paese sò troppu grassu. In u casu di i misgi domestici, pare ancu peghju à u 40 per centu. Sicondu l'Istitutu per a Nutrizione Animale in l'Università di Leipzig, questu coincide ancu cù l'inchiesta internaziunali: Sicondu questu, un quartu à un terzu di i cani è i misgi sò cunsiderati sovrappesu o ancu obesi.

Ricunnosce l'obesità in i cani è i misgi

L'obesità hè spessu trascurata. Questu hè ancu duvuta à l'ideale cumuni di bellezza per parechji pruprietarii è criatori di animali. "Un cane di pesu normale hè spessu percepitu cum'è troppu magre", dice u vicepresidentu di u bpt, Petra Sindern.

Se vulete pruvà s'ellu u vostru animali hè troppu grassu, pudete mette a vostra palma nantu à e so coste. "Se truvate e coste solu dopu una breve ricerca, l'animali hè sovrappesu", spiega Sindern.

L'animali chì pesanu troppu mettenu assai sforzu nantu à a spina è e articuli cù ogni passu. Questu spessu risultatu in osteoartrite. "L'obesità porta ancu à un risicu assai aumentatu di sviluppà diabete è cancru", dice Sindern.

I causi di l'obesità sò varieghja quant'è e cunsequenze. Unu hè troppu generosa quantità di informazioni nantu à l'imballu di l'alimentu. "E cumpagnie volenu vende quant'è pussibule", dice Sindern.
Ingrid Vervuert, prufessore à l'Istitutu di Nutrizione Animale di l'Università di Leipzig, pò cunfirmà parzialmente sta allegazione.

L'investigazioni anu dimustratu chì in circa 30 per centu di i casi di alimentazione cummerciale, una quantità eccessivamente alta di alimentazione hè cunsigliatu. Altrimenti, i cunsiglii sò più apprupriati o ancu un pocu troppu bassu.

Snacks incuraghjenu l'obesità in l'animali

I medichi accunsenu chì l'alimentazione supplementaria trà i pasti ghjoca un rolu maiò in u prublema di l'obesità. "Parechje persone campanu solu cù u so cane cum'è u so solu cumpagnu. I cani sò umanizzati è à u listessu tempu sò assai cunvincenti per dimustrà ch'elli sò in permanenza a fame, "Vervuert spiega u dilema.

Parechji guardiani ùn sò ancu cunuscenti di i danni causati da troppu tratti supplementari. "Un animale ùn apre micca l'alimentu pò da ellu stessu è manghja, solu u pruprietariu attribuisce a razione troppu grande", dice Sindern.

Trè fette di salsiccia sò uguali à dui Hamburger

Dieci grammi di furmagliu per un gattu seria l'equivalente di trè grandi muffins per una persona. In i cani, trè fette di salsiccia di carne sò paragunabili à dui hamburger.

Un altru fattore hè a castrazione, chì porta l'animali quasi direttamente in a menopause. Perchè u cambiamentu hormonal reduce u metabolismu. Dunque, i guardiani duveranu definitivamente alimentate menu dopu a prucedura chì prima.

Prima di principià a perdita di pisu, avete prima visitate u veterinariu. In a maiò parte di e pratiche in Germania pudete avè un prugramma di alimentazione è di eserciziu adattatu, dice Sindern.

Un test di sangue hè ancu utile in anticipu per verificà s'ellu hè digià preghjudiziu a salute per esse sovrappeso. In u prucessu, hè ancu cunsigliatu di stabilisce obiettivi clari è realizabili, ricumanda Sindern. A perdita di pisu di deci per centu in sei mesi hè un benchmark realistu.

U veterinariu di Christiane Martin hà ancu cunsigliatu chì Biggi perde u pesu pianu pianu. "Basta di a fame ùn face nunda di bonu. Chì li renderebbe solu avari ", dice Martin, spieghendu a so strategia.
In più di l'alimentariu, cum'è in l'omu, a mancanza di eserciziu ghjoca un rolu maiò.

L'eserciziu aiuta ancu l'animali à perde u pesu

Biggi hà dimustratu chì l'attività pò avè un grande effettu. U Pechinese hà persu quasi trè chilò in nove mesi. U pruprietariu Christiane Martin dice chì u successu, in più di u racionamentu esatta di l'alimentu, hè dovutu à almenu duie ore è mezza di eserciziu à ghjornu.

Ella spera chì u pesu di Biggi eventualmente si stalla à circa cinque libbra. "A so qualità di vita hè digià aumentata significativamente cumparatu cù prima. Quandu andemu à scuntrà l'amichi in u paese in u weekend, ella si abbanduneghja in a furesta. Chì ùn era ancu pussibule cù u pesu pisanti. "

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *