in

Perchè i cani leccanu a ghjente?

I cani sò praticamente laccati in a vita. Appena esce u cucciolo, a mamma u lecca freneticamente per sbulicà e vie aeree. Cù un tali accolta, pò esse micca cusì stranu chì liccare hè una parte impurtante di a vita di un cane. Ma perchè ci leccanu, umani ? Ci sò diverse teori. Eccu sei spiegazioni pussibuli.

Cumunicazione di 1

I cani leccanu a ghjente per cumunicà. Ma i missaghji ponu varià: "Ciao, chì divertente chì site di novu in casa!" o "Fighjate ciò chì un bellu pirtusu aghju masticatu in u cuscinu di u divano!". O forse: "Avemu appartene inseme è sò chì hè voi chì decide".

2. U tempu di manghjà

In u mondu di l'animali, quandu a mamma hè andata à caccia di manghjà, torna spessu à i cuccioli è vomita ciò ch'ella hà manghjatu, solu mezzu digeritu per adattà à i zitelli. I cuccioli svezzati spessu leccanu a bocca di a mamma quandu anu fami. Allora, quandu i cani ci leccanu, l'omu, in faccia, soprattuttu intornu à a bocca, ùn pò micca esse baci d'amore chì si tratta senza un promptatu: "Aghju fame, vomite qualcosa per mè!".

3. Esplorazione

I cani usanu a so lingua per scopre u mondu. È pò ancu esse facilmente per cunnosce una nova persona. Parechje chì scontranu un cane per a prima volta anu a so manu esaminata da un nasu è una lingua curiosa.

4. Attenzione

E persone chì sò leccate da un cane reagiscenu in modu diversu. Certi cun disgustu, cù a maiò parte cù gioia. Forse grattandu u cane daretu à l'arechja. Licking cusì hà cunsequenze piacevuli. Una bona manera di principià maestru o padrona à pusà incollatu davanti à a TV.
"Lecca, allora sò quì."

5. Leccate e ferite

A lingua di i cani hè attirata da ferite. Si sà dipoi l'antichità ch'elli liccavanu e so ferite è ancu umane. Finu à u Medievu, i cani sò stati veramente addestrati à leccare e ferite in modu chì guariscenu. Se vi sentite male nantu à a caminata di u cane, u vostru cane mostra una grande curiosità.

6. Affettu è appruvazioni

U ghjacaru hè chjinatu accantu à voi nantu à u sofà è u grattate un pocu daretu à l'arechja. Prestu pò vultà per avè prucedimentu ancu nantu à u to stomacu o alzà una gamba per voi per pruricà quì. In risposta, si lecca a manu o u bracciu, cum'è una manera di dì: "Avemu appartene inseme è ciò chì fate hè più cà bè". Forse micca una prova d'amore, ma bè di satisfaczione.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *