in

Perchè i cani caccianu a so propria coda?

Quandu u pastore Luna persegue constantemente a so coda è u bull terrier Rocco sguazza mosche invisibili, pò esse una stranezza accattivante per u pruprietariu di u cane. Ma avà i circadori anu scupertu chì tali cumpurtamenti ponu ancu esse una espressione di disordine obsessive-compulsive.

"Alcuni di sti cumpurtamenti compulsivi sò più cumuni in alcune razze di cani, suggerenu cause genetiche", hà dettu u prufessore è capu di studiu Hannes Lohi da l'Università di Helsinki. 368 pruprietarii di cani sò stati indagati. Più di a mità di i cani anu perseguitatu ripetutamente a so coda, i cani rimanenti ùn anu micca è serve cum'è cuntrolli. I testi di sangue sò stati ancu realizati nantu à i Pastori Tedeschi è i Bull Terriers (Bull Terriers, Miniature Bull Terriers è Staffordshire Bull Terriers) chì participanu à u studiu.

Chasing tail - un disordine obsessive-compulsive

I scientisti suspettanu prucessi simili daretu à u cumpurtamentu di l'animali cum'è in e persone cù disordini obsessivi-compulsivi. I cani, cum'è l'omu, sviluppanu sti cumpurtamenti ripetitivi à a ghjovana età - prima di a maturità sessuale. Certi cani giravanu a so volta assai raramenti è poi solu per un pocu, mentri àutri perseguite a coda parechje volte à ghjornu. Littermates spessu mostranu mudelli di cumpurtamentu simili. "U sviluppu di stu disordine puderia esse basatu annantu à prucessi biologichi simili", dice Lohi.

In ogni casu, à u cuntrariu di e persone cun OCD, i cani affettati ùn pruvate micca di evità o di suppressione u so cumpurtamentu. "U cumpurtamentu stereotipatu è ripetitivu di i cani chì perseguenu a coda hè più cum'è un disordine autisticu", dice Perminder Sachdev, neuropsichiatra di l'Università di New South Wales in Australia.

A furmazione di cumpurtamentu aiuta

Sì i cani raramenti tendenu à perseguite a coda, questu puderia ancu esse u risultatu di un sforzu fisicu è mentale. Se u cumpurtamentu hè particularmente pronunzianu, questu indica un disordine di cumportamentu in u stress. In ogni casu, un cane ùn deve esse punitu s'ellu persegue a so coda è si gira salvaticu in cerchi. A punizioni aumenta u stress è u cumpurtamentu peghju. A furmazione di cumportamentu mirata, è ancu assai tempu è pacienza, sò a megliu medicina. Se necessariu, u veterinariu o u psicologu di l'animali pò ancu sustene a terapia cù prudutti speciali.

Ava Williams

scrittu da santu Ava Williams

Salutami, sò Ava ! Scrivu in modu prufessiunale da pocu più di 15 anni. Sò specializatu in scrive post informativi di blog, profili di razza, recensioni di prudutti di cura di l'animali è articuli di salute è cura di l'animali. Prima è durante u mo travagliu cum'è scrittore, aghju passatu circa 12 anni in l'industria di cura di l'animali. Aghju sperienza cum'è supervisore di canile è groomer prufessiunale. Cumpete ancu in i sporti di cani cù i mo cani. Aghju ancu i misgi, i porcellini d'India è i cunigli.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *