in

Chì animali respiranu per via di a so pelle ?

Introduzione: A respirazione di a pelle in u Regnu Animal

Mentre a maiò parte di l'animali respira per i so pulmoni o branchie, ci sò parechji chì anu sviluppatu a capacità di respira per a so pelle. Stu prucessu, cunnisciutu com'è respirazione cutanea o respirazione di a pelle, permette à questi animali di ottene l'ossigenu da u so ambiente direttamente attraversu a so pelle. A respirazione di a pelle pò esse truvata in una varietà di gruppi di animali, cumpresi anfibii, rettili, pesci è invertebrati.

Anfibi: Maestri di a respirazione cutanea

L'anfibii sò forse u gruppu più cunnisciutu di animali chì respira per a so pelle. A so pelle hè fina, umida è assai vascularizata, chì permette un scambiu di gasu efficace. In fatti, certi spezii d'anfibii, cum'è salamandre è tritoni, sò interamente dipindenti da a respirazione di a pelle per a sopravvivenza. Questu hè chì i so pulmoni sò chjuchi è relativamente inefficaci, è spessu campanu in ambienti cù bassi livelli d'ossigenu.

Rettili: Qualchidunu respira per a pelle, altri micca

Mentre micca tutti i rettili respira per a so pelle, certi spezie anu sviluppatu sta capacità. Per esempiu, certi spezii di serpenti è lucertuli ponu assorbe l'ossigenu attraversu a so pelle, particularmente quandu sò sottu à l'acqua. In ogni casu, a maiò parte di i rettili s'appoghjanu principarmenti in i so pulmoni per a respirazione. Questu hè chì a so pelle hè assai più grossa è menu permeable chì quella di l'anfibii, facendu a respirazione di a pelle menu efficace.

Pesci: respirazione di a pelle in ambienti acquatici

Certi spezii di pesci ponu ancu respira per a so pelle. Questu hè particularmente cumuni in spezie chì campanu in ambienti poveri d'ossigenu, cum'è stagni stagnanti o paludi. Per esempiu, u lungfish africanu hè capaci di caccià l'ossigenu da l'aria cù un pulmone specializatu, ma pò ancu respira à traversu a so pelle quandu hè sottumessu à l'acqua. In listessu modu, certi spezie di catfish anu evolutu un organu specializatu chjamatu un organu di labirintu, chì li permette di caccià l'ossigenu da l'aria.

Invertebrati: respirazione di a pelle in una varietà di forme

A respirazione di a pelle pò ancu esse truvata in una varietà di invertebrati, cumprese insetti, crustacei, lumache è sanguisughe. In questi animali, a pelle hè spessu altamente specializata per u scambiu di gasu, cù membrani sottili, permeabili è una reta di vini sanguini vicinu à a superficia. Per esempiu, certi spezii d'insetti, cum'è grasshoppers è scarabeci, anu picculi aperture in i so exoskeletons chjamati spiracles, chì permettenu u scambiu di gasu. De même, certaines espèces de crustacés, comme les crabes et les langoustes, peuvent extraire l'oxygène grâce à leurs branchies et leur peau.

Mammiferi: a respirazione di a pelle cum'è un mecanismu secundariu

Mentre chì i mammiferi ùn sò micca generalmente cunnisciuti per e so capacità di respirazione di a pelle, alcune spezie anu sviluppatu questu cum'è un mecanismu secundariu. Per esempiu, certi spezie di pipistrelli, cum'è u battu vampire cumuni, ponu estrae l'ossigenu attraversu a so pelle quandu i so pulmoni sò sopraffatti da l'alti livelli di diossidu di carbonu pruduciutu durante l'alimentazione. In listessu modu, certi spezii di balene è delfini ponu assorbe l'ossigenu attraversu a so pelle, particularmente quandu si immersione per longu periudi di tempu.

Uccelli: Scambiu di l'ossigenu attraversu i sacchi d'aria

L'uccelli anu un sistema respiratoriu unicu chì hè assai efficace, cù sacchetti d'aria chì permettenu un flussu cuntinuu di l'ossigenu attraversu i so pulmoni. Tuttavia, in generale ùn respira micca da a so pelle. Invece, si basanu in u so sistema respiratoriu altamente specializatu per estrae l'ossigenu da l'aria.

Mammiferi marini: respirazione di a pelle in i balene è i delfini

Mentre i mammiferi marini ùn sò micca generalmente cunnisciuti per a so capacità di respirazione di a pelle, certi spezie di balene è delfini ponu assorbe l'ossigenu attraversu a so pelle. Questu hè particularmente impurtante quandu sò immersi per longu periudi di tempu è avè bisognu di cunservà l'ossigenu. A pelle di questi animali hè assai vascularizata, chì permette un scambiu di gasu efficace.

Artropodi: respirazione di a pelle in insetti è crustacei

L'artropodi, cum'è l'insetti è i crustacei, sò cunnisciuti per i so sistemi respiratorii altamente specializati, chì spessu implicanu branchie o trachee. Tuttavia, certi spezie ponu ancu respira per a so pelle. Per esempiu, certi spezii d'insetti, cum'è grasshoppers è scarabeci, anu picculi aperture in i so exoskeletons chjamati spiracles, chì permettenu u scambiu di gasu. De même, certaines espèces de crustacés, comme les crabes et les langoustes, peuvent extraire l'oxygène grâce à leurs branchies et leur peau.

Gasteropodi: respirazione di a pelle in lumache è lumache

I gasteropodi, cum'è e lumache è i slugs, sò ancu cunnisciuti per a so capacità di respirazione di a pelle. A so pelle hè fina è assai vascularizata, chì permettenu un scambiu di gasu efficace. In ogni casu, anu ancu strutture respiratorii specializate, cum'è pulmoni o branchie, chì ponu utilizà quandu hè necessariu.

Annelidi: respirazione di a pelle in i lombrichi è sanguisughe

Infine, certi spezii d'anellidi, cum'è i vermi di terra è i leeches, sò ancu capaci di respira di a pelle. A so pelle hè fina è assai vascularizata, chì permettenu un scambiu di gasu efficace. In ogni casu, anu ancu strutture respiratorii specializate, cum'è branchie o pulmoni, chì ponu aduprà quandu hè necessariu.

Conclusioni: U Fascinante Munnu di l'Animali Respiratori di a Pelle

In cunclusioni, a respirazione di a pelle hè una adattazione fascinante truvata in una varietà di gruppi d'animali, da anfibii è rettili à pesci, invertebrati, è ancu certi mammiferi. Mentre chì certi animali sò interamente dipendenti da a respirazione di a pelle per a sopravvivenza, altri l'utilizanu cum'è un mecanismu secundariu quandu u so sistema respiratoriu primariu hè sopraffattu. Indipendentemente da cumu si usanu, a respirazione di a pelle hè una adattazione impurtante chì hà permessu à questi animali di sopravvive è di prosperà in una varietà di ambienti.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *