in

Quandu u cane righjunghji l'età di retirement

Ùn ti sente più, ùn vole più marchjà bè, menu sopra à a scala : accumpagna un vechju cane hè una sfida. Hè impurtante di lascià invechjà cù grazia è di priservà a so qualità di vita.

Se u cane hà vintu a lotteria di longa vita, u pruprietariu hè felice. Ma u vechju amicu di quattru zampe hè spessu un cumpagnu pisanti. "A vita cù un vechju cane richiede più attenzione", dice a veterinaria Sabine Hasler-Gallusser. "Questa transizione ùn hè micca sempre faciule, soprattuttu per i travagliadori". In a so pratica di picculi animali "rundumXund" in Altendorf, Hasler hà specializatu in semestri più vechji. "Hè megliu se vede a vita cù un cane anzianu o anzianu cù un ochju è invece di gode di a vitalità, avà gode di a calma di u cane".

Quandu i primi signali di l'anziane appariscenu, si parla di anziani. strides l'Aging progressa sempre più, u cane anzianu diventa vechju. Quandu stu sviluppu principia hè à tempu geneticu è individuale. Hasler-Gallusser, dunque, ùn pensa assai di una divisione secondu anni di vita. "L'età biologica ùn pò esse determinata in anni. Hè un prucessu naturali ". L'influenzi ambientali, u statu nutrizionale, u statutu di castrazione è u stilu di vita di u cane ghjucanu ancu un rolu centrale. I cani in sovrappeso, i cani di travagliu è l'animali non castrati di solitu mostranu segni di anziane prima di l'amici slim à quattru zampe, i cani di famiglia o l'animali castrati. Inoltre, e grande razzi tendenu à invechjà più veloce di i chjuchi. Hasler-Gallusser mette in guardia contru tali dichjarazioni spazzanti. A salute è a postura sò decisive per tutte e razze: "Più prublemi di salute un cane hà, più prima invechja".

Un cane hè vechju quantu ellu dice ch'ellu hè.

I pruprietarii ponu determinà per elli induve u so propiu cane si move nantu à a scala d'età osservendu. I segni tipici indicanu u prucessu di anziane progressiva: u rendiment fisicu diminuisce, u cane si stanca più rapidamente. "In cunsiquenza, e fasi di riposu sò più longu, u cane dorme più è più profondamente", spiega u veterinariu. I tempi di iniziu fisicu sò più longu à a matina. "U corpu anzianu hà bisognu di più regenerazione". U sistema immune travaglia ancu più lentamente, l'animali seranu più suscettibili à e malatie. Inoltre, a capacità di reagisce, u sensu di a vista è l'audizione diminuite, per quessa, ci sò prublemi cù i signali nantu à i camini.

I cambiamenti duveranu esse chjarificati in una prima tappa via u cuntrollu annuale. "Un cane vechju, per esempiu, ùn li piace più di marchjà, è mostra chì ùn camminendu più", dice Hasler-Gallusser. Ella pensa chì hè sbagliatu chì solu ùn pò micca più. E restrizioni di u muvimentu in particulare ponu esse ridutte rapidamente cù u trattamentu ghjustu. Inoltre, i pruprietarii di cani anu da truvà alternative è suluzioni. In una lingua chjara, questu significa: a vita deve esse adattata à i bisogni individuali di u cane anzianu. Per esempiu, a superficia deve esse designata per esse antislip. "Inutili, caminendu à u pianu, in particulare, pò purtà à accidenti o ùn pò micca stà in piedi nantu à u pavimentu di piastrelle liscia è slippery", dice l'espertu di geriatria.

I passi sò diventati più brevi avà. "Duveranu esse più spessu è in diverse lochi per chì a gioia di a scuperta ùn hè micca trascurata". I camini sò divertenti per u vechju cane s'ellu hè permessu di sniff assai. "A velocità ùn hè più necessaria. Piuttostu, si tratta ora di travagliu mentale, cuncentrazione è ricumpensa ". Perchè: In cuntrastu à u corpu, a testa hè generalmente sempre assai fitta.

Sicondu u veterinariu Anna Geissbühler-Philipp da a pratica di i picculi animali in Moos in InsBE, una di e cumpetenze più impurtanti chì i pruprietarii anu da amparà hè di ricunnosce i segni di dolore. U veterinariu specializatu in a medicina di i picculi animali è a medicina comportamentale tratta numerosi cani anziani in a so clinica di u dolore. "I prupietarii spessu capiscenu troppu tardi chì i so cani sò in u dulore. I cani raramente si lamentanu è urlanu di dolore. Piuttostu, cum'è animali da soma, ammuccianu a so sofferenza ".

I sintomi di u dolore sò individuali

Quandu si tratta di u dulore, u sistema nervu di i cani hè simile à quellu di l'omu. In ogni casu, ùn hè micca faciule per l'ochju micca entrenatu per sapè se un cane hè in u dulore. Geissbühler cunnosci l'indizi: "U dulore agutu hè spessu riflessu in un cambiamentu in a pusizione di u corpu, cum'è una tummy tuck, o segni di stress cum'è ansing, leccare e labbra, o appiattite l'arechje". I signali di u dolore crònicu, invece, eranu più sottili. I prublemi minori sò spessu visibili solu in un cambiamentu di cumpurtamentu. "Per un bellu pezzu, i cani evitanu solu e situazioni pertinenti o adattanu u so muvimentu à u dulore". I laici solu notanu qualcosa appena u cane ùn pò più suppurtà u dulore.

Geissbühler-Philipp cunsidereghja ancu una stretta osservazione di u cane anzianu per esse cruciale per risparmià u soffrenu. "Se u ghjacaru ùn corre più à a porta per salutàvi, s'ellu ùn salta più in a vittura è sopra u divano o evita e scale, questi ponu esse signali di dulore". Tremulu in una parte di u corpu, pendendu a testa, anguli di notte è inquietudine sò ancu indicazione. Un esempiu tipicu: "Alcuni cani anziani giranu intornu à u so propiu assi parechje volte cù u dulore chì prova di sdraiassi u più senza dolore pussibule". Chì sintomi di u dolore mostra un cane sò individuali, ci sò ancu mimose è animali duru trà i cani.

Terapia è altre malatie

Per permette à i cani affettati di guidà una vita principarmenti senza dolore, per dà a qualità di vita è u desideriu di vita, i sperti di dolore è geriatria adattanu a terapia individualmente. A prima cosa da fà hè di allevà u dulore. In più di i medicazione è di e droghe antiinflamatorii, sò utilizati ingredienti di erbe, chiropraviu, acupuncture TCM, osteopatia è fisioterapia. "In questu modu, a dosa di droga pò esse ridutta è l'effetti secundarii ridotti", dice Geissbühler-Philipp. I prudutti di CBD sò ancu usati sempre più. "L'effettu pò migliurà u cumpurtamentu è u dolore in i pazienti geriatrici". Sabine Hasler-Gallusser cunsidereghja ancu Feldenkrais è Tellington TTouch per esse efficace in supportu.

Quantu prima cumencia a terapia multimodale di u dolore, u megliu. Appena l'ultima fase di a vita hè annunziata, u cane diventa sempre più debule è inestabile. Avà hè un omu vechju è perde grassu è massa musculare, chì ponu esse notevuli quandu si stende è si stende.

L'incontinenza hè cumuni. Quandu u cane invechja, pò sempre più soffre di prublemi cardiovascular, demenza è cataratte. E malatie internu classici cum'è a malatia di Cushing, a diabetes, o l'ipotiroïdismu pò ancu esse. L'incidenza di tumuri aumenta ancu cù l'età. Per impediscenu questu, Hasler-Gallusser ricumandemu di attentu à a vostra dieta. "U più sani i nervi è e cellule sò nutriti, u menu prublemi di età si verificanu".

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *