in

Chì duverebbe esse cunsideratu quandu anestetizà i misgi?

Ciò chì deve esse cunsideratu durante l'anesthesia è u monitoraghju, cumu si ponu esse preparatu u paci è u pruprietariu in modu ottimale è cumu si tratta di cumplicazioni?

I misgi sò diffirenti di i cani in parechje manere, micca solu perchè ùn trottanu micca felice in l'uffiziu di u duttore vicinu à i so maestri. Ci hè parechje differenzi anatomichi è fisiulogichi: cumparatu cù i cani, i misgi anu un voluminu pulmonu più chjucu è un voluminu di sangue più chjucu nantu à u pesu di u corpu. A superficia di u corpu, invece, hè relativamente grande in paragone, cusì a temperatura pò calà più rapidamente.

Statisticamente, i malati di gatti sfurtunatamenti anu un risicu più altu di anestesia cà i pazienti di cani. Questu hè soprattuttu veru per i misgi malati. Chì ghjè u megliu modu per trattà questu? Duvemu dunque piuttostu micca anestetizà i nostri pazienti gatti è z. B. fà senza l'estrazzioni di denti dulore? Innò! À u cuntrariu, avemu a esercità una prudenza è prudenza è ponu ancu aduprà una certa tecnulugia per questu scopu.

Evaluà i fatturi di risichi

A classificazione di ogni paziente anesteticu in a chjamata classificazione ASA (vede PDF) hè parti di ogni protocolu anesteticu.

Per i misgi ci sò principarmenti i seguenti fatturi di risicu - vale à dì, questi pazienti anu un risicu aumentatu di more:

  • mala salute (classificazione ASA, comorbidità)
  • età crescente (vede PDF)
  • Pesi estremi (sottopesu / sovrappesu)
  • alta urgenza è altu gradu di difficultà di a misura realizata

E malatie croniche più impurtanti in i misgi in cunnessione cù l'anesthesia sò ancu i più cumuni:

  • Malatie di tiroïde (quasi sempre ipertiroidismu / iperattivu in i misgi)
  • ipertensione / pressione sanguigna alta
  • Malatie renale (insufficienza renale cronica)

In ogni casu, e malatie respiratorie (per esempiu, l'asma felina), e malatie di u fegatu, e malatie neurologiche, e malatie di u sangue, l'anormalità di l'elettroliti, è e malatie infettive ghjucanu ancu un rolu in l'anesthesia.

I seguenti s'applicanu à tutte l'età gruppi: riduzzione di stress e cuntrollu di temperatura sò assai impurtanti per minimizà u risicu.

Cumu preparemu megliu?

Raccoglie quant'è più infurmazione pussibule: A storia medica hè particularmente impurtante per i pazienti cat. I seguenti fatturi di risichi ponu esse dumandati brevemente per u telefunu: età, razza, malatie cunnisciute, medicazione, cambiamenti in a sete / appetite, è osservazioni speciali. Questu ùn rimpiazza micca l'entrevista di anamnesi o l'esame da u veterinariu à l'appuntamentu prelimiunale è u ghjornu di l'operazione, ma aiuta immensamente cù a pianificazione. Inoltre, i pruprietarii sò digià cuscenti di aspetti impurtanti.

Esame preliminare è cunsultazione: Quessi sò essenziali per una valutazione ottima di u statu di salute. In più di un esame clinicu approfonditu, una misurazione di a pressione di sangue è un teste di sangue sò spessu indicati. In modu ottimale di pianificà un anesteticu, l'esami preliminari (per esempiu, prima di a restaurazione di i denti) deve esse realizatu in un appuntamentu separatu in anticipu. Questu hà u vantaghju per u pruprietariu chì e dumande ponu esse discusse in pace. Di solitu esige una certa persuasione, ma cù l'argumenti sopra, hè pussibule cunvince una grande maiuranza di i pruprietarii chì a visita preliminare hè sensu. E misure di a pratica amichevule à u gattu, poi, migliurà l'esperienza per u pruprietariu è u gattu.

Pigliate seriu u stress è l'ansietà: U stress è l'ansietà deterioranu u sistema cardiovascular, l'effetti di l'anestesia è u sistema immune. L'ansietà è u stress pò ancu causà aumenti massivi di a pressione di sangue. Questu significa chì ancu un paziente sanu pò avè subitu pressione alta. U nostru scopu deve dunque esse sempre un gattu chì hè u più rilassatu pussibule. U megliu modu per ottene questu hè in un ambiente calmu, senza stress è cù i metudi di travagliu di manipolazione di cat-friendly.

Addormentate è snooze delicatamente

E prucedure di riposu è di rutina sò ancu essenziali per a premedicazione, l'induzione di l'anesthesia, a preparazione chirurgica è u mantenimentu di l'anesthesia.

U monitoraghju prufessiunale riduce u risicu

L'indicatori più impurtanti di a prufundità di l'anestesia è di l'integrità di i nostri pazienti sò paràmetri vitali: respirazione (frequenza respiratoria è saturazione di l'ossigenu), cardiovascular (frequenza cardiaca, pulsazione, pressione sanguigna), temperatura è riflessi.

I riflessi sò principarmenti utili per evaluà a prufundità di l'anesthesia, mentri l'altri paràmetri sò essenziali per u monitoraghju di l'anesthesia. Per pudè eseguisce un surviglianza prufessiunale, duvemu à tempu cunnosce bè i nostri strumenti è avè internalizatu i valori nurmali : i cosiddetti paràmetri di destinazione.

Cumplicazioni

Cumplicazioni ponu accade prima (preoperatoriu), durante (perioperative) è dopu (postoperatori) una operazione. Cumu trattà cun questu?

Cumplicazioni preoperatorie

Stress è paura: di solitu sempre portanu à un tempu di induzione più longu è cusì à un tempu di anesthesia più longu.

Vomitu: Ci vole à evità di vomiting prima è durante l'anestesia, è ancu u cusì chjamatu reflux oesophageal (u sucu gastricu entra in l'esofago è brusgia a mucosa) durante è dopu l'anestesia.

I dati nantu à i tempi di digiunu ottimali per i misgi sò sempre mancanti. A durata di u periodu di digiunu hè assai dipendente da a cirurgia o trattamentu è a salute di u paci. Dodici ore è più deve esse strettamente osservatu per certi testi di sangue è ancu per l'operazioni in u trattu gastrointestinali. Per altre misure, intervalli più brevi (3-4 ore dopu un pastu ligeru è umitu) pò esse abbastanza. Una valutazione assai individuale deve esse fatta quì. In u casu d'animali ghjovani o diabetici, a gestione di u digiunu deve esse discutitu cù a squadra.

Cumplicazioni perioperatorii

1. Saturazione d'ossigenu

  • Verificate l'impulsu, in alternativa u battitu di u core o u signale Doppler
  • s'ellu ùn hè micca dispunibule: risuscitazione cardiopulmonary
  • Ventilate manualmente per verificà u flussu di l'aria (via aeree ostruite, furmazione di mucus, crackling / crackling, ...?) - se notu, rectificà a causa
  • Verificate l'approvvigionamentu di l'ossigenu à u paziente (verifica di fuga)
  • Verificate u sediu di u sensoru

2. Caduta di temperatura (ipotermia)

  • Aumentà a temperatura di l'ambienti, assicura un fornimentu di calore attivu è direttu da u principiu, è misure passive supplementari (manta, calzini)
  • Mantene u paziente seccu, seccu
  • Fornitura di suluzione di infuzione calda
  • L'ipotermia pò guidà à l'ipertermia durante a fase di veglia, cusì cuntrollà a temperatura dopu a normalizazione!

3. A freccia di u core cade troppu luntanu:

  • Verificate a medicazione (narcosis/premedication), puderia esse un effettu secundariu?
  • Verificate a pressione di sangue - se hè troppu bassu, infuzione / medicazione se ne necessariu (in cunsultazione)
  • ECG - se differente, medicazione pò esse necessariu (in cunsultazione)
  • Verificate a prufundità di l'anesthesia - riduce si hè necessariu
  • Verificate a temperatura - calda

4. Caduta di pressione sanguigna (ipotensione)

  • Verificate a prufundità di l'anesthesia, se pussibule riduce l'anestesia (reduce u gasu in inalazione, parzialmente antagonisate quandu injecting)
  • Accordu cù u circhulu se una infuzione o medicazione hè necessariu per stabilizzà u sistema circulatori.

5. A freccia di u core aumenta troppu altu: HR > 180 bpm (tachycardia)

  • Verificate a prufundità di l'anesthesia
  • Verificate l'adattazione di u tubu o l'accessu venoso
  • ipossiemia.
  • ipotensione
  • ipovolemia/shock
  • ipertermia

6. Aumentu di a temperatura di u corpu (ipertermia)

  • Eliminazione di tutte e fonti di calore
  • rinfrescà attivamente cù asciugamani umidi, ventilatori, etc.
  • possibbilmente una sedazione rinnuvata

Cumplicazioni postoperatorie

1. Svegliu prulungatu / svegliu ritardatu

  • Sò passati 15-30 minuti dopu a ricuperazione?
  • A temperatura hè normale o possibbilmente ridutta? (vede sopra)
  • Tutti i medicazione sò stati amministrati
    antagonizatu ? (vede u protocolu di anestesia)
  • respiru

2. Eccitazione eccessiva (disforia)

  • Hè u gattu responsive è gestibile?
  • Hè u gattu in u dulore ?
  • Ci hè ipossia? (Chì hè a saturazione di l'ossigenu?)
  • Chì medicazione sò stati utilizati, è chì effetti secundari sò aspittati?

Svegliate dolcemente

I nostri pazienti di gatti duveranu esse allughjati in un ambiente tranquillu è scuru cù a pussibilità di ritirata durante a fase di ricuperazione è per più monitoraghju. Deve cuntinuà à esse monitoratu quì, almenu finu à chì tutti i valori misurati sò normalizzati, idealmente almenu trè à quattru ore.

A puntuazione regulare di u dolore hè ancu assai impurtante. Questu deve esse fattu ogni 30 minuti è dopu, se ne necessariu, un aghjustamentu di l'indicazione di u dolore.

Pensate à i gatti

E misure di a pratica cat-friendly migliurà u cumplimentu di u cat-proprietari. Questu hè particularmente evidenti in u fattu chì u ghjattu è u pruprietariu sò menu stressed perchè l'amici di quattru zampe si sentenu menu minacciati è l'amici di dui zampe si sentenu pigliatu in seriu. L'inchiesta di i pruprietarii anu dimustratu chì percepiscenu positivamente quandu i so misgi si sentenu più còmode è rilassati in a pratica. Questu rende u pruprietariu dispostu à portà u gattu per i cuntrolli più spessu è più regularmente.

Chì s'assumiglia in pratica?

L'intera visita veterinaria deve esse u più corta è senza stress pussibule. Questu hè digià principiatu in casa. U pruprietariu riceve cunsiglii preziosi per u trasportu senza stress in anticipu (per telefonu o in un appuntamentu prima), cuminciendu da entra in a casella, cumpresu a furmazione di pugilatu se ne necessariu, finu à l'arrivu à a pratica.

L'appuntamenti sò pianificati in modu chì idealmente ùn ci sò micca tempi d'attesa per i pazienti è a pratica hè tranquilla. In pratica, u ghjattu hè purtatu direttamente in un ambiente tranquillu. pheromones spiciali (cat face pheromone F3 frazzioni), parcheggi alzati, scurazione da copre a scatula di trasportu, o luce dim pò aiutà. Inoltre, u travagliu deve esse fattu calmu, pacienza, è senza viulenza in ogni mumentu. U pruprietariu porta ancu coperte snuggly chì portanu l'odore di u familiar in l'ambienti scunnisciuti. Pruprietà di l'alimentu pò migliurà l'accettazione di l'alimentariu dopu l'anesthesia è aiutà à attivà u trattu gastrointestinali.

Paràmetri di destinazione per l'anesthesia - chì hè normale?

  • Respirazione: 8-20 respiri/minutu

Cuntate aspectorally - vale à dì i respiru visibili - è sempre valutate cù a saturazione di l'ossigenu (ùn mette micca a manu nantu à u to pettu, questu rende a respirazione difficiule!).

  • Saturazione di l'ossigenu: 100%

In u casu di respirazione spontanea, i fluttuazioni massimi in u range di 90-100% deve esse tolleratu. U monitoraghju cù un pulsioximetru o un capnografu hè megliu (assicuratevi chì ci hè un minimu spaziu mortu!).

  • Pulsazione è qualità: forte, regulare

Questu deve esse verificatu cù i dita o via u signale Doppler.

  • Pressione sanguigna (sistolica) > 90 mmHG è

Un dispositivu di misurazione Doppler hè u più adattatu, postu chì misura assai precisamente è a frequenza di l'impulsu è a qualità pò ancu esse valutata.

  • Temperature (range normale): 38-39 °C; in i ghjovani animali finu à 39.5 ° C

A misurazione hè fatta cù un termometru rectale o sonda di temperatura.

Quistioni più frequente

Quantu hè periculosa l'anestesia in i misgi?

Seriu cumplicazioni sò u risultatu: a morte da suffocation o pneumonia pò accade. Allora assicuratevi chì u vostru animali ùn riceve micca nutizie 12-15 ore prima di l'operazione per mantene stu risicu u più bassu pussibule.

Quantu tempu ùn deve micca beie i misgi prima di esse anestesiati?

U vostru animali deve esse digiunatu u ghjornu di l'anesthesia. In u megliu casu, ùn deve esse manghjatu nunda dodici ore prima di l'operazione. Pudete offre l'acqua finu à duie ore prima di l'anesthesia.

Perchè un gattu ùn pò manghjà dopu l'anestesia?

Sempre chì l'anesteticu hè sempre efficace, ci hè u risicu chì u ghjattu vomite dopu à manghjà. Tuttavia, ci sò ancu operazioni dopu chì u ghjattu ùn hè micca permessu di manghjà nunda per un bellu pezzu. Dunque, dumandate sempre à u vostru veterinariu quandu ellu ricumanda a prima alimentazione.

Perchè i misgi sottu anestesia anu l'ochji aperti?

L'ochji restanu aperti durante l'anesthesia. Per impediscenu chì a córnea si secca, u fluidu lacrimale artificiale in forma di un gelu chjaru hè postu in l'ochji. In u risultatu, a córnea pò apparisce mottled è cristalli biancu à volte si formanu nantu à i bordi di e palpebre.

Chì anestesia hè megliu per i misgi?

In i misgi, per esempiu, i veterinari spessu sceglienu l'anesthesia d'iniezione cù ketamina è xilazina per a castrazione. Sti droghe sò injected in i musculi. Dopu qualchì minutu, u ghjattu s'hè addurmintatu è hè in un statu induve pò esse operatu.

Quantu tempu un gattu ùn pò micca saltà dopu a castrazione?

Dopu à a fine di l'operazione, riceve una iniezione di sveglia è pò prestu torna in casa. U vostru ghjattu ùn deve esse permessu di esce fora per e prossime 24 ore per chì l'effetti dopu di l'anestesia pò sguassate.

Cumu hè un gattu castratu?

Quandu u ghjattu hè sottu anesthesia, u veterinariu rasa i capelli nantu à u scrotum di l'animali è disinfetta l'area. Allora u veterinariu faci dui picculi incisioni in a pelle è ligami i vasi è i vas deferens. Infine, sguassate i testiculi.

I misgi diventanu più appiccicati dopu a castrazione?

Cambiamenti dopu a castrazione in i misgi

Rimanenu più attaccati, ghjucanu più, sò menu puttane o aggressivi, è ùn si alluntananu più luntanu da a casa. A strada, a castrazione ùn hà micca effettu nantu à catturà i topi. Se u vostru ghjattu hà fattu questu prima, hà da fà dopu.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *