in

Chì pudemu amparà da e formiche ?

E formiche agisce senza un capu definitu chì assigna u travagliu. Cum'è s'ellu era una materia di corsu, i formi individuali piglianu i travaglii necessarii senza un travagliu specificu. Sò ancu capaci di attività agriculi cumplessi. I scientisti in Melbourne sò di l'opinione chì noi l'omu pudemu piglià un esempiu da l'urganizazione di u travagliu di e furmicule per alleviare u trafficu è ottimisà i prucessi di fabbrica. I furmiculi furniscenu ancu una risposta à a quistione filosofica di cumu sò urganizati e società.

Imagine una strada trafficata cù trafficu lento. È avà imaginate un trottoir vicinu induve centinaie di formiche si movenu assai tranquillamente in una fila. Mentre i motoristi sò fuming è ùn facenu nunda di più, e furmicule portanu u so alimentu à u nidu, collaboranu vigorosamente è facenu u so travagliu.

U prufessore Bernd Meyer di u dipartimentu di l'informatica di l'Università Monash in Melbourne hà dedicatu a so vita di travagliu à e formiche è e so cumpetenze di decisione in cullaburazione. "E formiche piglianu decisioni abbastanza complicate", spiega. "Per esempiu, e formiche trovanu e migliori fonti alimentarii è u modu più veloce da quì è torna senza esperti di logistica".

Individualmente, l'insetti ùn sò micca particularmente intelligenti, ma inseme ponu coordinà bè e so attività. Ci hè assai chì pudemu amparà da questu. "U modu chì e formiche s'organizzanu ponu dà una visione di cumu i prucessi di trasportu ponu esse più lisci è furnisce approcci di ottimisazione per i prucessi di fabbrica.

Affronta i travaglii cumplessi

E culonii di furmichi sò qualchì volta paragunate à e cità perchè una miriade di individui coordinanu simultaneamente diverse operazioni cumplesse. A squadra di furasteru forma a culonna di pane nantu à u trottu, un altru squadra si cura di a prole, mentre chì altri custruiscenu o difendenu u nidu di a furmica, per esempiu. Ancu s'è i travaglii sò coordinati in una manera altamente efficiente, "ùn ci hè nimu à pusà quì chì distribuisce i travaglii è dice:" Voi dui andate in a direzzione è voi trè curate di a difesa ", dice u prufessore Meyer.

"E furmicule piglianu tutte e decisioni individuali, più chjuche chì sò solu in relazione cù u so circondu immediata. Ùn ci hè nimu chì tene un ochju nantu à a grande stampa è ancu a culunia hà a visione generale cum'è una spezia di super-organismu. Riescenu à attribuisce a forza di travagliu cum'è una culunia in modu chì tutti i bisogni è i bisogni ponu esse soddisfatti. Finu a ora, nimu ùn sà esattamente cumu si travaglia veramente cù e formiche.

U prufessore Meyer studia ancu e forme di slime, "chì ùn sò micca insetti suciali, ma ancu travaglianu inseme". "L'aspettu affascinante di queste ameba hè chì vivenu cum'è colonie di cellule separate per un periudu di tempu, è poi si fusionanu di colpu. Sta nova cellula grande hà parechje nuclei è dopu agisce cum'è un unicu urganismu.

U prufissore Meyer travaglia cù u prufessore assuciatu Martin Burd da a Scola di Scienze Biologiche di l'Università Monash, frà altri. I biuloghi è l'informatica fighjanu e formiche da diverse anguli, ma a so ricerca "finalmente si fusiona cumplettamente", secondu u prufessore Meyer. "Ùn funziona micca per i biuloghi di fà i so esperimenti prima è poi trasmettenu e so dati per pudè poi analizà. Tuttu hè fattu in cullaburazione - è questu hè a parte eccitante. Ci vole un pocu di tempu per truvà una lingua cumuna, ma poi ghjunghje à u puntu chì u pensamentu si fusiona è un novu quadru cuncettuale hè creatu. Questu hè ciò chì rende pussibuli novi scuperte in u primu locu ".

Cum'è un scientist di l'informatica, hè interessatu à "capisce i principii matematichi sottostanti" chì guidanu u cumpurtamentu di e formiche. "Creamu una vista algoritmica di a manera chì e formiche interagiscenu. Questu hè l'unicu modu chì pudemu svelà u cumpurtamentu cumplessu di e formiche ", dice u prufessore Meyer.

Mudellu di cumpurtamentu

I scientisti traccianu e formiche individuali è poi creanu un mudellu di cumportamentu per decine di millaie di individui per un periudu di tempu. Pruvanu di riplicà ciò chì vedenu in un esperimentu, verificate chì u so mudellu accunsenu cù e dati raccolti, è dopu aduprà u mudellu per predice è spiegà u cumpurtamentu inobservatu.

Per esempiu, studiendu a Ant Pheidole megacephala, Meyer hà truvatu chì quandu si trovanu una fonte di alimentu, ùn solu cunvergenu quì, cum'è parechje altre spezie, ma ricunsiderà a so decisione quandu a nova infurmazione diventa dispunibule. "Chì succede se li demu una fonte d'alimentariu megliu? Parechje spezie ignoranu questu cumplettamente, incapaci di adattà à questi cambiamenti. Tuttavia, a Pheidole megacephala devia in realtà.

E culunie puderanu sceglie solu l'alternativa megliu perchè e formiche individuali anu fattu una mala decisione. Allora i sbagli individuali eranu impurtanti per u gruppu in tuttu per migliurà e decisioni. "I nostri mudelli anu previstu questu ancu prima di truvà una spezia chì a realità," spiega u prufessore Meyer.

"Se l'individuu ùn sbaglia micca o agisce in modu inappropriatu, u pensamentu di u gruppu piglia u so capu è di colpu tutti facenu a stessa cosa. Pudete furmulà chì matematicamente è pare chì pudete applicà a formula matematica à altri sistemi - sistemi completamente differenti, cumpresi i gruppi umani ".

Più di 12,500 22,000 spezie di furmiculi sò state identificate finu à avà, ma circa XNUMX XNUMX si crede chì esistenu. "Le formiche sò incredibbilmente successu ecologicamente", dice u prufessore Meyer. "Sò quasi in ogni locu. Questu hè unu di l'aspetti interessanti - perchè sò cusì adattabili?"

U prufessore Meyer studia ancu a formica tagliafoglie è a formica tessitrice asiatica. E formiche di leafcutter ùn manghjanu micca e foglie chì si portanu à u so nidu - l'utilizanu per l'agricultura. "Li alimentanu à un fungo chì crescenu è l'utilizanu cum'è fonte di alimentazione. In novu, questu hè un prucessu assai complicatu per urganizà ". E formiche di tessitura asiatica sò impurtanti per a produzzione di mango in Queensland, induve sò usati per u cuntrollu naturali di pesti. Sicondu u prufessore Meyer, i servizii di l'ecosistema furniti da e formiche sò spessu sottumessi.

Ruoli impurtanti

U prufessore Meyer studia ancu l'api, chì sò cunnisciute per u so rolu impurtante in a polinizazione di e piante, ma "furmicule sò ancu un elementu chjave di l'ecosistema". Ants, per esempiu, preparanu a terra. Sparghjenu e sementi è ponu aumentà a produtividade agricula. Ùn hè micca cunnisciutu ancu in quantu e formiche (cum'è l'api) sò affettate da e tossine ambientali è u cambiamentu climaticu.

"Hè una di e cose chì pruvemu di capiscenu. Se a pressione ambientale aumenta, chì succede à e formiche in Queensland, per esempiu, chì sò usati per pruduce manghi? Videremu tandu i stessi effetti chì cù l’api ? E furmicule in una culunia sò generalmente tutte a stessa mamma. Da una perspettiva evoluzionistica, hè sensu per a furmica individuali per sacrificà per u bè di a culunia; E formiche sò ghjucatori di squadra assoluti.

A ghjente hà assai più bisognu di a so propria agenza è indipendenza. Tuttavia, l'urganisazione cum'è ant-like pò aiutà à volte in l'ambiente umanu. U prufessore Meyer dice chì parechje industrii migliuranu e so operazioni usendu algoritmi derivati ​​da u cumpurtamentu di e formiche. Questu include, per esempiu, l'industria di u vinu australianu.

E formiche affascinanu a ghjente. Pensa chì u mutivu di questu si trova in a vita occupata, orientata à u travagliu di e formiche, chì suscita una "questione filosofica più grande. Cumu sò urganizati e società ? Cumu pudemu ghjunghje à una sucità in quale l'individui travaglianu inseme per u bè cumunu senza dictate e regule da sopra ?

E formiche ponu parlà ?

E furmicule utilizanu sonu per cumunicà. Ancu l'animali pupati riescenu à emette segnali acustici, cum'è i circadori anu pussutu pruvà per a prima volta. E formiche ùn sò micca cunnisciute per esse particularmente parlanti. Manipulanu una grande parte di a so cumunicazione per via di sustanzi chimichi, i cosiddetti feromoni.

Chì ghjè u nome di a furmica femina ?

Una culunia di formica hà una regina, travagliadori è masci. I travagliadori sò senza sessu, vale à dì chì ùn sò nè maschili nè femini, è ùn anu micca ali.

Cumu e formiche scambianu infurmazioni?

E formiche si alimentanu di liquidu regurgitatu. Scambianu infurmazione impurtante per u benessiri di tutta a culunia. E formiche ùn solu sparte u travagliu, ma ancu l'alimentariu.

Chì ci hè di particulari di e formiche?

A furmica hà sei zampe è un corpu chì hè divisu in trè sezioni è custituitu da una testa, un torace è un abdomen. I furmiculi ponu esse rossi-marroni, neri o gialli, secondu a spezia. Hanu armatura fatta di chitina, una sustanza assai dura.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *