in

Toxoplasmosi: u periculu chì vene da u gattu

U nome solu pari periculosu - ma a toxoplasmosi ùn hè micca un velenu, ma una malatia infizziosa. Hè attivatu da parassiti chì afectanu principalmente i misgi. A cosa spiciale: A ghjente pò ancu esse affettata. Piuttostu spessu…

Hè solu da dui à cinque micrometri di grandezza è si trova in tuttu u mondu: u patogenu unicellulare "Toxoplasma gondii" ùn cunnosci micca cunfini naziunali. È a toxoplasmosi chì u patogenu provoca ancu ùn cunnosci micca cunfini cù e so "vittime". Questu significa: hè veramente una malatia di l'animali. Ma hè una zoonosis chjamata - una malatia chì si trova in l'animali è l'omu.

Questu significa: i cani, l'animali salvatichi è l'acelli ponu ancu esse attaccati da u parasite di u ghjattu. È u patogenu ùn si ferma ancu à l'omu. À u cuntrariu: in Germania, circa una in duie persone hè stata infettata da "Toxoplasma gondii" à un certu puntu, avvirtenu a Pharmazeutische Zeitung.

U patogenu vole andà à i misgi

Ma chì hè esattamente a toxoplasmosi? In corta, hè una malatia infizziosa causata da parassiti. Per esse più precisu: In realtà, hè principalmente una malatia di u gattu. Perchè: Per u patogenu "Toxoplasma gondii" e zampe di velvet sò l'ospite finale chjamatu. Per ottene questu, però, u patogenu usa l'ospiti intermedi - è chì pò ancu esse umani. I misgi fermanu u so mira, ponu ripruduce in i so intestini. Soprattuttu, però, solu i misgi ponu excrete e forme permanente infizziunate di u patogenu.

Sì i patogeni ghjunghjenu à i misgi, di solitu passanu inosservati. Perchè un gattu adultu sanu ùn mostra micca sintomi o solu uni pochi signali cum'è a diarrea. In i misgi più ghjovani è debilitati, però, a malatia pò esse abbastanza seria. I sintomi tipici sò:

  • diarrhoea
  • feci sanguinanti
  • frevi
  • gonfiore di i nodi linfatici
  • pastigli
  • difficultà per respira
  • itterizia è
  • inflammazioni di u core o di i musculi scheletali.

I camminatori esterni sò più à risicu

A toxoplasmosi pò ancu esse cronica - questu pò purtà à disordini di andatura è cunvulsioni, lagnanza gastrointestinali, emaciation, è inflammazioni di l'ochji. Ma: Una malatia crònica pò esse solu in i misgi cù un sistema immune disturbatu.

Cum'è cù altre spezie animali, i figlioli di i misgi ponu esse infettati in l'utru. I pussibuli cunsiquenzi sò aborti o danni à u gattu.

A bona nutizia: dopu à una infizzione, i misgi sò generalmente immune per a vita. I misgi sò generalmente infettati manghjendu roditori infettati, cum'è i topi. Dunque, i misgi esterni sò più probabili di esse affettati da i misgi interni. Tuttavia, ancu un gattu puramente domesticu pò esse infettatu - se manghja carne cruda è contaminata.

E persone sò spessu infettate per via di l'alimentariu

E persone sò ancu spessu infettate per l'alimentariu. Da una banda, questu pò esse carne da animali infettati. Per d 'altra banda, a ghjente pò ancu esse infettata da frutti è ligumi chì crescenu vicinu à a terra. A cosa insidiosa: I patogeni diventanu contagiosi solu dopu unu à cinque ghjorni in u mondu esternu, ma sò assai longevi - ponu esse infizziosi finu à 18 mesi in un ambiente adattatu cum'è a terra umida o a sabbia. È cusì entre in frutti è ligumi.

A litter box pò ancu esse una fonte d'infezzione - se ùn hè micca pulita ogni ghjornu. Perchè i patogeni diventanu contagiosi solu dopu à unu à cinque ghjorni. In u casu di l'animali esterni, u risicu di l'infezzione pò dunque ancu lurk in u giardinu o in sandboxes.

Finu à u 90 per centu ùn anu micca sintomi

Ci sò generalmente duie à trè settimane trà l'infezzione è l'iniziu di a malatia. I zitelli o adulti cù un sistema immune sano di solitu ùn sentenu micca l'infezzione. Più precisamente: In circa 80 à 90 per centu di quelli affettati, ùn sò micca sintomi.

Una piccula proporzione di quelli infettati sviluppa sintomi simili à a gripe cù febbre è inflammazioni è gonfiore di i nodi linfatici - in particulare in a zona di a testa è u collu. Moltu raramente, a inflamazioni di a retina di l'ochju o l'encefalite pò esse. Questu pò purtà à paralisi è una tendenza aumentata à seizures, per esempiu.

Per d 'altra banda, e persone cun un sistema immune debilitatu o un sistema immune chì hè statu supprimitu da droghe sò in risicu. L'infezzione pò esse attiva in elli. Frà altre cose, una infizzione di u tessulu pulmonariu o inflammazioni di u cervellu pò sviluppà. I Pacienti chì anu avutu un trasplante o sò infettati da HIV sò, particularmente in risicu.

E donne incinte sò particularmente in risicu

In ogni casu, e donne incinte è i so figlioli nascuti sò particularmente in risicu: u fetu pò entra in cuntattu cù i patogeni via u sangue di a mamma - è causanu chì u zitellu nascitu, per esempiu, hà acqua nantu à a testa cù danni cerebrali. I zitelli ponu vene in u mondu cecu o sordu, è di sviluppu è di mutore più lentamente. A inflamazioni di a retina di l'ochju pò ancu purtà à a cecità dopu à mesi o anni. L'aborti sò ancu pussibuli.

Quantu spessu e donne incinte sò affettate ùn hè micca sanu chjaru. Per esempiu, l'Istitutu Robert Koch (RKI) scrive in un studiu chì ci sò quasi 1,300 345 chjamati "infizzioni fetali" ogni annu - questu, l'infezzione hè trasmessa da a mamma à u zitellu. U risultatu hè chì circa 8 neonati sò nati cù sintomi clinichi di toxoplasmosi. In cuntrastu, però, solu 23 à XNUMX casi sò signalati à l'RKI. A cunclusione di l'esperti: "Questu indica una forte sottoreportazione di sta malatia in i neonati".

Evite a carne cruda

Per quessa, e donne incinte anu da evità i scatuli di lettiera, u giardinaggiu è a carne cruda è observà certi reguli igienici. L'Istitutu Robert Koch raccomanda:

  • Ùn manghja micca i prudutti di carne cruda o insufficientemente riscaldata o surgelata (per esempiu, carne macinata o salsiccia cruda di corta maturazione).
  • Lavate a verdura cruda è i frutti prima di cunsumà.
  • Lavà e mani prima di manghjà.
  • Lavà e mani dopu a preparazione di carne cruda, dopu à u giardinaggiu, u campu o altri terreni, è dopu avè visitatu i parchi di sabbia.
  • Quandu si mantene un ghjattu in a casa vicinu à a donna incinta, u ghjattu deve esse alimentatu in conserve è / o seccu. I scatuli di l'excrementi, in particulare i misgi tenuti liberi, devenu esse puliti ogni ghjornu cù acqua calda da e donne chì ùn sò micca incinte.

Ci hè una prova di anticorpi per e donne incinte per a rilevazione precoce. In questu modu, pò esse determinatu se a donna incinta hà digià avutu una infizzione o hè attualmente infettata. Solu: A prova hè unu di i servizii chjamati ricci, cusì e donne incinte anu da pagà i 20 euru stessi.

Dispute Over Test Antibody

Siccomu una infizzione aguda di toxoplasmosis pò dannà seriamente u zitellu nascitu, e donne incinte sò felici di pagà per a prova, chì costa circa 20 euru, da a so propria sacchetta. L'assicuranza di salute paganu solu per a prova se u duttore hà un suspettu raghjone di toxoplasmosis.

U Monitor IGeL hà ghjustu qualificatu i beneficii di sti testi cum'è "unclear", cum'è u German Medical Journal scrive. "Ùn ci hè micca studii chì suggerenu un benefiziu per a mamma è u zitellu", dissenu i scientisti IGeL. I studii mostranu chì a prova pò purtà à risultati falsi pusitivi è falsi negativi. Questu averebbe purtatu à esami di seguitu innecessarii o trattamenti innecessarii. Ma: A squadra IGeL hà ancu trovu "indicazioni debuli" chì, in casu d'infezzione iniziale cù toxoplasmosi durante a gravidanza, a terapia di droga precoce pò alleviate e cunsequenze di salute per u zitellu.

L'associazione prufessiunale di i ginecologi hà criticatu u rapportu è hà enfatizatu chì l'RKI cunsidereghja sensibule è desiderate per determinà u statutu di l'anticorpu di e donne prima o u più prestu pussibule in a gravidanza.

E Barmer ricumanda: "Se una donna incinta hè infettata cù patogeni di toxoplasmosi, u fluidu amniòticu deve esse esaminatu. Mostra se u zitellu nascitu hè digià infettatu. In casu di dubbitu, u duttore pò ancu aduprà u sangue di u cordone umbilicale da u fetu per circà u patogenu. Qualchidunu di i cambiamenti di l'urgani attivati ​​da a toxoplasmosi ponu esse visualizati in u zitellu nascitu per ultrasound. "

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *