in

E malatie più cumuni in i cunigli

I cunigli sò animali assai populari perchè certi pirsuni trovanu chì, à u cuntrariu di parechji altri animali, sò abbastanza chjuchi, occupanu menu spaziu cà un cane o un ghjattu, è sò più faciuli di piacè. Parechje sò ancu di l'opinione chì i cunigli sò assai robusti è quasi mai malati. Sfurtunatamente, un sbagliu fatale è un misconception à u stessu tempu. I cunigli sò assai esigenti è ancu i picculi roditori ponu malati rapidamente è necessitanu aiutu veterinariu. Per esempiu, ponu ancu soffre di e stesse malatie chì l'omu. Accumincia cù un friddu chjucu è finisce cù diabete o prublemi di cori. In questu articulu, fighjemu e malatie più cumuni in i cunigli, ma cum'è un pruprietariu, duvete cunsultà un veterinariu per qualsiasi cambiamenti negativi in ​​u vostru animali per piglià qualsiasi passi medichi necessarii.

Infezzione virali in i cunigli

I cunigli ponu ancu cuntrarà infizzioni virali. Sicondu u tipu, questi ponu esse più o menu male. In ogni casu, hè sempre impurtante per avè trattatu questu da un veterinariu per chì i cuniglii sò megliu rapidamente. Tuttavia, certi infizzioni di virus sò ancu assai periculosi è anu spessu risultatu in a morte di cunigli in u passatu. Cusì a prudenza hè cunsigliata, perchè l'infizzioni virali sò generalmente contagiosi à l'altri cuniglii è ponu influenzà tutti i cunigli chì vivenu inseme in casa o fora. L'infizzioni virali più cumuni sò a mixomatosi è a cunnisciuta china china, i dui chì sò fatali in a maiò parte di l'animali, facenu u trattamentu quasi impussibile è solu successu cù assai furtuna. A megli manera di prutege i vostri cunigli hè di avè vaccinati regularmente.

L'intossicazioni Chine in i cunigli

A putenza cinese, cunnisciuta ancu RHD, hè spessu trasmessa per l'alimenti contaminati, i mosquitoes è i parassiti. I seguenti sintomi ponu accade in i cunigli:

  • perdita di l'appetite;
  • apatia;
  • A respirazione hè accelerata;
  • disturbazione di a cundizione generale;
  • Certi cunigli morenu a notte ancu senza sintomi.

U patogenu hè un calicivirus, chì hè particularmente resistente è robustu. Ancu à a temperatura di solu 4 gradi, pò esse infettivu per circa 225 ghjorni. Questu ùn afecta micca solu i cunigli chì campanu in a nostra casa, ma ancu i lepri in natura. Tuttavia, noi umani è altri animali cum'è i cani è i misgi ùn ponu micca infettà. U trattamentu di l'animali chì sò stati infettati hè quasi senza speranza è solu uni pochi di cunigli si ricuperanu. Per quessa, l'esperti ricumandenu sempre di dà à i cunigli una vaccinazione di rinfurzà ogni annu.

A mixomatosi

Nisun sintomi consistenti sò stati identificati in i cunigli per a mixomatosi, facendu a malatia ancu più imprevisible di ciò chì hè digià. Dipende da a virulenza di a ceppa di virus rispettiva è per quessa hè sempre assai diversa. A ricettività di l'animali ghjoca ancu un rolu quì. I sintomi tipici di a malatia includenu:

  • Forme di edema sottocutaneo (mixoma)
  • inflammation di l'ochji
  • l'ochji si gonfianu
  • scaricamentu da l'ochji

U virus stessu hè cunsideratu cum'è particularmente robustu è resistente, perchè pò sopravvive facilmente à a seca è u friddu. In u passatu, però, hè statu truvatu chì u riscaldamentu pò esse usatu cum'è un mezzu successu di cumbattimentu di questu. Tuttavia, i diversi virus ponu facilmente sopravvive in l'ambienti finu à sei mesi. Allora s'è vo circate di ottene un novu cunigliu, hè sempre cunsigliatu di fà cusì almenu sei mesi dopu per evità l'infezzione. Per noi umani, però, u virus ùn hè micca contagiosu è dunque completamente innocu. Per quessa, i sperti cunsiglianu di sta malatia per prutege l'animali cù vaccinazioni è ancu specificà periodi di tempu. A prima vaccinazione deve esse in marzu o aprile è a seconda vaccinazione annuale in settembre o ottobre. Cù a prima vaccinazione, l'immunizazione basica ùn deve esse scurdata, chì significa in lingua chjara chì dopu à a prima vaccinazione, a vaccinazione di rinfurzà deve esse data uni pochi di settimane dopu, perchè questu hè l'unicu modu per avè una immunizazione basica.

L'infezione protozoale in i cunigli

Inoltre, ci sò l'infizzioni protozoali chjamati in cunigli, di quale ci sò dinò parechji tipi. Sfurtunatamente, sicondu u virus è u bacteriu, sta malatia pò ancu esse fatale per l'animali, cusì un veterinariu deve esse cunsultatu rapidamente.

Coccidiosi

Coccidia sò i cosiddetti parassiti specifichi di l'ospiti chì si trovanu in u trattu intestinali è, secondu a spezia, ponu causà grandi danni. Ci hè un totale di sette tipi diffirenti, cù u tipu più periculosu chì hè u tipu di coccidia, chì afecta à i canti biliari è u fegatu di l'animali. Sfurtunatamente, a trasmissione di sti parassiti hè soprattuttu per via di l'agricultura. A mancanza di igiene hè spessu culpèvule quì, chì di sicuru ùn deve mai succede se i cunigli sò tenuti in modu adattatu per a spezia. Per quessa, a pulizia è a disinfezione assai accurata durante u trattamentu sò sempre particularmente impurtanti. Di sicuru, questu hè sopratuttu à l'alloghju è l'abitatu tutale di l'animali. Cù una igiene curretta, però, pudete esse quasi sicuru chì questi virus ùn saranu micca introdutti.

Se un cunigliu deve esse socializatu cù un altru cunigliu, hè sempre particularmente impurtante per avè una mostra di taburete esaminata prima. Questu hè l'unicu modu per evità l'infezzione da novi cunigli. Appena una infestazione hè ricunnisciuta, andà à u veterinariu hè di sicuru inevitabbile. Tutti l'uggetti chì l'animali entra in cuntattu cù, naturalmente, devenu esse eliminati o almenu disinfettati, per quessa chì a disinfezzione deve esse di sicuru esse realizatu ogni ghjornu. U trattamentu stessu pigghia un bellu pezzu, chì hè dovutu à u ciculu di maturazione di i coccidia, chì hè di 10 à 14 ghjorni. Sfurtunatamente, a sopravvivenza di questi parassiti hè abbastanza altu, è tumbà cù disinfettanti ùn hè ancu micca faciule, perchè a temperatura di l'acqua quì deve esse almenu 80 gradi. Quandu u trattamentu hè cumpletu, hè impurtante cuntinuà à esaminà e feci di l'animali.

I sintomi:

  • I cunigli spessu anu diarrea, chì pò varià da slimy à bilious;
  • perdita di l'appetite;
  • Certi animali perde u pesu male;
  • rifiutu di l'acqua;
  • pancia gonfia.
  • Ulteriori malatie causate da u sistema immune debule

Di sicuru, hè sempre cunsigliatu in questu casu, è ancu cù u minimu suspettu, per andà direttamente à un veterinariu è avè tuttu clarificatu. Ci hè un risicu di morte da sta malatia per via di emaciation, in particulare in animali più ghjovani è cunigli anziani.

Encephalitozoonosis

A malatia encephalitozoonosis hè ancu spessu riferita cum'è una testa tordita è hè causata da u patogenu Encephalitozoon cuniculi, EC trasmessu, chì hè un parasite unicellulare chì pò causà gran male. Sta malatia hè trasmessa per via di l'urina excreted da l'animali chì sò digià infettati, cusì hè sfurtunatamenti una malatia di cunigliu altamente contagiosa. I sperti sò ancu di l'opinione chì circa 80 per centu di i cunigli avà portanu stu patogenu, ma ùn hè ancu sviluppatu in una malatia o ùn hè micca stata capace di sguassate.

I signali tipici di encephalitozoonosis includenu i seguenti sintomi:

  • paralisi;
  • I cunigli inclinanu a testa;
  • Parechje cunigli si stende nantu à u so propiu assi o si trovanu nantu à u so latu;
  • mancanza di coordinazione;
  • disordini di equilibriu;
  • I valori di u sangue sò cambiati, soprattuttu in l'area di i valori renali.

Sta malatia ùn pò esse pruvata à u 100 per centu in un animali vivu, ancu s'è sicuru, i valori di sangue o un test d'anticorpi in particulare mandanu signali abbastanza chjaru. In ogni casu, hè assai impurtante chì u trattamentu hè principiatu quandu i primi signali di sta malatia appariscenu, postu chì u patogenu attacca u sistema nervu di l'animali è provoca danni severi. Una ricuperazione senza sintomi pò esse ottenuta solu se u trattamentu hè cuminciatu u più prestu pussibule. Se ùn hè micca trattatu, sta malatia porta à una morte agonizing in ogni animali. Hè impurtante di sapè chì i cunigli chì anu avutu sta malatia una volta seranu sempre purtatori. In i persone sani, però, ùn ci hè micca risicu, ancu s'è sopratuttu un livellu sanu di igiene deve avà esse parti di a vita di ogni ghjornu.

Problemi dentali in i cunigli

I denti di i cunigli sò in constantemente crescente. Sfurtunatamente, assai cunigli soffrenu di prublemi dentali una volta è una volta, chì ponu avè cause assai diverse.

Problemi generale cù i denti

Siccomu i denti di i cunigli sò in constantemente crescente, questu naturalmente hà alcune cunsiquenzi per voi cum'è u pruprietariu. Cusì avete da assicurà à traversu a dieta chì i denti ponu sguassate per sè stessu. Appena a dieta hè curretta, i denti ùn anu micca esse tagliatu da un veterinariu. A dieta deve esse principarmenti cumpresi prudutti ricchi di fibra cruda, chì sò dopu cumminati cù materiale di roditori. U fienu è a paglia è l'erba è i ramoscelli sò particularmente impurtanti è assicuranu una salute dentale eccellente. Ancu s'ellu parechji prupietari crede chì u pane duru o l'alimentu seccu ancu pruvucarà i denti à usà, sfurtunatamenti questu ùn hè micca veru. U pane, per esempiu, hè sbulicatu da a saliva, per quessa, ùn hè micca surprisante chì i prublemi di usu è lacrime in i cunigli sò spessu truvati micca solu in u fronte, ma ancu in i molari. L'animali ponu avà ferite a so lingua o gengive è ancu e so guance à traversu i molari, cum'è questi diventanu troppu puntati in un tali casu.

I sintomi di prublemi dentali generale include:

  • Conigli sbava facilmente quandu manghjanu;
  • perdita di l'appetite finu à u rifiutu cumpletu di manghjà;
  • I cunigli manghjanu più lentamente;
  • A diminuzione di l'ingesta di fenu;
  • I cunigli perdenu rapidamente u pesu secondu u so appetite;
  • Lesioni orali.

In casu di prublemi dentali, un veterinariu hà avà l'uppurtunità di trimà i punte di i denti, mentre chì certi veterinari ponu ancu fà una tale operazione senza anestesia. Tuttavia, questu dipende ancu di l'animali stessi. In casu di tali prublemi, hè impurtante di piglià un ochju più vicinu à l'alimentu attuale per ottimisà se ne necessariu. Inoltre, hè sempre impurtante di verificà i denti di u cunigliu regularmente.

Problemi dentali particulari in i cunigli

Quandu si tratta di prublemi di denti, ùn hè micca solu a punta di i denti. Ci pò ancu esse un prublema cù a crescita radicali prolongata in i cunigli. Appena sta malatia hè implicata, pudete sentu un ligeru gonfiore nantu à a mascella inferiore di u vostru caru. Inoltre, una maghjina di raghji X furnisce rapidamente certezza.

Sintomi:

  • riluttanza à manghjà;
  • bump in a mascella inferiore;
  • rifiutu di manghjà;
  • beie menu;
  • cunghjuntivitis.

Sfurtunatamente, a conjunctivitis hè parti di sta stampa clinica, chì si trova per via di a vicinanza di l'urganu visuale. Se u vostru cunigliu soffre di sta malatia, serà in u dulore severu. Hè sempre impurtante di piglià una radiografia per determinà u locu esatta è u gradu di inflamazioni. Quì, l'abscessi si formanu rapidamente nantu à e radiche di i denti, chì ponu incapsulate è lascianu danni severi à a mandibula. Sfortunatamente, i cunigli soffrenu di sta malatia di tantu in tantu, postu chì l'abscessi tendenu à mantene a recurrente. I trattamenti sò spessu assai longu.

Infezioni batteriche

Di sicuru, l'infizzioni bacteriale pò ancu esse rapidamente in i cunigli, chì ponu ancu esse contagiosi per altri animali. Ma di sicuru, ùn ci hè micca una sola malatia quì, ma parechji casi diffirenti, chì tutti deve esse trattatu da un veterinariu competente.

Pasteurellosi

A pasteurellosi, cunnisciuta ancu com'è friddu di cunigliu, hè l'infezzione bacteriana più cumuna. Ancu s'è a parolla "friddu" sona innocu in prima, questu hè sfurtunatamenti micca paragunabile à un friddu normale, ma assai peggiu. I cunigli sò infettati da u patogenu Pasteurella multocida. In ogni casu, sta malatia di solitu sparisce solu quandu i cunigli anu un sistema immune debilitatu. Certi animali ponu ancu purtà u patogenu, ancu s'è a malatia stessu ùn hà micca da scopre. I patogeni stessi si trovanu soprattuttu in a mucosa nasale. Questu pò esse pruvata per sguassà e secrezioni nasali cù l'aiutu di un tampone. Sfurtunatamente, stu patogenu ùn hè micca generalmente solu, ma hè seguitu da altri patogeni, cum'è Bordetella Bronchiseptica. Sfortunatamente, stu fattu significa chì e probabilità di ricuperazione sò significativamente ridotte.

I sintomi di pasteurellosi sò:

  • scarica nasale da chjaru à purulente;
  • U cunigliu starnuta ;
  • respirazione difficiuli;
  • A narice hè tappata;
  • perdita di l'appetitu.

Comu digià dettu, sta malatia hè spessu sottuvalutata per via di u so nome. Sfurtunatamente, però, i cunigli mori rapidamente se i pruprietarii ùn anu micca trattatu da un veterinariu. Per questu mutivu, duvete sempre avè u "picculu friddu" in i cunigli evaluati direttamente da un veterinariu per chjarificà s'ellu hè u friddu di cunigliu temutu o solu un friddu normale. Incidentally, questu hè di sicuru sempre assai contagiosu per i conspecifics.

Malati di l'apparatu digestivu

A diarrea hè unu di i sintomi più cumuni di diverse malatie in i cunigli. Tuttavia, i causi di diarrea pò esse assai variati. Partendu cù l'alimentu sbagliatu à e malatie assai gravi, i ragiuni sò assai diversi. Appena u vostru cunigliu hà a diarrea, hè cunsigliu di offre solu acqua è fenu per u mumentu. Se a diarrea hè stata per via di l'alimentu sbagliatu, una migliione pò esse osservata in 24 ore. Tuttavia, s'ellu ùn hè micca u casu, hè impurtante cunsultà un veterinariu.

S'ellu ùn hè micca una diarrea "normale", vale à dì s'ellu si puzza forte, u veterinariu deve esse cunsultatu immediatamente. In ogni casu, se a diarrea sparisce dopu à 24 ore, duvete pensà à cambià a vostra dieta. Questu succede spessu, per esempiu, quandu i pruprietarii di cunigliu cumincianu à offre à l'animali foraggi verdi freschi di novu in primavera. In particulare, l'alimentu chì cuntene assai granu ùn deve esse più nantu à u menù in u futuru, postu chì questu hè ancu induve i causi di diarrea in i cunigli pò esse spessu truvati. Inoltre, a stitichezza è a flatulenza pò esse assai spessu in i cunigli, per quessa chì u veterinariu deve ancu esse cunsultatu quì. In questa situazione, l'animali affettati anu u dulore assai severu, perchè a malatia ùn pò micca esse paragunata cù i sintomi in noi umani. Per quessa, ci vole sempre à mente chì i dui sintomi ponu accade ancu com'è u risultatu di malatie gravi. Malati assai periculosi in u campu di u trattu digestivu sò i seguenti:

A dipendenza da tamburinu

L'addiction à u tamburinu hè a furmazione di gasu in u stomacu, chì hè spessu causata da a fermentazione di l'alimentariu. Per esempiu, dopu avè manghjatu u forru seccu chì cuntene granu, è ancu u forru verde umitu o caldu. I sintomi più cumuni di sta malatia includenu i seguenti:

  • gonfiore di u stomacu;
  • U pettu sbuccia in avanti;
  • mancanza di fiatu;
  • riluttanza à manghjà;
  • Dolori.

Ancu quì, in più di u trattamentu veterinariu, deve esse realizatu una dieta d'acqua di fenu, chì deve durà almenu sette ghjorni. Per piacè ùn travaglià micca cù a luce rossa avà. U calore accelerà i diversi prucessi di fermentazione è aggrava significativamente a malatia.

U Stomacu Stomacu

L'otturazione di u stomacu in i cunigli hè ancu cunnisciuta cum'è furmazione di hairball. A malatia stessu hè causata da a furmazione di boli, chì sò causati, per esempiu, da sustanzi indigestible è fibru, chì nascenu da i capelli, l'erba secca o i residui di catifa, frà altri cose.

I sintomi più cumuni di a malatia includenu i seguenti:

  • apatia;
  • riluttanza à manghjà;
  • i cunigli pèrdite pisu;
  • Meno droppings o micca droppings à tutti;
  • inquietude;
  • Cambiamentu frequente di pusizioni stendu;
  • Dolori.

U bloccu di u stomacu pò esse rapidamente fatale in l'animali, per quessa, hè assai impurtante per vede immediatamente un veterinariu, chì pò esse bisognu di sguassà u hairball. Se vulete evità u stinimentu di u stomacu, duvete sustene l'animali cù l'alimentu adattatu, soprattuttu quandu si sparghjenu. I sperti ricumandenu l'alimentazione di l'ananas è u kiwi, postu chì questi cuntenenu a sustanza attiva bromelin, chì hà e proprietà di fà i capelli inghiottiti più faciuli di caccià. Un grooming più intensivu in forma di spazzola deve ancu esse realizatu à questu tempu per chì alcuni capelli sò eliminati da u principiu.

A nostra cunclusione nantu à u sughjettu di e malatie di cunigliu

Qualchidunu chì pensava chì i cunigli ùn si sò micca malati chì spessu era sperendu pruvucatu sbagliatu. Tuttavia, certe malatie ponu esse direttamente evitate. Una dieta adattata per l'spezie è a pruvisione di alimentazione fresca è fenu pò fà una grande cuntribuzione à questu. Tuttavia, l'igiene ùn deve esse mai trascurata è l'eserciziu fora di a gabbia deve esse pussibule ogni ghjornu. Inoltre, avete a vostra mascota vaccinata regularmente è poi verificata da u veterinariu. Tuttavia, ùn vi scurdate di verificà regularmente chì tuttu hè ghjustu, per verificà i vostri denti, è ancu per attentu à i cambiamenti. Inoltre, dumandemu chì ùn avete mai mantene i cunigli solu, anu bisognu à esse vicinu à l'altri cunigli per sentenu veramente còmode. Se tenete à sti reguli basi, chì deve esse veramente una materia di sicuru quandu si mantene l'animali, avete creatu una basa solida. Di sicuru, pò ancu succede una volta è una volta chì u cunigliu hè malatu. Allora, sicuru, andà à u veterinariu hè inevitabbile.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *