in

U pesciu rossu

U goldfish hè unu di i pesci più populari è cunnisciuti in generale, sia in l'aquarium sia in u stagnu. Scuprite quì d'induve venenu i pesci è ciò chì deve esse attentu quandu si mantene.

Carassius Auratus

I pesci d'oru - cum'è a sapemu - ùn sò micca in natura, sò una forma cultivata pura. Pertenenu à a famiglia di a carpa è cusì à i pesci ossei: Questa famiglia di pesci appartene à unu di i gruppi più antichi è cumuni di pesci d'acqua dolce, nimu ùn campanu in acqua salata.

Un pesciu d'oru hè di culore rossu-aranciu à giallu è spessu hà spots bianchi o neri, u splendore d'oru hè ancu caratteristicu. In più di u pesciu d'oru originale, ci sò almenu 120 formi cultivati ​​diffirenti, chì sò carattarizati da diverse forme di corpu, disegni è mudelli. Una selezzione esemplare hè u velu-tail, u sky-gazer cù l'occhi rivolti in sopra, è a testa di leone, chì hà caratteristiche protrusioni in u spinu di a testa.

In generale, i pesci d'oru pò crecià finu à 25 cm, certi animali ponu crescenu à 50 cm longu s'ellu ci hè spaziu abbastanza. Anu un corpu à u spinu altu è una bocca più bassa, masci è femine ùn sò micca diffarenti esternamente. Per via, i pesci d'oru sò pesci abbastanza longevi: ponu campà intornu à 30 anni, in certi casi ancu 40 anni.

Da induve vene u Goldfish?

L'antenati di i pesci d'oru, i cruciani d'argentu, venenu da l'Asia orientale - questu hè ancu induve i pesci d'oru sò nati. Ci, pesci rossu-aranciu sò sempre statu cunzidiratu animali sacri, soprattuttu pupulari è raru eranu cruciani d'argentu di culore rossu, chì hè accadutu solu per via di genes alterati. Questu face a seconda spezia più antica di pesci ornamentali in u mondu - ghjustu daretu à u Koi. À u principiu, solu i nobili eranu permessi di mantene questi pesci preziosi, ma à u 13u seculu, ci era un pesciu d'oru in stagni o bacini in quasi ogni casa.

400 anni dopu, u pesciu d'oru hè ghjuntu in Europa, induve prima era torna solu un pesciu di moda per i ricchi. Ma ancu quì, hà cuntinuatu u so avanzu triunfante è era prestu à l'accessu per tutti. Da tandu, in particulare in l'Auropa miridiunali, ci sò stati pesci rossi ferali in laghi è fiumi.

Modu di vita è Attitudine

U pesciu d'oru normale hè relativamente pocu esigenti in quantu à e so cundizioni di mantenimentu è hè dunque adattatu ancu per i principianti. Hè sfarente di e forme cultivate, alcune di quale sò assai sensittivi à e so preferenze. Per via: I tanki di pesci rossi sferichi sò crudeltà à l'animali, chì hè per quessa chì a maiò parte di i pesci d'oru sò avà guardati in u stagnu. Sò estremamente insensibili à u friddu è ponu invernamentu in un stagnu di 1 m di prufundità senza esse danatu; U stagnu o bacinu ùn hè micca bisognu di calà.

In ogni casu, facenu dumande nantu à u so modu di vita: Sò estremamente socievoli è si sentenu solu in casa in picculi sciami. Hè per quessa chì anu bisognu di spaziu spaziu per passà per u stagnu in un swarm rilassatu. S'elli sò cunfortu, si riproducenu ancu in abbundanza.

Cum'è un sideline, li piace à scavà in terra, chì ponu sradicà una o l'altra pianta. A terra di ghiaia hè dunque l'ideale, perchè vi invita à scavà, ma ancu dà à e piante un sustegnu abbastanza.

Pianificazione di a prole

A stagione di spawning di pesci d'oru hè da aprili à maghju è in questu tempu u stagnu hè pienu di attività perchè i masci perseguite e femine attraversu u stagnu prima ch'elli s'accoppianu. Inoltre, i pesci maschili natari contr'à e femine per incuraghjenu à pusà l'ova. Quandu vene u tempu, e femine ponenu 500 à 3000 ova, chì sò subitu fertilizati da u masciu. Dopu solu cinque à sette ghjorni, e larve quasi trasparenti sbatte è si attaccanu à e piante acquatiche. U frittu si alimenta di i microorganisimi in l'acqua è hè inizialmente grisgiu scuru. Solu dopu à circa deci à dodici mesi, l'animali cumincianu à cambià gradualmente u so culore: prima diventanu neri, dopu u so ventre diventa giallu d'oru, è infine, u restu di u culore di scala cambia in rossu-aranciu. Last but not least, ci sò spots chì sò unichi per tutti i pesci d'oru.

Alimentazione di i Pesci

In generale, u pesciu d'oru hè omnivore è micca veramente picky quandu si tratta di manghjà. I pianti aquatichi sò nibbled, cum'è larva di mosquito, pugi d'acqua è vermi, ma i pesci ùn si fermanu micca à i vegetali, fiocchi d'avena, o un ovu pocu. L'alimentazione pronta da i rivenditori specializati hè ancu benvenuta. Comu pudete vede, i pesci d'oru (cum'è l'altri carpi) sò in realtà erbivori è pesci non-predatori, ma ùn si fermanu ancu à l'alimentariu vivu. Per via, amanu quandu u so menu hè variatu.

Inoltre, sò guasi sempre fami è natà mendicanti nantu à a superficia di l'acqua appena vedanu chì u so patrone vene. Quì, però, u mutivu hè necessariu, perchè u pesciu di pisci di pisci perde una grande quantità di qualità di vita. Avete sempre attentu à a figura di i vostri animali è aghjustate a quantità di manciari. In modu, i pesci d'oru si digeriscenu cusì rapidamente perchè ùn anu micca stomacu è digeriscenu in l'intestini.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *