in

A mente primaria di u cane hè u sensu di l'olfattu

U sensu principale di u cane hè u sensu di l'olfattu. Hè spessu dettu chì u sensu di l'olfattu di u cane hè superiore à quellu di l'omu. Ma hè veramente vera ?

Cù u nasu guasi incollatu à a terra, u cane scopre u mondu à a so manera, à traversu u so olfattu. U nasu fantasticu di u cane piglia a maiò parte di tutte l'infurmazioni da u mondu esternu. Cù a furmazione, i cani ponu amparà à fucalizza solu nantu à una sola fragranza, chì hè una risorsa incredibile per noi umani quandu, per esempiu, caccia è cerca di droghe.

Questu hè cumu funziona u nasu

U nasu ben sviluppatu di u cane hà una quantità di funzioni biologiche fantastiche. A superficia umida di u nasu aiuta à cullà è dissolve e particeddi di l'odore è u cane pò utilizà ogni narina individualmente per distingue più facilmente a fonte di l'odore. I cani respiranu è escenu per via di duie vie aeree diverse, questu significa chì u cane pò mantene l'odore ancu durante l'exhalation, à u cuntrariu di noi umani induve l'odore sparisce finu à chì rispiremu di novu.

Dentru u nasu di u cane sò dui cavità siparati da cartilagine. In i cavità, ci sò i cosi-chiamati musselli, chì sò strutture di labirintu chì sò custituiti da scheletri chì sò cuparti di mucus. U mucus in u nasu cumpleta a listessa funzione cum'è l'umidità fora. Da i musculi nasali, i fragrances sò trasportati nantu à u sistema olfativu.

U sistema olfattivu hè u centru di l'olfattu di u cane, induve ci sò quant'è 220-300 milioni di recettori di scent. I receptori trasmettenu l'infurmazioni à u lòbulu olfativu di u cervellu di u cane, chì hè circa quattru volte di l'omu.

U cattivu odore di l'omu, un mitu longu

Hè spessu dettu chì u sensu di l'olfattu di u cane hè 10,000-1,100,000 volte megliu cà quellu di l'omu. Ma l'investigatore di u cervellu John McGann crede chì u sensu di l'olfattu di u cane ùn hè micca in tuttu superiore à l'olfattu umanu. In un studiu (https://science.sciencemag.org/content/356/6338/eaam7263) publicatu in a rivista Science (https://science.sciencemag.org/) in maghju 2017, McGann sustene chì u male sensu di l'omu. di l'olfattu hè solu un mitu longu chì persiste da u XXu seculu.

"Quandu u sensu di l'olfattu di l'omu è di l'altri mammiferi hè statu paragunatu in studii, i risultati sò stati chjaramente sfarenti secondu chì i profumi sò stati scelti. Probabilmente perchè diversi animali anu recettori d'odore diffirenti. In studii induve una quantità di scents adattati sò stati utilizati, l'omu anu realizatu megliu nantu à certi scents chì i rati è i cani di laboratoriu, ma ancu peggiu nantu à l'altri. Cum'è l'altri mammiferi, l'omu ponu distingue quantità incredibili di diversi profumi è pudemu ancu seguità i tracce di l'odore à l'esterno. "

Adattatu per sopravvivenza

L'omu sò megliu cà i cani quandu si tratta di l'odori da a decadenza biologica, cum'è l'odore di un campu di terra, acqua stagnante, o alimentu chì hà putritu o putratu. Ciò chì anu in cumunu hè chì cuntenenu una sustanza chjamata geosmin è chì tutti ponu esse potenzialmente dannusu per noi.

"Se versate una sola goccia di geosmin in una piscina regulare, una persona pò sente l'odore. Quì simu megliu cà u cane ", dice Johan Lundström, chì hè un neuropsicologu è un ricercatore di l'odori in Karolinska Institutet in Stoccolma.

Persistente è focu

In ogni casu, u cane hè senza dubbitu megliu per separà è perseverantemente cuncentrazione nantu à scents specifichi è ancu megliu à coglie l'arfumi chì ùn anu micca cunnessione cù a sopravvivenza di l'spezia. L'usi per u nasu di u cane sò assai, chì varieghja da u seguimentu di i criminali, à truvà droghe è splusivi à sonà l'alarma ghjustu prima di un attaccu di mela.

Praticà u seguimentu di u ghjocu, a ricerca di chanterelle, o u travagliu di u nasu, pudete stimulà a mente più impurtante di u vostru cane è uttene un cane più felice. Forsi pudete piglià l'oppurtunità è pruvà u vostru sensu di l'olfattu à u stessu tempu?

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *