in

U mondu culurita di l'ova di gallina

U ghjornu mundiale di l'ovu hè celebratu l'11 d'ottobre. Hè u tempu di piglià un ochju più vicinu à l'ovu di gallina, un miraculu di a natura - sia da l'esternu sia da l'internu.

A prima cosa chì vede nantu à un ovu di gallina hè u culore di a cunchiglia. Ùn deve esse micca marrone o biancu, cum'è cumunamenti assume. A paleta di culori di cunchiglia in l'aviculture di razza varieghja da u biancu à a crema à u marrone chjaru. I francesi mettenu una grande vista in l'allevamentu di pollame ancu prima di manghjà è cù a razza Marans criavanu gaddini chì ponenu ova cù un culore di cunchiglia marrone scuru. L'ova di i gaddini di l'Araucana da l'America Sudamerica, invece, anu una cunchiglia verde è arrotondanu a gamma. Questa cesta d'ova culurita ùn hà micca effettu nant'à u gustu di l'ova, ma pò diventà una realità in ogni casa chì mantene l'aviculture.

In a forma originale, l'ova sò stati utilizati per a prole. Duranti tuttu u periodu d'incubazione, sei litri d'ossigenu sò assorbiti da a cunchiglia d'ova, sette grammi d'acqua evaporate è 4.5 litri di diossidu di carbonu sò liberati da i pori 10,000 XNUMX in a cunchiglia. Sottu à a cunchiglia, a pelle di a cunchiglia cuntene l'albumen in l'ovu. In questu, u vignaghjolu hè attaccatu à u latu blunt è puntatu cù i cosiddetti cordoni di graniglia. Hè ricumandemu per almacenà l'ova nantu à u spitz perchè a camera d'aria hè in u latu blunt. L'Associazione Svizzera di Produttori d'ova Gallo Suisse ricumande à i cunsumatori di mantene l'ova in un locu scuru è frescu, se pussibule. Ùn ci deve esse micca un odore forte cum'è limoni o cipolle accantu à l'ova in modu chì u gustu ùn hè micca trasferitu da a cunchiglia porosa à u biancu d'ova.

Cumu ricunnosce l'ova fresca

Oghje, a maiò parte di l'ova sò stampati cù a data di pusazione, ma questu ùn hè micca sempre u casu. Se un ovu vene da u vostru propiu curru di pollo, hè qualchì volta difficiule di dì a so età. I cosiddetti rampi di l'ova assicuranu l'ordine in a frigorifera, nantu à quale l'ova fresche sò sempre posizionate in u spinu è rotulà in avanti quandu s'utilice. L'ova suciata deve esse pulita u più secca pussibule o micca pulita in tuttu.

Sicondu Gallo Suisse, l'ova deve esse almenu trè ghjorni maturi per u cunsumu. Se tenete ova assai fresca direttamente da u pollulu, pudete avè nutatu chì l'ova appena bollite ùn si sbuchja micca cum'è quelli chì sò uni pochi di ghjorni. L'ova u gustu megliu trà u settimu è u quattordicesimu ghjornu dopu a pusizioni. S'ellu hè guardatu bè in a frigorifera, un ovu pò ancu esse cunsumatu senza più preghjudiziu ancu dopu à cinque simane.

Per una prova pratica simplice, fate una tazza cù acqua è mette l'ovu in questu. L'ova chì affundanu sò sempre assai fresche è anu una piccula sacchetta d'aria. U più vechju hè l'ovu, più umidità hà liberatu, è in u peghju casu, l'ovu flottarà nantu à a superficia di l'acqua. Una altra prova pratica hè mostrata quandu si fritte l'ova fritte. Se u biancu d'ovu ferma strettu intornu à u giallu, hè un ovu frescu. In un ovu più vechju, a proteina si sparghje assai più è dà un ovu frittu più grande in quantu à a superficia.

Fornitore di Proteine ​​Utile

I bordi di u giallu di culore scuru ùn sò micca da vechji ova. Accadunu per via di una reazzione chimica naturali quandu l'ova sò troppu cotti. U ferru da u vitellone è u sulfuru da l'albume hè cunvertitu in sulfuru di ferru, chì turna u vitello verde-blu nantu à a riva, ma senza cambià u gustu.

Gallo Suisse descrive l'ovu cum'è una fonte utile di prutezione animale perchè u bilanciu di CO2 in a produzzione hè significativamente più bassu di quellu di carne bovina è porcu. In totale, un ovu combina 18 vitamini è minerali essenziali (vede a casella). U vitellu hè riccu in ferru è hè assai più nutritivu cà u biancu d'ova in quantu à u valore nutrizionale. L'affirmazione chì l'ova ùn sò micca salutari per u core hè stata longa, postu chì i grassi insaturati sò più faciuli per u corpu di digerirà, aiutanu a crescita di i musculi è rinfurzà u sistema immune.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *