in

Chì forma u caratteru di u cane

Cumu si sviluppa a personalità di un cane? È i so tratti di caratteru sò datu per sempre ? Un espertu spiega.

In termini di caratteru, i cani duveranu adattà u so patrone o u so travagliu cum'è perfettamenti pussibule. Ragione abbastanza per a scienza per piglià un ochju vicinu à a parsunalità di u cane. Hè soprattuttu a cuntinuità chì face u cuncettu di u caratteru. "A pirsunalità risulta da e differenze di cumportamentu individuale chì sò relativamente stabili in u tempu è in diversi cuntesti", spiega Stefanie Riemer, biologu cumportamentale, da a Facultà Vetsuisse di l'Università di Berna. E caratteristiche chì ponu esse cuntatu trà i tratti di personalità sò parechje. Sociabilità, giocosità, senza paura, aggressività, trainability è cumpurtamentu suciale sò in primu pianu. A tolleranza di frustrazione hè ancu unu di i tratti di personalità, cum'è Riemer hà dimustratu in u so travagliu.

In cunsiquenza, i mutivi di l'emergenza di tali tratti di caratteru ùn sò micca menu numerosi. Cum'è cù l'omu, i geni, l'ambiente è l'esperienze influenzanu u caratteru di i nostri amici à quattru zampe. Sicondu Riemer, e differenze in u cumpurtamentu di a razza sò largamente genetica. À u listessu tempu, però, u scientist limita: "Tuttavia, ùn pudemu micca predichendu i tratti di caratteru basatu nantu à a razza". Ùn hè nè pussibule inferisce u caratteru da a razza, nè da u caratteru à inferisce a razza. "Ancu se certe caratteristiche sò più o menu pronunzianu in media in certi razzi chè in altri, ogni cane hè un individuu", spiega Riemer.

I geni risultanu solu in una certa predisposizione - l'espressione di quale hè largamente determinata da fatturi ambientali. "Quandu è quali geni sò attivati ​​o disattivati ​​dipende, frà altri cose, di l'esperienze individuali o ancu di e cundizioni di vita di l'antenati", dice Riemer. Hè ciò chì si tratta di a scienza sempre ghjovana di l'epigenetica, chì mostra chì l'esperienze pò ancu esse ereditate.

Mamma Caring Wanted

U timore è u stress in particulare parenu esse fattori decisivi, chì, sicondu u biologu cumportamentale, cambianu ancu u cervellu. Questu hè di particulari impurtanza in u sicondu trimesteru di gravidenza, una fase particularmente impurtante per u sviluppu di u cervellu. "Se una mamma sperimenta un stress severu à questu puntu, questu spessu porta à un sensu aumentatu di stress in i so figlioli". Una ragiuni perchè parechji cuccioli di cani di strada sò suspetti di e persone. L'amici di quattru zampe l'anu "in a cuna", per dì cusì. Da un puntu di vista evolutivu, questu hè sensu perfettu: i figlioli sò ben preparati per l'ambienti in quale sò prubabilmente crescenu.

I primi influenze postnatali sò ancu decisive. L'animali di mamma caring, chì curanu è leccanu assai i so ghjovani animali, di solitu anu una prole più resistente à l'estressi cà e mamme più trascurate. "U fattu chì in questu casu a cura di a mamma - è micca i fatturi genetichi - hè decisivu hè cunnisciutu da studii in quale i picciotti di e mamme care è negligente sò stati scambiati è cresciuti da una mamma straniera", spiega Riemer.

In ogni casu, l'esperienze più tardi durante a fase di socializazione anu un forte effettu nantu à u caratteru di u cane, cusì chì e caratteristiche di cumportamentu individuali ponu esse predichettu à l'età di uni pochi di settimane. U scientist, dunque, pensa pocu di e teste di personalità in questu periodu di tempu, cum'è a "prova di cucciolo". "Questu hè solu una foto in un ghjornu". In u so propiu studiu, solu un trattu puderia esse preditu à sei settimane di età. "I cuccioli chì anu dimustratu assai cumpurtamentu esplorativu cuntinuavanu à fà cusì cum'è adulti".

Ùn hè micca sempre a culpa di u Maestru

U biologu cumportamentale sà ancu da a so propria ricerca chì u caratteru hà digià pigliatu tratti stabili à l'età di sei mesi. "Ancu s'è a parsunalità cambia un pocu cù l'età, e caratteristiche di cumportamentu fermanu relativamente stabile cumparatu cù i so pari", dice Riemer. "I cani chì sò più ansiosi cà i so pari à sei mesi mostranu sempre sta tendenza à 18 mesi". In listessu modu, i cuccioli extrovertiti di a listessa età piacenu ancu esse cù altre persone. A condizione chì l'ambiente resta stabile. Tuttavia, l'esperienze drastiche ponu purtà à cambiamenti di personalità ancu in un puntu dopu in u tempu.

Inoltre, i pruprietarii di cani è i cunspecifici ghjucanu ancu un rolu. Tutti dui influenzanu a personalità di un cane cù u so cumpurtamentu individuale. L'investigatore ungherese Borbála Turcsán hà dimustratu cumu l'altri cani in a casa aiutanu à furmà i caratteri di i so cumpagni di cani: i cani tenuti individualmente s'assumigliavanu à u so pruprietariu in a personalità, mentre chì e persunalità di i cani in e case multicani si cumplementanu l'una cù l'altru.

Un altru studiu Ungherese da Anna Kis hà trovu chì i patroni nevrosi dà i so animali cumandamenti assai più spessu chè l'altri quandu furmà i cani. I pruprietarii di cani estrovertiti, invece, sò più generosi cù elogi durante a furmazione. Tuttavia, Stefanie Riemer avvirtenu contru à piglià cunclusioni troppu rapidamente: "Ùn hè micca sempre a culpa di l'altru finale di a linea". U scientist relativizes chì hè più a cumminazzioni di parechji fatturi chì ghjucanu un rolu in l'emergenza di tratti di caratteru indeserate. "In ogni modu, pudemu influenzà a personalità di u nostru cane in una certa misura", dice Riemer. Ella ricumanda di prumove l'ottimisimu in i cani in particulare. Hè listessa cun noi umani: più l'esperienze pusitive chì un cane hà indipindente in a vita di ogni ghjornu, più ottimista vede u futuru.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *