in

Cicogne: ciò chì duvete sapè

I cicogne sò una famiglia di uccelli. A cicogna bianca hè più cunnisciuta da noi. E so piume sò bianche, solu l'ale sò neri. U beccu è i gammi sò rossi. E so ali stese sò largu dui metri o ancu un pocu più. A cicogna bianca hè ancu chjamata "cicogna rattle".

Ci sò ancu 18 altri tipi di cicogne. Abitanu in ogni cuntinente eccettu l'Antartida. Tutti sò carnivori è anu gambe longu.

Cumu campa a cicogna bianca ?

A cicogna bianca pò esse truvata in quasi tutta l'Europa in l'estiu. Danu nascita à i so ghjovani quì. Sò acelli migratori. E cicogne bianche da l'Europa di l'Est passanu l'inguernu in l'Africa calda. E cicogne bianche in l'Europa uccidentale anu fattu u listessu. Oghje, parechji volanu solu finu à a Spagna. Questu li risparmia assai energia è trovanu ancu più alimentu in i puzzicheghji chì in Africa. A causa di u cambiamentu climaticu, circa a mità di e cicogne bianche in Svizzera stanu sempre in u stessu locu. Avà hè abbastanza calda quì per pudè sopravvive à l'inguernu bè.

E cicogne bianche manghjanu vermi di terra, insetti, rane, topi, topi, pesci, lucertole è serpenti. Calchì volta si manghjanu ancu a carogna, chì hè un animali mortu. Passanu à traversu i prati è à traversu i palustri, è dopu chjappà à a velocità di u lampu cù u so beccu. E cicogne anu u più prublemi perchè ci sò sempre menu paludi induve si ponu truvà manghjà.

U masciu torna prima da u sudu è sbarca in u so aghi da l'annu passatu. Hè ciò chì l'esperti chjamanu un nidu di cicogna. A so femina vene un pocu dopu. E coppie di cicogne restanu fideli per a vita. Chì pò esse 30 anni. Inseme allarganu u nidu finu à ch'ellu pò esse più pesu ch'è una vittura, vale à dì intornu à duie tunnillate.

Dopu à l'accoppiamentu, a femina pone da dui à sette ova. Ognunu hè circa duie volte a grandezza di un ovu di gallina. I genitori si sò turnati in incubazione. U ghjovanu sbocca dopu à circa 30 ghjorni. Di solitu hè circa trè. I genitori li alimentanu per circa nove settimane. Allora i picciotti volanu fora. Sò sessualmente maturi à circa quattru anni.

Ci sò parechje storie nantu à a cicogna. Dunque, a cicogna deve purtà i zitelli umani. Si stende in un pannu, a cicogna tene u nodu o una corda in u beccu. Questa idea hè stata cunnisciuta da u conte di fata intitulatu "Le cicogne" di Hans Christian Andersen. Forse hè per quessa chì e cicogne sò cunsiderate un incantu di furtuna.

Chì ci sò altre cicogne ?

Ci hè una altra spezia di cicogna in Auropa, a cicogna negra. Questu hè micca cusì cunnisciutu è assai più raru chì a cicogna bianca. Vive in fureste è hè assai timida di l'omu. Hè ligeramente più chjuca chè a cicogna bianca è hà u piume neru.

Parechje spezie di cicogna anu altri culori o sò significativamente più culurite. L'Abdimstork o cicogna di pioggia hè strettamente ligata à a cicogna europea. Vive in Africa, cum'è u marabou. A cicogna di sella vene ancu da l'Africa, a cicogna gigante vive in l'Asia tropicale è l'Australia. Tramindui sò cicogne grossi : u beccu di a cicogna giganti solu hè trenta centimetri.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *