in

Steppa: ciò chì duvete sapè

A steppa hè una forma di paisaghju. A parolla vene da u russu è significa qualcosa cum'è "zona micca sviluppata" o "paisaghju senza arburi". L'erba cresce in a steppa invece di l'arburi. Certi steppi sò cuparti di grass altu, altri cù bassi. Ma ci sò ancu muschi, licheni è arbusti bassi, cum'è erica.

L'arburi ùn crescenu in steppe perchè ùn piove micca abbastanza. L'arburi necessitanu assai acqua. Quandu piove più di l'usu, a maiò parte di l'arbureti appariscenu. Ma ci hè ancu a chjamata steppa forestale, cù "isule" individuali di boschi chjuchi. Calchì volta ùn ci sò arburi perchè u tarrenu hè troppu male o muntagnolu.

Steppes sò soprattuttu in u clima temperatu, cum'è a sapemu in Europa. U tempu hè duru, d'inguernu è face fretu di notte. Certi steppi sò più vicinu à i tropichi è piove assai. Ma perchè hè cusì calda quì, assai acqua si evapora di novu.

A più grande steppa in u mondu hè in Europa è in Asia. Hè ancu chjamatu "a grande steppa". Da u Burgenland austriacu, corre assai in Russia è ancu à u nordu di a Cina. A prateria in l'America di u Nordu hè ancu una steppa.

Chì sò boni steppe?

Steppes sò abitati per parechji animali diffirenti. Ci sò spezie d'antilope, pronghorn, è spezie spiciali di lama chì ponu campà solu in a steppa. U bufali, vale à dì i bisonti in America, sò ancu animali tipici di a steppa. Inoltre, assai roditori diffirenti campanu sottu à a terra, cum'è i cani di prateria in l'America di u Nordu.

Oghje, parechji agricultori mantenenu enormi mandrii di vacche in a steppa. Questi include bufali, bovini, cavalli, pecuri, capre è cammelli. In parechji lochi, ci hè abbastanza acqua per plantà u granu o u granu. A maiò parte di u granu coltu in u mondu oghje vene da e steppe di l'America di u Nordu, l'Europa è l'Asia.

I grasses sò ancu assai impurtanti. Dighjà in l'età di petra, l'omu hà cultivatu u granu d'oghje da qualchi spezie di elli. Allora a ghjente hà sempre pigliatu e sementi più grande è a suminò di novu. Senza a steppa, ci mancaria una gran parte di a nostra alimentazione oghje.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *