in

Svegliu di primavera in a cunigliera

I ghjorni più freti sò finiti, è l'alimentazione è u manure cù i diti clammy sò ancu scurdati. Avà u megliu tempu in u cunigliu di cunigliu principia: I primi animali ghjovani sò in i nidi.

A tensione aumenta quandu u cunigliu mamma s'agita intornu à a stalla cù paglia in bocca. Ancu s'è u periodu di gestazione per i cunigli hè comparativamente curtu à 31 ghjorni, l'anticipazione ansiosa di a prole strain a pacienza. A nascita di cunigliu di solitu passanu bè. Tuttavia, hè cunsigliatu di guardà un ochju nantu à a futura mamma. L'appuntamentu di l'accoppiamentu u mercuri guarantiscenu una nascita di fine settimana cù un periodu di gestazione nurmale per pudè esse in casa è intervene s'ellu hè necessariu.

Una bona diga custruisce un nidu solidu di paglia tagliuzzata è strappa assai capelli di u ventre appena prima di dà nascita per mantene u calore. Ma ci sò ancu e mamme spensierate chì cullighjanu solu un pocu di paglia è mette a lana in u nidu chì hè pocu caldu. U criaturu hà da aiutà è caccià a lana da u pettu è u ventre di u cunigliu dopu à a nascita. Questu hè assai faciule è ùn ferite micca ancu l'animali, perchè l'hormone assicuranu chì i capelli si caccianu facilmente.

A nascita hè di solitu assai rapida. U cunigliu crouches nantu à u nidu, una o duie cuntrazzioni ogni volta chì un ghjovanu animali hè sguassatu, chì hè subitu liberatu da i casci di fruttu è licked clean. In un nàscita nurmale, a littera hè cumpleta dopu à un quartu d'ora. A cerva allatta i ghjovani per a prima volta è poi abbanduneghja u nidu finu à u ghjornu dopu.

A distanza da u nidu dà prutezzione

Un primu cuntrollu di u nidu deve esse fattu pocu dopu à a nascita, perchè tutti i ghjovani animali morti è i resti di a nascita deve esse eliminati. In u casu di dami longhi chì l'ultimu appuntamentu cù u parrucchiere era qualchì tempu fà, a lana di u nidu hè tagliatu in pezzi curtite. Questu impedisce à i zitelli di filà un filu da a lana cù i so movimenti di paddle è ligà una gamba cun ella. Finu à quì, u cunigliu pò esse chjusu in l'altru compartimentu stabile o liberatu.

I cunigli salvatichi scavanu una tana separata per u so nidu. Dopu à a nascita è u primu allattamentu, scavà cun cura a tana. Visitanu i so ghjovani solu una volta à ghjornu per infermiera. Allora in a natura, u cunigliu campa luntanu da u nidu, ùn hè micca cuddle cù i ghjovani cum'è un gattu mamma. Questa "trascuranza" hè una prutezzione contra i predatori.

I cunigli domestici mostranu un cumpurtamentu simili; anch'elli visitanu u nidu solu una o duie volte à ghjornu. Per chì u cunigliu mamma pò mantene a distanza abbastanza da u nidu, hè necessariu una penna doppia o una sola penna grande è ben strutturata. In una piccula stalla, u cunigliu odore u nidu tuttu u tempu. Questu causa u so stress, ella cuntinueghja à vultà à u nidu, rummaging around, possu paglia extra nantu à i chjuchi. I nestlings cunsumu assai energia per via di i disturbi frequenti è, in u risultatu, spessu si arrastranu in a stalla.

Attenzione à l'ingorgimento di seni o mastite

Se a nascita hè difficiule o se a cerva hè disturbata durante a nascita, ùn stà micca nantu à u nidu, ma sparghje i so ghjovani in u stallone. Questu pò ancu esse in animali assai nervosi. I ghjovani rinfriscà rapidamente fora di u nidu è murenu senza aiutu. Se li truvate in u tempu, duvete piglià i chjuchi in a casa è riscaldate cù una buttiglia d'acqua calda o e vostre mani. Hè stupente quantu friddu ci hè in un corpu cusì chjucu. In ogni casu, a fonte di calore ùn deve esse più cà tiepida, i tovaglioli posti trà prutege da u calore troppu.

Quandu i chjuchi s'eranu caldu di novu, i mettite torna in u nidu per chì u cunigliu possa suttu. U latti grassu furnisce à i zitelli l'energia necessaria per pruduce u calore. I cunigli nervosi sò datu tè di balsamo di limonu. Calma ancu è stimula a produzzione di latti.

I cuntrolli regulari di u nidu sò impurtanti, è hè abbastanza per sente cù a manu s'ellu hè caldu in u nidu. Cù un pocu di pratica, pudete ancu cuntà s'ellu ci sò tutti i ghjovani animali. S'ellu si trovanu cunfortu in u nidu, tuttu hè bè. S'elli piglianu a manu è anu arrugata i pancetti, questu hè un signu di fame. In questu casu, i tettelli di u cunigliu sò verificati per vede s'ellu ci hè engorgement o ancu mastite (inflamazioni di i glànduli mammari). L'ultime appartene à e mani di u veterinariu. In u casu di l'engorgement di u pettu, invece, l'indurimentu pò esse eliminatu da l'irradiazione cù una lampada rossa - una linterna, micca una lampada di calore! - risolvi. Splende nantu à a luce rossa per uni pochi di minuti, poi spinghje u latte accumulatu in a direzzione di a tetta.

U primu latti, u calostru, hè vitale perchè ùn hè micca solu l'alimentariu, ma ancu cuntene una carica cuncentrata di anticorpi (immunoglobuline). Solu in e prime ore dopu à a nascita, questi anticorpi ponu esse assorbiti in tuttu à traversu l'intestini in u sangue; dopu sò digeriti - cum'è altri cumposti di prutezione ancu - è perde a so efficacità in u risultatu. In ogni casu, i cunigli ricevenu immunoglobuline protettive supplementari prima di nascenu via a placenta - è per quessa, cum'è l'omu, appartenenu à una minurità chì ùn hè micca natu senza difesa.

A flora intestinali hè trasferita

A furmazione di l'oliu di latti chjamatu in u stomacu di cuniglii ghjovani hè unicu in u mondu animali. Hè furmatu da sustanzi in u latte maternale da l'enzimi digestivu di i nidi. L'oliu di latte hè un antibioticu naturali chì mantene u trattu digestivu di i nestlings senza bacteria per e prime duie settimane. In a maiò parte di e spezie d'animali, a culunizazione cù i bacteria intestinali impurtanti passa passivamente durante u prucessu di nascita è durante a suckling.

I cunigli, invece, colonizzanu attivamente i so intestini ingerendu i feci cecali ricchi di bacteria di a mamma, chì diposita in u nidu per questu scopu. Se a mamma hà una cumpusizioni favurevule di a flora intestinali, questu hè ancu benefiziu à i ghjovani. Picculi quantità di fenu, chì sò oghji posti in u nidu, sò manghjati da i chjuchi è formanu l'alimentu per a flora bacteriana in sviluppu. Questu pone a basa per un sistema digestivu sanu è un bonu sviluppu futuru.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *