in

Slow Worm: Ciò chì duvete sapè

Un vermu lento hè una lucertola. In l'Europa cintrali, hè unu di i rettili più cumuni. Parechje persone cunfundenu cù una serpente: u vermu lento ùn hà micca gammi è u corpu s'assumiglia à una serpente. Una diferenza maiò hè chì a cuda di u verme lento pò rompe senza dannu.

Malgradu u so nome, u vermu lento pò vede assai bè. L'animali sò longu circa 50 centimetri. Hanu scale nantu à a superficia di u corpu. Sò fatti di un materiale simili à i nostri unghji o corne di vacca. U culore hè rossu-marrone è s'assumiglia à u ramu.

Slowworms abitanu tutta l'Europa, eccettu i zoni più miridiunali è sittintriunali. Facenu à altitudini di 2,400 metri sopra u livellu di u mari. Abitanu in tutti l'abitati secchi è umidi, eccettu i paludi è l'acqua. In l'invernu cascanu in un torpore fretu, spessu inseme cù parechji animali.

Cumu campanu i vermi ciechi?

I vermi lenti manghjanu principalmente lumache, vermi di terra è bruchi senza capelli, ma ancu cavallette, scarabei, afidi, formiche è picculi ragni. I vermi lenti sò dunque assai populari cù l'agricultori è i ghjardinari.

I slowworms anu parechji nemichi: musaragni, rospi cumuni è lucertuli manghjanu i ghjovani animali. Diversi serpenti, ma ancu volpi, tassi, ricci, cinghiali, topi, civette, è diversi rapaci piacenu à manghjà ciechi adulti. I misgi, i cani è i gaddini li perseguinu ancu.

Ci vole circa 12 settimane da l'accoppiamentu à a nascita. Allora a femina dà nascita à una decina di cuccioli. Sò longu quasi deci centimetri, ma sò sempre in un ovu. Ma scappanu da quì subitu. Hanu da campà 3-5 anni prima di a maturità sessuale.

I vermi lenti sò qualchì volta uccisi da l'omu per paura di i serpenti. A lucertola hè prutetta in i paesi di lingua tedesca: ùn pudete micca fastidiu, catturà o tumbà. U so nemicu più grande hè l'agricultura muderna perchè u vermu lento perde u so habitat in u risultatu. Parechje ciechi morsi ancu nantu à a strada. Tuttavia, ùn sò micca minacciati di estinzione.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *