in

Sigilli: ciò chì duvete sapè

I fochi sò mammiferi. Sò un gruppu di predatori chì campanu in u mare è intornu. Raramenti abitanu ancu i laghi. L'antenati di i foche campavanu nantu à a terra è dopu adattati à l'acqua. A cuntrariu di e balene, però, i fochi venenu ancu à terra.

Grandi foche cunnisciute sò i fochi è i morse. A foca grisa vive in u Mari di u Nordu è u Mari Balticu è hè u più grande predatore in Germania. L'elefanti marini ponu cresce finu à sei metri di longu. Questu li face assai più grande di i predatori in terra. A foca cumuna hè una di e spezie di foca più chjuca. Crescenu circa un metru è mezu longu.

Cumu campanu i foche ?

I foche devenu esse capace di sente è di vede raghjone bè sia sottu à l'acqua sia in terra. L'ochji ponu sempre vede un pocu, ancu in prufundità. Tuttavia, ponu distingue solu uni pochi di culori. Ùn si sentenu micca bè in terra, ma hè megliu sottu à l'acqua.

A maiò parte di i foche manghjanu pesci, cusì sò boni à immersione. L'elefanti marini ponu immersi finu à duie ore è finu à 1500 metri - assai più longu è più prufondu cà a maiò parte di l'altri foche. I fochi di leopardi manghjanu ancu i pinguini, mentri àutri spezie manghjanu calamar o krill, chì sò picculi crustacei truvati in u mare.

A maiò parte di e foche femine portanu una sola cucciola in u so ventre una volta à l'annu. A gravidenza dura ottu mesi à più di un annu, secondu a spezia di foca. Dopu avè parturitu, l'allattanu cù u so latti. Ci sò raramenti gemelli. Ma unu di elli di solitu mori perchè ùn hà micca abbastanza latte.

I foche sò in periculu ?

I nemici di i foche sò i squali è l'orche, è l'orsi polari in l'Articu. In l'Antartida, i fochi di leopardi manghjanu foche, ancu s'ellu sò una spezia di foca. A maiò parte di i foche campanu à circa 30 anni.

A ghjente cacciava foche, cum'è l'Eskimo in l'estremu nordu o l'Aborigini in Australia. Avianu bisognu di carne per l'alimentariu è di pelle per u vestitu. Bruciavanu u grassu in lampi per a luce è u calore. In ogni casu, anu uccisu solu l'animali individuali, perchè e spezie ùn eranu micca in periculu.

Da u 18u seculu, però, l'omi navigavanu i mari in navi è ammazzavanu culunii intere di foche in terra. Li sbucciavanu solu è lascianu i so corpi. Hè un miraculu chì una sola spezia di foca hè stata sguassata.

Sempre più attivisti per i diritti di l'animali anu resistitu à stu assassiniu. Eventualmente, a maiò parte di i paesi firmavanu trattati chì si impegnanu à prutege i sigilli. Da tandu, ùn pudete più vende pelli di foca o grassu di foca.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *