in

Leone marinu

U so ruggitu di leone hà datu u so nome à i leoni marini. I predaturi putenti campanu in u mare è sò perfettamente adattati à a vita in l'acqua.

Carattirìstichi

Chì sò i leoni marini?

I leoni marini appartenenu à l'ordine di i carnivori è quì à a famiglia di i fochi di l'arechje. Formanu u gruppu genus Otariini cù sei spezie diverse.

U so corpu hè allungatu è i gammi di fronte è di daretu sò trasfurmati in pinne. U capu chjucu cù u musu cortu si mette nantu à un collu curtu è forte.

A cuntrariu di i fochi, i leoni marini anu minuscule pinnae nantu à a testa è i so membri alettati posteriori sò assai più longu. Pudete ancu plegà in avanti sottu u stomacu. Puderanu muvimenti più veloce è più abilmente nantu à a terra cà i foche.

I masci di tutte e spezie di leoni marini sò significativamente più grande di e femine. Quandu si stende nantu à e so pinne di fronte, i più grandi specimens sò più di dui metri d'altitudine. I masci anu una criniera è u so rughju sona cum'è quellu di un veru leone.

A fur di leoni marini hè marrone scuru, assai densu è repellente à l'acqua, è hè custituitu di capelli di stem è capelli di guardia. Perchè un sottellu finamente hè quasi sanu assente, si trova vicinu à u corpu. Un grossu stratu di grassu, u chjamatu grassu, hè tipicu. Prutege l'animali da l'acqua fridda.

Induve campa u leone marinu ?

I leoni marini sò nativi di a costa di u Pacificu di l'America di u Nordu, di e coste di u Pacificu è di l'Atlanticu di u Sudamerica, intornu à l'Isule Galapagos, è e coste di l'Australia è a Nova Zelanda. I leoni marini sò criaturi di u mare è campanu principarmenti nantu à e coste rocciose. In ogni casu, vanu in terra per accumpagnà, dà nascita è cresce i ghjovani.

Chì spezie di leoni marini ci sò?

L'spezie più cunnisciute sò i leoni marini di California (Zalophus californianus). Vivenu nantu à a costa uccidentale di l'America di u Nordu da u Canada à u Messicu, sò i più chjuchi è più ligeri di tutti i leoni marini è u so musu hè più longu è più slender chì l'altri spezii. I masci crescenu finu à 220 centimetri, e femine finu à 170 centimetri.

I più putenti sò i leoni marini di Steller (Eumetopias jubatus). I masci sò finu à trè metri è mezu è pisanu più di una tonna, e femine misuranu solu 240 centimetri è pesanu finu à 300 kilogrammi. Abitanu principarmenti nantu à e coste sittintriunali di u Pacificu di l'Asia è l'America di u Nordu.

I leoni marini di Nova Zelanda (Phocarctos hookeri) sò ancu relativamente chjuchi: i masci sò longu à 245 centimetri, e femine un massimu di 200 centimetri. Vivenu nantu à l'isule sub-antartiche intornu à a Nova Zelanda è nantu à e coste di l'Isula Sud di a Nova Zelanda.

I leoni marini australiani (Neophoca cinerea) abitanu principarmenti in l'isule di e coste di l'Australia uccidintali è miridiunali. I masci misuranu sin'à 250 centimetri, e femine finu à 180 centimetri. I leoni marini sudamericani, cunnisciuti ancu com'è foche criniera (Otaria flavescens), campanu nantu à a costa Pacifica di l'America Sudamerica da u Peruviu à a Terra di u Fuocu è in a costa atlantica da a punta miridiunali à u Brasile miridiunali. I masci sò 250 centimeters long, e femine 200 centimeters.

Cum'è u so nome suggerisce, i leoni marini di Galápagos campanu in l'Oceanu Pacificu nantu à e coste di l'Isule Galapagos à circa 1000 chilometri à l'ouest di l'Equador. I masci crescenu finu à 270 centimetri, e femine solu 150 à 170 centimetri longu.

Quanti anni anu i leoni marini ?

Sicondu a spezia, i leoni marini campanu da 12 à 14 anni, ma certi animali ponu campà finu à 20 anni.

Comportate

Cumu campanu i leoni marini ?

I leoni marini sò adattati eccellenti à a vita in i mari friddi: cù u so corpu streamlined è i so gammi chì sò stati cunvertiti in flippers, ponu natà assai agile è eleganti è ponu ghjunghje à velocità di finu à 40 chilometri per ora in l'acqua.

Una grossa capa di grassu, u grassu, prutegge l'animali da l'acqua di mare fridda. S'ellu si face assai friddu, i leoni marini ponu ancu throttle l'approvvigionamentu di sangue à e regioni esterne di u corpu per ùn perde u calore è rinfriscà.

Inoltre, grazia à diverse adattazioni di u so corpu, ponu immerse finu à 15 minuti è finu à 170 metri di prufundità: Puderanu almacenà assai aria, u so sangue liga assai ossigenu, è quandu si immersione, u pulsu rallenta. cusì chì u corpu usa menu ossigenu. Puderanu ancu chjude i so narici strettu quandu si immersione.

Cù i so ochji sensibili à a luce, vedenu bè in l'acqua scura è scura. Adupranu u so sensu assai bonu di l'olfattu per truvà u so modu in terra. I so capelli sensoriali in u mustache è nantu à a testa serve com'è organi di u toccu. Inoltre, i leoni marini utilizanu un sistema di eco-sounding: emettenu sonu sottu à l'acqua è si orientanu nantu à u so eco.

Ancu i leoni marini sò cunsiderati aggressivi, sò timidi in a natura è tendenu à fughje quandu vedenu l'omu. Quandu e femine anu ghjovani, i difendenu assai ferocemente. In u casu di leoni marini, i masci, vale à dì i masci, mantenenu un harem chì difendenu ferocemente contr'à i conspecifici maschili.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *