in

Salmone: ciò chì duvete sapè

I salmoni sò pesci. A maiò parte campanu in grandi mari, à dì l'Oceanu Atlanticu o l'Oceanu Pacificu. U salmone pò crecià finu à 150 centimetri longu è pisanu finu à 35 kilogrammi. Si nutrenu di picculi granchi è pesci più chjuchi.

Ci sò nove spezie di salmone chì inseme formanu una famiglia di animali. Tutti campanu assai simili: anu a nascita in un flussu, è dopu natà in u mare. Ci hè una sola eccezzioni, à dì u salmone di u Danubiu. Vive sempre in u fiume.

Tutti l'altri salmoni passanu a mità di a so vita in u mare. Tuttavia, anu i so figlioli in un flussu. Per fà questu, natà da u mare in grandi fiumi puliti. A volte superate grandi ostaculi in questu modu, per esempiu, cascate. A femina pone i so ova vicinu à a surgente. U masciu libera ancu i so sperma in l'acqua. Questu hè induve a fecundazione hè fatta. Dopu à quessa, a maiò parte di u salmone mori da l'esaurimentu.
Dopu l'incubazione, i ghjovani campanu in u flussu per unu à dui anni. Dopu à quessa, u salmone ghjovanu natà in u mare. Ci crescenu per uni pochi d'anni è poi natà in u stessu fiume. Trovanu ogni volta, ancu in i picculi fiumi, è infine, ghjunghjenu à u locu di a so nascita. Quì a ripruduzzione hè tornata.

U salmone hè assai impurtante per a natura. Più di 200 spezie d'animali diffirenti si alimentanu di salmone. Un orsu marrone in Alaska, per esempiu, deve manghjà trenta salmoni à ghjornu in u vaghjimu per avè abbastanza grassu in u so corpu per sopravvive à l'invernu. I salmoni chì anu mortu da l'esaurimentu diventanu fertilizante, alimentandu cusì parechji picculi criaturi.

In parechji fiumi, però, i salmoni sò estinti perchè sò stati piscati assai è perchè e dighe sò state custruite in i fiumi. Versu 1960 l'ultimi salmoni sò stati vistuti in Germania è in Basilea, in Svizzera. Ci sò parechji fiumi in Auropa induve i salmoni juvenili sò stati liberati da altri fiumi per chì u salmone tornanu nativu. Parechje scale di pisci sò state custruite in i fiumi per pudè superà e centrali di energia. In u 2008, u primu salmone hè statu scupertu novu in Basilea.

Tuttavia, assai salmoni in i nostri supermercati ùn venenu micca da a natura, sò stati cultivati. L'ova fecundate sò risuscitate in acqua fresca in vasi è tanki speciali. Allora i salmoni sò traslocati in grande griglia in u mare. Quì ci vole à manghjà i pesci, chì avete ancu à catturà in u mare prima. U salmone cultivatu spessu bisognu di assai medicazione perchè u salmone vive in un spaziu pocu.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *