in

Sicurezza in u bughju

In l'invernu si face scuru prima di a sera. Cundizioni di illuminazione povera creanu periculi quandu caminate u cane. Chì precauzioni sò cunsigliatu ?

Articulu luminoso

Per chì e persone è i cani ponu vede megliu in u crepuscolo scuru, l'amicu di dui gambe duveranu portà vestiti di culore chjaru o una vesta d'alta visibilità. Pudete uttene collari riflettenti, arnesi è correa per l'amichi à quattru zampe in i pet shops. Ci sò ancu giacche o mantelli di cani chì brillanu ancu quandu sò esposti à a luce. Patrizia Place, l'addestratore di cani SKN di Bülach ZH, preferisce i lampi lampanti perchè sò più faciuli di vede cà i luci custanti. I collari lampeggianti a batteria o etichette di luce solida, leashes, collari, è arnesi sò ancu dispunibili per i cani. Impurtante: Ùn ligate micca strisce di luce troppu grande per chì u cane ùn sia micca pigliatu in qualchì locu. Ci sò ghjoculi spiciali cum'è dischi di Frisbee illuminati o bola di neon per una piccula volta di ghjochi à u crepuscolo.

Prutezzione di zampe

In l'invernu ùn hè micca solu scuru prima, ma ancu friddu. Hè difficiuli di vede una superficia congelata di u ghjacciu in u bughju - una prudenza speciale hè chjamata quì. Perchè u ghjacciu sottile nantu à e pozza pò rompe rapidamente è ferite severamente a zampa di u cane per via di i bordi affilati risultanti. Per ùn avè micca cusì luntanu in u primu locu, hè megliu caminari solu nantu à camini illuminati in a matina è a sera. Altrimenti, stivali spiciali, vale à dì i scarpi di cani fatti di coghju o neoprene robustu, prutegge l'amicu di quattru zampe da i pads cut. I prupietarii di cani cù suoli di scarpi antiscivolo o spikes sò ancu cunsigliati per evità di slipping in superfici slippery.

Faru

I fanali sò estremamente pratichi perchè ùn sò micca solu furnisce una bona illuminazione, ma anu ancu e mani libere. "Un fanale o una linterna pò ancu aiutà sè vo circate u vostru cane", dice l'addestratore di cani Place. È se u cane si ferite, per esempiu nantu à a so zampa, hè ancu utile per portà una lampada cun voi.

Reguli di trafficu

Appena si scurisce, l'amicu di quattru zampe deve caminari nantu à u pavimentu è micca nantu à a strada senza assicurazione. "S'ellu ci vole à marchjà un pocu nantu à una strada, hè megliu andà in a direzzione opposta di u viaghju", cunsiglia l'addestratrice di cani Patrizia Place. Inoltre, hè impurtante, soprattuttu in cundizioni di luce poviri, chì u cane cammina nantu à u latu luntanu da u trafficu. Prima di attraversà a strada, u cane deve stà nantu à u pavimentu o pusà per un mumentu prima di esse permessu di attraversà a strada nantu à u cumandimu.

Stumbling Block

A cura particulari deve esse presa cù e linee retractable. Solu mudelli spiciali anu una corda riflettente, altrimente, u leash ùn pò micca esse vistu in u bughju. Per i ciclisti, i joggers è l'altri pedoni, e lunghe linee di pull-out "invisibili" ponu diventà rapidamente un periculu di tripping doloroso. L'addestratore di cani ricumanda l'usu di una correa normale - "hè u megliu modu per mantene u cane sottu cuntrollu in u bughju".

Freewheel

Se l'amicu di quattru zampe ùn ubbidisce micca in modu assolutamente affidabile, ùn deve più esse liberatu à u crepuscolo; in u bughju, hè megliu per ogni cane per stà in una correa, ancu s'ellu seguita bè. L'amicu à quattru zampe sparisce troppu prestu in a luce diffusa di lanterna è pò diventà un periculu per ellu stessu, per altri utilizatori di strada, misgi, o animali salvatichi. Un altru argumentu contr'à a corsa libera in u bughju hè chì i cani mostranu in generale un cumpurtamentu completamente diversu da a luce di u ghjornu. A so vulintà di prutezzione hè più forte, dice Patrizia Place. I cani sò ancu assai più prubabile di spassà, in parte da cose mundane cum'è un scooter parcheggiatu o qualchissia chì faci movimenti inusual.

Etichettatura

I cani sò più prubabile di persu in caminari in u bughju, per quessa, hè una bona idea di appiccicà una tag di indirizzu o una piastra incisa cù u numeru di telefunu di u pruprietariu à u so collu. Ancu se tutti i cani ponu esse identificati da un microchip implantatu, u chip pò esse lettu solu cù un dispositivu speciale - chì ùn hè micca dispunibule per a ghjente ordinaria. Un cane mancatu hè signalatu à u Centru Svizzeru di Registrazione di l'Animali (www.stmz.ch). Ci sò ancu plaques spiciali cù u numeru di telefunu di u STMZ chì ponu esse attaccati à u collu di u cane.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *