in

Rhinos: Ciò chì duvete sapè

I rinoceronti sò mammiferi. Ci sò cinque altre spezie: rinoceronte biancu, rinoceronte neru, rinoceronte indianu, rinoceronte Javan è rinoceronte di Sumatra. In certi cuntinenti, si sò estinti milioni di anni fà perchè u clima hà cambiatu dramaticamente. Oghje, i rinoceronti campanu in certi spazii di l'Asia, è ancu in l'Africa miridiunali è cintrali. I rinoceronti anu una corna, è certi spezie anu duie, una grande è una chjuca.

I rinoceronti ponu pisà sin'à 2000 chilò è quasi quattru metri di longu. Hanu un capu grande è gammi curtite. U cornu nantu à u nasu hè fattu di u listessu materiale chì a pelle. Tuttavia, i celluli sò morti è per quessa ùn si sentenu nunda. Hè a listessa roba chì i capelli umani è l'unghie sò fatti o l'arti di certi mammiferi.

Parechji rinoceronti sò stati cacciati perchè l'omu vulianu e so corne cum'è un signu di a so superiorità annantu à questi grandi animali. E cose belle ponu ancu esse sculpite da l'ivori. Certi pirsuni in Asia crèdenu chì u cornu di rinoceronte di terra pò guarisce e malatie. Hè per quessa chì u cornu hè adupratu in a medicina tradiziunale cinese. Questu hè un altru mutivu perchè parechji rinoceronti sò poached.

Cumu i rinoceronti campanu è si riproducenu?

I rinoceronti campanu in savane, ma ancu in e fureste tropicali. Sò erbivori puri è si alimentanu principarmenti di foglie, grassi è arbusti. I dui spezii di rinoceronte in Africa ùn anu micca i denti in u fronte di a bocca, perch'elli sguassate l'alimentu cù e so labbra. Puderanu curriri più veloce ch'è un atleta di punta è ancu scaccià i ganci à u stessu tempu.

E vacche campanu sola o in mandria cù i so figlioli. I toru sò sempre solitarii è cercanu solu una femina durante a stagione di l'accoppiamentu. Allora volte si battenu per una femina. Altrimenti, i rinoceronti sò più tranquilli di ciò chì pudete pensà.

Dopu à l'accoppiamentu, a femina porta i so ghjovani in u so stomacu da 15 à 18 mesi, quasi duie volte più di una donna. Ùn ci sò quasi mai gemelli. E mamme alimentanu i so ghjovani cù u so latte finu à ch'ellu pò manghjà erba è foglie. Quantu dura questu varia ligeramente da una spezia di rinoceronte à l'altru.

Una mamma rinoceronte biancu abbanduneghja a banda appena prima di dà nascita. U vitellu pesa circa 50 kilogrammi, quasi u listessu chè un deci à u zitellu di dodici anni. Dopu à una ora, pò digià stà è sughje u latte. Dopu un ghjornu hè digià in strada cù a so mamma. Dopu qualchì mese, manghja erba. Beie latte per circa un annu. Dopu à circa trè anni, a mamma vole à accoppià è alluntanassi i so ghjovani. Una femina pò esse incinta ella stessu à circa sette anni, è i masci à circa undici anni.

I rinoceronti sò minacciati ?

Parechje persone, in particulare l'omi in l'Asia, sò cunvinti chì u polveru da e corne aiuta contru à certe malatie. Soprattuttu, deve travaglià quandu u sessu di l'omi ùn hè micca cusì bè. Hè per quessa chì a polvera di cornu di rinoceronte vende per più di l'oru. Questu aumenta u braconaghju, ancu s'è i bracconieri sò ripetutamente catturati o ancu sparati. Dunque, assai spezie o sottospecie di rinoceronte sò digià estinti, altri sò in periculu o ancu minacciati:

U rinoceronte biancu miridiunali era pensatu chì era estinta quandu dece animali sò stati truvati in un locu. Grazie à una prutezzione stretta, ci sò avà circa 22,000 1,000 animali di novu. Questu hè inusual perchè l'animali sò assai strettamente ligati l'un à l'altru, cusì e malatie ponu facilmente intruduce. U rinoceronte biancu di u nordu era estinta in ogni locu, ma in un parcu naziunale. Puderanu multiplicà à 2018 animali. A causa di u bracconaghju, ci sò solu duie vacche in una riserva in Kenya oghje. L'ultimu toru hè mortu in marzu XNUMX.

U rinoceronte neru era una volta quasi estinte, ma i numeri sò ricuperati à pocu più di 5,000 200 individui. Centu anni fà, ci era solu 3,500 rinoceronti indiani. Oghje ci sò di novu circa XNUMX XNUMX animali. Sti dui spezii sò cunsiderate in periculu.

Ci sò circa 100 rinoceronti di Sumatra è circa 60 rinoceronti giavani. I subspecies individuali sò digià estinti completamente. E duie spezie sò cunsiderate in periculu criticu.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *