in

Reptili: ciò chì duvete sapè

I rettili sò una classe d'animali chì campanu soprattuttu nantu à a terra. Frà elli sò lucertuli, coccodrilli, serpenti è tartarughe. Solu i tartarughe di mare è i serpenti di mare campanu in u mare.

Stòricamente, i rettili eranu cunsiderati unu di i cinque gruppi maiò di vertebrati perchè anu una spina in u so spinu. Tuttavia, sta vista hè in parte obsoleta. Oghje, i scientisti chjamanu solu l'animali chì anu apprussimatamente i seguenti similitudini:

I rèttili anu a pelle secca senza mucus. Questu li distingue da l'anfibii. Ùn anu ancu micca piume o capelli, chì li distingue da l'acelli è i mammiferi. Respiranu ancu cù un pulmone, perchè ùn sò micca pesci.

A maiò parte di i rettili anu una cuda è quattru zampe. A cuntrariu di i mammiferi, però, i gammi ùn sò micca sottu à u corpu, ma piuttostu nantu à l'esternu da i dui lati. Stu tipu di locomozione hè chjamatu andatura diffusa.

A so pelle hè prutetta cù scaglie cornee dure, chì qualchì volta formanu ancu una vera cunchiglia. In ogni casu, perchè sti squami ùn crescenu micca cun elli, assai rettili anu da sparghje a so pelle da u tempu à u tempu. Chistu significa ch'elli sguassate a so vechja pelle. Questu hè particularmente cunnisciutu da i serpenti. E tartarughe, invece, mantenenu a so cunchiglia. Cresce cun voi.

Cumu campanu i rettili?

I rettili più chjuchi si alimentanu di insetti, lumache è vermi. I rettili più grande manghjanu ancu picculi mammiferi, pesci, uccelli o anfibii. Parechji rettili manghjanu ancu e piante. I vegetariani puri sò assai rari. Unu di elli hè l'iguana.

I rèttili ùn anu micca una temperatura di u corpu specificu. Si adattanu à l'ambiente. Hè chjamatu "calore". Una serpente, per esempiu, hà una temperatura di u corpu più altu dopu à u sole estensivu chì dopu una notte fridda. Allora si pò move assai peggiu.

A maiò parte di i rèttili si riproducenu ponendu l'ova. Solu uni pochi di spezie dà nascita à i ghjovani vivi. Solu l'ova di crocodile è assai tartarughe anu una cunchiglia abbastanza dura di calce cum'è l'ova di l'acelli. U restu di i rettili ponenu l'ova di cunchiglia molle. Quessi sò spessu reminiscents di pelle forte o pergamena.

Chì organi interni anu i rettili?

A digestioni in i rèttili hè quasi listessa chì in i mammiferi. Ci sò ancu i stessi organi per questu. Ci hè ancu dui rini chì separanu l'urina da u sangue. L'outlet di u corpu articular per i feci è l'urina hè chjamatu "cloaca". A femina depone ancu i so ovi attraversu questa surtita.

I rettili respiranu cù i so pulmoni in tutta a so vita. Questa hè una altra diferenza da l'anfibii. A maiò parte di i rettili campanu ancu nantu à a terra. L'altri, cum'è i crocodili, anu bisognu di vene regularmente per l'aria. E tartarughe sò una eccezzioni: anu una vejiga in a so cloaca, chì ponu ancu aduprà per respira.

I rettili anu un core è un sangue. U core hè un pocu più simplice di quellu di i mammiferi è l'acelli, ma più cumplicatu di quellu di l'anfibii. U sangue frescu cù l'ossigenu si mischia in parte cù u sangue utilizatu.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *