in

Aquilone Rossu

U milanu russu hè unu di i rapaci più cunnisciuti. On l'appelait autrefois à fourche car il a une queue profondément fourchue.

Carattirìstichi

Chì sò i nibbi rossi ?

U milu russu hè un elegante rapace: E so ali sò longu, u so piume hè di culore di ruggine, l'alti di l'ali sò negri, è a parte di l'ali in a parti frontale hè ligera.

U capu hè grisgiu chjaru o biancu. L'arbureti rossi sò longu da 60 à 66 centimetri. A so apertura di l'ala hè trà 175 è 195 centimetri. I masci pesanu trà 0.7 è 1.3 kilogrammi, e femine circa 0.9 à 1.6 kilogrammi. A so coda furcuta è l'ale, chì sò spessu anguli in volu, facenu fàciule di vede, ancu da una grande distanza.

Induve campanu i nibbi rossi ?

A casa di u milu russu hè principalmente l'Europa Centrale. Ma si trova ancu in Gran Bretagna è da Francia à Spagna è à l'Africa di u Nordu, è ancu in Scandinavia è l'Europa di l'Est. A maiò parte di i kites campanu in Germania; quì soprattuttu in Sassonia-Anhalt.

L'aquila rossa campa principarmenti in paisaghji cù fureste, à i bordi di e fureste vicinu à i campi, è in a periferia di l'insediamenti. Preferisce i zoni chì sò vicinu à un corpu d'acqua. Calchì volta l'aquila rossa appare ancu in e grande cità oghje. I belli rapaci evitanu e muntagne è e muntagne basse.

Chì spezia di milu russu ci hè ?

U milu neru hè strettamente ligatu à u milu russu. Vive in a listessa zona di distribuzione cum'è u milanu russu, ma si trova ancu in l'Africa miridiunali è da l'Asia à l'Australia sittintriunali. Vive sempre vicinu à l'acqua cun noi, in i tròpichi ancu in cità è paesi.

E duie spezie ponu esse facilmente distinguibili l'una di l'altru: u milanu russu hà un mudellu assai più impressiunanti, hà una cuda più longa, è hà ali più grande chì u milu neru. In più di sti dui spezii, ci hè ancu a lumaca di lumaca in l'America, l'aquila brahmin, l'aquila parasita egiziana è l'aquila negra siberiana.

Quanti anni anu i nibbi rossi ?

Si crede chì l'aquila rossa campa finu à 25 anni. Un uccello hà ancu campatu à 33 anni in cattività. Altre fonti riportanu un milf-russu chì si dice chì hà righjuntu l'età di 38 anni.

Comportate

Cumu campanu i nibbi rossi ?

Originariamente, u milanu russu sò uccelli migratori chì migranu in i zoni più caldi in a regione mediterranea in l'invernu. Per circa 50 anni, però, più è più animali sò stati ancu cun noi in a stagione fredda perchè trovanu l'alimentu quì più facilmente - per esempiu i resti chì cercanu in i puzzicheghji. Mentre ch'elli campanu in coppie in l'estiu, in l'inguernu spessu formanu gruppi più grande chì passanu a notte inseme in i siti chjamati di hibernazione.

I nibbi rossi sò abili volanti. Planeanu in l'aria cù batti lenti d'ala. Spessu swing è torce a coda, chì usanu cum'è un timone. L'aviti rossi viaghjanu distanze finu à dodici chilometri quandu cercanu a preda. Hanu territorii inusualmente grandi di 2000 à 3000 ettari nantu à i quali si circundanu in i so voli di caccia.

Amici è nemichi di u milu russu

Perchè i Kite Rossi sò tali volanti qualificati, anu pochi predaturi naturali.

Cumu si riproducenu i Kite Rossi ?

L'arbureti rossi custruiscenu i so nidi in altu in arburi caduti è coniferi. A maiò parte si custruiscenu, ma qualchì volta si movenu ancu in i nidi d'altri acelli, per esempiu, buzzard o corvi.

Quandu si tratta di l'internu, ùn sò micca scelti, u nidu hè struitu cù tuttu ciò chì ponu piglià e so mani: da sacchetti di plastica, ritagli di tela, carta, è fugliali rimanenti à paglia, tuttu hè utilizatu. Questu ùn hè micca senza periculu: qualchì volta i ghjovani s'imbulighjanu in cordi o fibri, ùn ponu micca liberà, è poi mori. Prima di l'accoppiamentu, l'arbureti rossi realizanu voli di corteggiamenti particularmente belli: prima, circundanu à l'altitudine alta, dopu si tuffanu nantu à u nidu.

Le milan rosso si riproduce di solitu versu u principiu di maghju. A femina pone dui o trè ova, raramenti più. Ogni ovu pesa circa 60 grammi è hè da 45 à 56 millimetri. L'ova pò esse culurite assai diffirenti. Punteggiata da u biancu à u rossu à u marrone-viola. I masci è e femine si ripruducenu alternativamente.

U ghjovanu sbocca dopu à 28 à 32 ghjorni. Stanu in u nidu da 45 à 50 ghjorni. In i primi dui simani, u masciu di solitu porta l'alimentu mentre a femina guarda i ghjovani, dopu chì i chjuchi sò alimentati da i dui genitori. Dopu à u tempu in u nidu, i ghjovani fermanu nantu à i rami vicinu à u nidu per circa una à duie simane prima di pudè esse cumplettamente. S'elli ùn stanu micca cun noi, allora si movenu inseme in i so quartieri d'invernu in u sudu.

Cumu caccia u nivulu rossu ?

L'azzurri rossi sò boni cacciatori. Tumbanu una preda più grande cù un colpu viulente à a testa cù u so beccu.

Cumu cumunicà l'aquilone rossu?

I nibbi rossi chjamanu "wiiuu" o "djh wiu wiuu".

Care

Chì manghjanu i nibbi rossi ?

L'aviti rossi anu una dieta variata: Questu include parechji picculi mammiferi da i topi à i hamsters, ma ancu uccelli, pesci, rettili è rane, vermi di terra, insetti è carogne. Calchì volta caccianu ancu a preda da altri rapaci.

Allevamentu di nibbi rossi

I milani rossi sò qualchì volta tenuti in falconerie è addestrati à caccia.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *