in

Carpa Koi rara

A carpa Koi ci hà sempre affascinatu cù u so splendore di culore è bellezza. Dopu avè prisentatu a più famosa di tutte e forme cultivate in un altru postu, vulemu vultà à varianti di culore chì sò menu cumuni. Scuprite quì ciò chì rende a carpa koi rara cusì speciale.

Ci sò circa 200 varianti di culore, alcune di e quali sò solu diffirenti in sfumature sottili. Per fà l'ordine in tuttu u sistema di culore, unu si orienta nantu à una divisione in 13 classi superiori. I più populari di sti varianti sò i trè grandi (Kohaku, Sanke è Showa). Inoltre, Bekko, Utsu Rimono, Asagi, è, l'ultimu ma micca menu, Kawarimono, Goshiki, è u scintillante Kinginrin. Vulemu prisentà quì e quattru varianti rimanenti è trè carpe koi in più.

U Shusui: Koi tradiziunale

Per spiegà un pocu l'urìgine di u Shusui, facemu prima una volta à i so antenati, l'Asagi. Asagi hè assai populari è pò esse spessu truvatu trà i criatori è i amatori. Cum'è una di e variità di culore più antichi, l'Asagi hè stata cruciata cù parechje altre spezie per pruduce novi variità di culore. Unipochi di l'accordi più cunnisciuti sò quelli di cruciamentu cù a carpa specchiu tedesca, u Doitsu (= Japanese for German). Quessi Koi sò specificamente allevati dapoi u 1910 è anu una caratteristica tipica di i pesci tedeschi : una particularità in a so scala. Questi koi anu pocu o nimu scale.

Mentre cù a maiò parte di Koi senza scala, u Doitsu hè simplicemente postu davanti à u culore propiu, per esempiu Doitsu Hariwake, u Doitsu Asagi hà un nome speciale: Shusui. Questa forma cultivata di l'Asagi hè pratica senza scale. Solu à a manca è à a diritta di l'aletta dorsale, duie fila simmetrica di scale si stende da a testa à a cuda. A scala deve esse cuntinuu è uniforme. U schema di culore hè simile à quellu di l'Asagi: Ci sò Shusui rossi è blu. E duie varianti di culore anu un capu chjaru è una striscia bianca chjaramente definita trà u stomacu è u spinu. Anu ancu sparte l'area di u ventre rossu è e squame di u spinu blu scuru. L'unica diferenza hè chì u Shusui turchinu hà ancu un culore blu basu nantu à u spinu, micca solu scale individuali cum'è u Shusui rossu.

Asagi Junction No 2: U Koromo

Questa varianti di culore hè ancu u risultatu di una traversata Asagi, ma u Kohaku generalizatu hè stata attraversata quì. Simile à u Kohaku, u Koromo hè carattarizatu da un disegnu rossu nantu à un fondo biancu. Inoltre, hà bordi di scala blu o nera chì pareanu un revestimentu di rete. Interessante: Mentre u gruppu suprana di sta variante di culore hè scrittu cù una K, a subspecie individuale principia cù una G.

U più cumuni hè l'Ai Goromo (ai = Japanese per u blu scuru), u mudellu di quale hè ancu sottumessu cù una reta blu / rossu: I scalini sò reminiscents di pigne, ma solu in i zoni rossi. Hè ancu presumitu chì a testa ùn mostra micca inclusi di culore.

Meno spessu, invece, si trova u Sumi Goromo (Sumi = Japanese per u neru), un Koi biancu cù marchi di Kohaku rossi chì sò chjaramente coperti cù u neru. Spessu u neru hè cusì forte chì pudete solu guessà i marcati rossi è u Koi s'assumiglia più à un Shiro Utsuri.

U più raru di u Goromo hè u Budo Goromo (budo = giapponese per uva), chì hè un culore ligeramente viole. In fondu, stu Goromo hà a pelle bianca pura, chì hè cuperta da spots di u culore di uva: Questa colorazione vene da a superposizione di e scale nere.

U Hikari: U gruppu di koi metalliche
Cum'è u nome suggerisce (Hikari = Japanese per brillanti), questi sò Koi metallichi brillanti, chì ponu esse divisu à pocu pressu in trè gruppi. U primu gruppu, l'Hikari Mujimono, include tutti i monocromi, brillanti di metalli Koi (Muji = Japanese per monocromu). Ci hè ancu u nome Hikari Moyo, chì s'applica à tutti i dui o più Koi culurati chì anu un scintillante metallicu. Ultimu ma micca menu, ci hè u terzu gruppu, u Hikari Utsuri, chì include tutte e carpe chì risultanu da un incruciamentu trà Utsuri è Hikari Muji è combina e proprietà di e duie varianti di culore.

Tancho : U Curunatu

U nome Tancho hè custituitu da e parolle giapponesi tan (= Japanese per rossu) è Cho (= Japanese per esse incurunatu): Tancho descrive tutti i culori chì ùn anu micca rossu fora di un puntu rossu nantu à a testa. U locu deve esse u più tondu pussibule, ma sò ancu permessi forme ovale, in forma di cori o quadrate: Hè impurtante solu chì u locu hè u più cintrali trà l'ochji pussibule. Ci hè parechje varianti di culore chì ponu avè un locu tancho, per esempiu, u Tancho Sanke (Koi biancu cù un puntu rossu nantu à a fronte è punti neri nantu à u corpu) o Tancho Kohaku (Koi biancu cù un puntu rossu nantu à a fronte) , chì hè particularmente preziosa perchè hè attaccata à a bandiera naziunale di u Giappone ricorda.

Carpa Koi Rara: Forme Speciali

Ultimu, ma micca menu, vulemu avà vultà à qualchi formi spiciali, certi di i quali sò spessu truvati, certi di quali sò menu cumuni. Vulemu principià quì cù u kage, chì in Japanese pò significà qualcosa cum'è un fantasma, ombra prufonda, o corvu. Questu hè u nome datu à a carpa chì anu squame negra individuali in u culore basicu biancu o rossu, chì inseme risultatu in un mudellu neru reticulatu, divergente. Quì, ancu, u nome di a variante di culore si mette in fronte, per esempiu, Kage Showa o Kage Shiro Utsuri.

Un altru culore spiciale pò esse truvatu in u Kanoko, chì significa fawn or fawn brown. Questi Koi anu squame individuali, di dimensioni freckle, soprattuttu rosse chì sò distribuite uniformemente nantu à e zone bianche di u corpu. Queste squame sò reminiscenti di i punti nantu à a pelliccia di un fawn, da quì u nome. Stu culore hè relativamente raru, è pò ancu accade chì u pesciu perde u so marca Kanoko cù u tempu.

L'ultimi spezie di carpa koi rara ùn sò micca diffirenti in u so culore, ma in a so forma: U koi di farfalla, cunnisciutu ancu Hirenaga, dragon, o long-fin koi, anu pinne è barbels chì sò significativamente allungati. In i Stati Uniti, sti pesci sò assai populari, menu in altre parti di u mondu. Questu pò esse duvuta à u fattu chì ci hè una discussione in corso per sapè s'ellu sta forma di koi deve esse una di e razzi di tortura, postu ch'elli natavanu assai più pesante chè koi "normali".

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *