in

Malattie di cunigliu: Mixomatosi è Pesta di cunigliu

A mixomatosi, chì appartene à a famiglia di u virus di a variola, hè una di e malatie virali più cunnisciute è più periculose in i cunigli è hè ancu cunnisciuta cum'è pesta di cunigliu o malatia di cunigliu. A malatia hè estremamente contagiosa. L'esperienza hà dimustratu chì ci vole à trè à nove ghjorni per l'iniziu di mixomatosi. U virus hè originariamente da l'America di u Sud, ma hè avà ancu spargugliatu in Europa.

Cumu si infetta u cunigliu cù a mixomatosi?

L'arechje longu sò infettate da insetti (per esempiu, mosche, mosche è pulci) o alimenti contaminati. Siccomu l'incidenza di l'insetti hè particularmente alta in i mesi caldi è umidi, a mixomatosi si trova più freti in questi tempi.

U virus pò esse trasmessu da l'animali à l'animali in un gruppu di cunigli, chì hè per quessa chì un animali malatu deve esse separatu da i so conspecifici immediatamente. L'omu è l'altri animali di l'animali ùn sò micca malati stessi, ma ponu infettà i cunigli cù u virus se, per esempiu, sò entrati in cuntattu cù l'alimentariu contaminatu o i cunigli chì sò digià malati. I cunigli chì vivenu in natura pò ancu malati, cusì in parechji spazii, ùn deve micca cullà u forru verde frescu.

Chì sò i sintomi tipici di mixomatosi?

I primi signali di mixomatosi sò l'occhi rossi o gonfi, difficultà à respira, è picculi cambiamenti di a pelle pustulosa o nodular (edema). A bocca, u nasu è l'arechje pò ancu inchjà, è u listessu s'aplica à l'anu è i zoni genitali di u cunigliu. Parechji prupietari inizialmente credenu chì l'aumentu di a scarica di l'ochju hè u primu signu di conjunctivitis, ma pò ancu indicà a mixomatosi.

Diagnosi di Mixomatosi da u Veterinariu

Se u cunigliu ùn hè micca vaccinatu contr'à a mixomatosi è mostra i sintomi descritti sopra, sò generalmente abbastanza per un diagnosticu. In certi casi, u veterinariu pò fà teste supplementari, cum'è testi di sangue, per aiutà à diagnosticà a cundizione.

Cursu è Trattamentu di Mixomatosi

L'animali malati sò spessu, ma micca sempre successu, trattati cù antibiotici. Ùn ci hè micca trattamentu speciale per a mixomatosi. Cù un cursu ligeru, a malatia pò guarisce completamente, ma questu hè abbastanza raru. I corsi severi di a pesta di cunigliu generalmente finiscinu cù a morte di u cunigliu. Se suspettate mixomatosi, duvete dunque sempre cunsultà un veterinariu.

Cumu prutegge u vostru cunigliu da a mixomatosi

U megliu è l'unicu mètudu per prutege in modu affidabile u vostru cunigliu da a mixomatosi periculosa hè a vaccinazione di sei mesi. Se u vostru cunigliu hè vaccinatu contra a mixomatosi per a prima volta, deve esse realizatu una immunizazione basica. Dopu questu, hè abbastanza per rinfriscà a vaccinazione ogni sei mesi.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *