in

Cane di Prateria

I cani di Prairie ùn anu nunda di fà cù i cani - sò rodenti è micca predatori. Ma perchè ponu abbaia, i trappers canadiani li anu soprannominatu "cani di prateria".

Carattirìstichi

Cosa hè un cane di prateria?

À u primu sguardu, i cani di prateria puderianu s'assumiglia à marmotte, ma sò a mità di grandezza è assai più slimer cà i so parenti di muntagna. I cani di a prateria sò roditori è appartenenu à a famiglia di u squirrel, vale à dì à u stessu gruppu d'animali cum'è i squirrels, i squirrels è i marmotte.

I cani di a prateria sò longu da 28 à 35 centimetri, anu una coda chì misura da trè à deci centimetri, è pesa da 700 à 1400 grammi. U so fur hè giallu-grisgiu à marrone è mottled with dark. U so ventre è a gola sò ligeramente più ligeri.

Induve campanu i cani di prateria ?

I cani di Prairie campanu in l'America di u Nordu: da u Canada à l'USA à u Messicu. Cum'è u nome suggerisce, i cani di prateria campanu nantu à e praterie. Hè ciò chì si chjamanu i vasti paisaghji di erba è steppa di l'America di u Nordu. Per prutegge si da i nemici è da u friddu, i cani di a prateria scavanu tane sotterranee è lunghe tunnel.

Chì tipi di cani di prateria ci sò?

I circadori distinguenu cinque tippi diffirenti di cani di prateria: cane di prateria di coda nera, cane di prateria di coda bianca, cane di prateria di Gunnison, cane di prateria di Messico è cane di prateria di Utah. Tuttavia, i diversi tipi di cani di prateria sò difficiuli di distingue. Solu dui d'elli anu una caratteristica distintiva: a punta di a cuda di u cane di a cuda nera hè scura, mentre chì quella di u cane di a cuda bianca hè bianca.

Quanti anni hà un cane di prateria?

I cani di Prairie campanu una media di ottu, à volte deci à undici anni.

Comportate

Cumu campanu i cani di prateria?

I cani di Prairie sò famosi per a custruzzione di veri "città": Abitanu cù parechji millaie d'animali in un sistema cumplessu di tane sotterranee è passaghji chì righjunghjenu cinque à metri di prufundità in terra. Hè per quessa chì u tarrenu nantu à a prateria pò esse perforatu cum'è u furmagliu. Si dice chì a più grande culonia di cani di prateria era di 65,000 XNUMX chilometri quadrati - questu hè una zona di a dimensione di u Statu Liberu di Baviera.

Millioni di cani di prateria probabilmente abitavanu quì in u passatu. Questi passaggi è caverne sò indispensabili per i cani di prateria: Sò l'unicu refuggiu da i predatori è l'acelli di preda in u vastu paisaghju apertu è offre un refuggiu à l'animali da a neve è u friddu in l'invernu. Una culonia di cani di prateria hè custituita da parechji picculi gruppi di famiglia. Una famiglia di cani di prateria hè generalmente custituita da un masciu, finu à quattru femine, è i so ghjovani.

Ci hè una ghjerarchia strettamente regulata in a famiglia. Quandu i membri di a famiglia individuale tornanu à a so tana, si salutanu cù un chjamatu "baciu di ricunniscenza". I cani di Prairie piacenu ancu di ghjucà cù l'altri, di curassi, è aiutanu l'altri cù i cuccioli. I cani di Prairie sò boni vicini. I gruppi di famiglia individuali s'amparanu bè è curanu l'un l'altru: nantu à i monti di terra finu à 60 centimetri d'altitudine chì sò creati quandu i burrows sò scavati, certi cani di prateria si stanu eretti è vigilanu vigilante.

Quand'elli vedenu un nemicu, lancianu un gridu abbaiatu. In questu modu, avvirtenu tutta a culunia è l'animali ponu fughje sottu à u tempu. I monti di terra davanti à l'edifiziu assicuranu ancu chì i passaggi è e caverne ùn sò micca inundati in piova. Quandu u ventu ghiacciatu sbuchja in i pianuri di a prateria in l'inguernu, i cani di a prateria si ritirate in i so dens, ben allinati cù erba è foglie, è dorme fora di a stagione fredda.

Amici è nemichi di u cane di prateria

L'acelli rapaci, i serpenti, i volpi, i coyotes, i gufi di a prateria è i polecats neri sò particularmente periculosi per i cani di prateria. In ogni casu, u so nemicu più grande hè l'omu: Perchè i numerosi buchi in u tarrenu di a prateria eranu un periculu per i pastori di vacche è ancu interferiscenu cù u cultivo di i campi, assai cani di prateria sò stati ammazzati da i agricultori cù velenu è gasu.

Cumu si riproducenu i cani di prateria?

In a primavera, dopu à un periodu di gestazione di 30 ghjorni, e femine di solitu dà nascita à trè à cinque, ma qualchì volta ottu ghjovani. Pisanu solu 15 grammi, sò sempre nudi, cechi è sordi. Sò allattati da a so mamma per quasi dui mesi; dopu à cinque à sei settimane facenu i so primi viaghji fora di a tana. I cuccioli stanu cù a so famiglia per circa dui anni finu à ch'elli sò adulti. Allora l'animali maschili sò cacciati da u so babbu è cercanu u so territoriu. E femine stanu cù a so famiglia un pocu di più prima di inizià una nova famiglia cù un masciu.

Cumu cumunicanu i cani di prateria?

In più di a chjama d'avvertimentu, chì sona cum'è un cane chì abbaia, i cani di prateria cumunicanu cù l'altri cù altre chjama è fischi. Per esempiu, ci hè una chjama territuriale, chì l'animali utilizanu per dimustrà chì un certu locu appartene à a so zona residenziale.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *