in

Povera Kitty ? Vive cù una tiroide iperattiva

L'ipertiroidismu felinu (FHT) hè una di e malatie più cumuni in i misgi anziani. U diagnosticu è u trattamentu ùn sò micca faciuli, ma a terapia è a guariscenza sò pussibuli.

Circa u 20% di i misgi di più di deci anni sò diagnosticati cù una tiroide iperattiva. In ogni casu, avemu da assumisce chì ci hè un numeru micca insignificante di misgi malati micca rilevati. In i misgi cù ipertiroidismu, cunnisciutu ancu ipertiroidismu felinu (FHT), u tessulu di tiroïde malatu produce più hormone è li libera in u sangue cum'è T4 (tiroxina) è T3 (triiodotironina).

A malatia hè stata cunnisciuta solu per affettà i misgi dapoi u 1979. Molte ricerche è osservazioni sò state fatte da tandu. Innumerevoli studii anu trattatu numeri di casi, dati di laboratori è successi di terapia, cusì chì oghje, solu 40 anni dopu, pudemu digià dimustrà una grande quantità di cunniscenze basate in evidenza nantu à sta nova malatia.

Hè a malatia interna più cumuna o u tumore più cumuni in i misgi anziani? L'ipertiroidismu hè causatu in a maiò parte di i casi da cellule tumorali benigni, cunnisciute cum'è funziunali adenoma (adenoma = tumore benignu di u tissutu glandular), e cellule di quale sò generalmente urganizati in noduli 2-20 mm in size. Assai raramenti, in circa 2% di i casi, truvamu ancu adenocarcinomi in a glàndula tiroïde, a forma maligna di ipertiroidismu. A probabilità di carcinoma aumenta cù a durata di u trattamentu di droga; dopu à quattru anni hè 20%.

In u 70-75% di i casi, i cambiamenti ponu esse truvati in i dui tiroidi. U 20% di i misgi malati anu cellule tumorali micca solu in a tiroïde, ma ancu ectopically, i. H. in altrò, soprattuttu mediastinale in u torace.

Diagnosi è gestione

L'ipertiroïdismu precoce felinu hè spessu rilevatu durante i prucessi di sangue di rutina perchè i primi sintomi di a malatia sò assai micca specifichi. Se a malatia hè più avanzata, u ghjattu mostra sintomi classici, cum'è a perdita di pisu malgradu l'aumentu di u cunsumu di l'alimentariu, l'aumentu di a sete, o disordini gastrointestinali.

Sintomi classici di FHT secondu u stadiu di a malatia:

  • perdita di pisu
  • Polifagia (aumentu ingesta di alimentazione)
  • Poliuria (PU, aumento di l'urina)
  • Polidipsia (PD, ingesta aumentata di fluidi)
  • pelliccia disordinata
  • vocalisazione
  • inquietude
  • cumpurtamentu aggressivu
  • Tachycardia (aumentu di a freccia di u core) / tachypnea (aumentu di a freccia di respirazione)
  • vomitu / diarrea
  • Apatia, perdita di l'appetite, letargia

I patroni di i gatti spessu sbaglianu i cambiamenti assuciati à una tiroide iperattiva cum'è signali normali di l'anziane è dunque portanu u so gattu à u veterinariu solu quandu a malatia hè in un stadiu avanzatu. I Pacienti sò spessu digià persu 10-20% di u so pesu di corpu è a massa musculare.

U diagnosticu hè fatta cù un test di sangue. T4 (tiroxina) hè misurata in rutina. A determinazione di serum T4 hà una sensibilità di 90% è una specificità di 100%, chì significa chì pò esse usatu assai bè per cunfirmà u diagnosticu. A gamma di riferimentu dipende da u dispusitivu di laboratoriu è hè sempre inclusa in i rapporti. Un aumentu di a cuncentrazione di sta hormona in u sangue in cunnessione cù i sintomi clinichi currispondenti porta à a certezza di diagnostica. L'altri cambiamenti di sangue ponu include l'ALT (alanine aminotransferase) è l'aumentu di fosfatasi alkaline.

In a malatia unilaterale, a tiroïde allargata pò esse rilevata da palpazione è paragunà à l'altra parte. In ogni casu, assai misgi ùn sò nè anormali à a palpazione nè anu valori di T4 sopra à a gamma di riferimentu. In ogni casu, se i signali clinichi suggerenu l'ipertiroidismu, questi misgi anu da esse testatu in 2-4 simane. Inoltre, altre malatie cù sintomi simili deve esse esclusi.

Altri testi di laboratoriu di tiroide cunnisciuti, cum'è a determinazione di T4 liberu in dialisi in equilibriu, testi di TSH, testi di suppressione di T3, è testi di stimulazione di TSH / TRH ùn sò micca pussibule per u ghjattu ùn aghjunghje micca valore à u diagnosticu.

I misgi cù sintomi clinichi è valori T4 in a mità superiore di a gamma di riferimentu deve esse classificatu è trattatu cum'è ipertiroide. U stessu s'applica à i misgi chì ùn mostranu (ancora) alcun sintomu classicu, ma dimustranu valori T4 sopra à a gamma di riferimentu in duie misurazioni. E malatie cù sintomi simili à FHT include:

  • diabete mellitus,
  • malabsorption / maldigestione gastrointestinali,
  • neoplasia gastrointestinali, p.e. B. linfoma alimentari.

Chjarificà e pussibuli malatie concomitante

I misgi ipertiroidi tendenu à esse di mezza età à avanzata in età è per quessa sò ancu predisposti à altre malatie geriatriche. Questi pazienti anu da riceve trattamentu per FHT è altri disordini è esse monitorati assai regularmente. E seguenti malatie sò cumunimenti assuciati cù FHT:

  • malatie di cori,

  • pressione sanguigna alta,

  • malatie di a retina,

  • malattia renale cronica (CKD),

  • disordini gastrointestinali, carenza di cobalamin, malabsorption,

  • resistenza à l'insulina,

  • pancreatite.

Per avè una stampa generale di a cundizione di un gattu affettatu, teste di laboratori, misurazioni di pressione sanguigna, esami oculari, scans di raghji X / ultrasound, è - sicondu i sintomi - altri testi di seguimentu deve esse realizatu.

Testi per u sospettatu FHT secondu altri risultati

  • Test di sangue T4
  • Ematologia di testi di sangue
  • Chimica clinica di l'analisi di sangue (in particulare i valori renali, valori di u fegatu, glucose, fructosamine)
  • Analisi di urina (gravità specifica, ratio di creatinina di proteina di l'urina / UPC)
  • per i sintomi gastrointestinali ancu Spec.PL (lipase specificu di pancreas) è cobalamin
  • Palpazione di i glànduli tiroide è l'abdomen
  • misura di pressione sanguigna
  • Auscultazione cardiaca, radiografia toracica
  • ecocardiografia
  • ultrasound addominale
  • Esame oculare/retinale
  • Possibile scintigrafia

piglià decisioni di terapia

Dopu chì una stampa generale di u paci hè stata creata, a decisione di a terapia seguita. U primu scopu hè a stabilizazione, perchè i misgi sò spessu estremamente emaciati, unappetizing, è presentati cù disordini gastrointestinali. Una complicazione seria di l'ipertiroidismu hè a pancreatitis aguda o cronica recurrente. I misgi affettati necessitanu trattamentu IV è terapia sintomatica finu à ch'elli ponu alimentà di novu. L'inserzione di un tubu di alimentazione pò sustene a terapia.

U prossimu passu hè di restaurà u statu eutiroide u più prestu pussibule, i. H. una cundizione in quale u nivellu di T4 in u sangue hè in a mità più bassu di a gamma di riferimentu. U primu check-up dopu l'iniziu di a terapia di droga hè fattu duie à trè simani dopu. I valori di i reni sò sempre verificati durante stu cuntrollu. L'ipertiroïdismu pò maschera CKD (malattia renale cronica) diminuendu i valori renali per via di a perfusione renale aumentata è l'aumentu di l'ingesta d'acqua. Inoltre, per via di a perdita di massa musculare in l'animali affettati, a creatinina hè falsamente bassa è a CKD esistente ùn pò esse rilevata. In questi misgi, dopu l'iniziu successu di a terapia è i livelli normali di l'hormone di tiroïde, CKD appare cum'è un effetti secundariu di a droga. I patroni di i gatti anu da esse infurmati durante a prima sessione di terapia chì questu pò accade perchè ci hè a pussibilità chì u so gattu hà digià una malatia renale indetectable.

A cuntrariu di l'altri cunsiglii, i misgi cun CKD ricunnisciutu è azotemia (troppa urea in u sangue) nantu à a terapia di tiroïde deve esse sempre trattatu in u listessu modu cum'è i misgi cù rini sani. U scopu deve esse di trattà a T4 di u ghjattu sottu à a mità di a gamma di riferimentu. Tentativu di mantene i livelli di rino artificialmente bassu lascendu u ghjattu "un pocu ipertiroide" da u trattamentu di FHT ci dà un falsu sensu di sicurità. In cuntrastu, T4 elevatu porta à l'attivazione di u sistema renina-angiotensina-aldosterone (RAAS) chì porta à l'aumentu di l'output cardiacu, a sovraccarica di volumi, a ritenzione di sodiu, l'ipertensione renale è a scleroterapia glomerulare, chì in ultimamente porta à a progressione di CKD è a peghju di a cundizione. . In ogni casu, i cuntrolli deve esse realizatu assai regularmente per evità l'ipotiroïdismu iatrogenicu (induttu da u duttore) à tutti i costi.

Circa unu in cinque misgi cù una tiroide iperattiva hà ancu un BI elevatu. Stu aumentu di a pressione di sangue pò esse causatu da FHT è u trattamentu pò rinvià a pressione di sangue à u normale. Cuntrollà a pressione di sangue durante u cuntrollu di a terapia di l'ipertiroidismu hè essenziale per identificà è trattà l'ipertensione non-FHT-associata. U stessu hè veru per i sintomi cardiaci, chì ponu esse FHT-related è ponu migliurà marcatamente cù a cessazione di eutiroide. Tuttavia, un esame ecocardiograficu deve esse realizatu in questi casi.

Opzioni di terapia

FHT hè una cundizione per a vita è deve esse trattata per stabilisce una cundizione eutiroide in u gattu. medicazione, dietacirurgia, e radioiodu Multilingua sò dispunibuli per u trattamentu.

MP

L'ingredientu attivu methimazole hè appruvatu per i misgi cum'è una tableta è cum'è una suluzione savurosa per esse datu duie volte à ghjornu. Carbimazole, ancu appruvatu per i misgi, hè metabolizatu à metimazole in u corpu è hà u stessu effettu. Tramindui bloccanu a peroxidase di tiroide è cusì riduce a biosintesi di l'hormone di tiroide.

U trattamentu cù questi agenti pò esse per tutta a vita o tempurane per stabilizzà u gattu in attesa di a cirurgia o a terapia di radioiodine. In circa 18% di tutti i pazienti, però, metimazole o carbimazole provoca effetti secundari. Questu pò esse:

  • anorexia
  • vomitu
  • prurito è scoriazioni nantu à a faccia
  • letargia
  • epatopatie, itterizia
  • tendenza aumentata di sanguinamentu

Questi effetti latu pò esse subitu o solu dopu l'amministrazione per unu à dui mesi. U vomitu è ​​a perdita di l'appetite sò soprattuttu dipendente da a dosa è sparisce dopu a riduzzione di a dosa. In casu di qualsiasi altri effetti secundari, a droga deve esse interrotta immediatamente è altre opzioni di trattamentu deve esse cunsideratu.

Quandu s'adatta à a medicazione di tiroïde, u patrone di u gattu deve esse struitu in detail. L'ingredienti attivi ponu avè un effettu teratogenicu (causendu malformazioni) in l'omu, per quessa hè cunsigliatu di portà guanti quandu si manipule è pasticchi ùn deve esse split. L'amministrazione cù i chjamati "pill pockets" o "trojans" in quale pudete ammuccià i pills hè una bona idea. A suluzione di metimazole hè assai piacevule è a maiò parte di i misgi volenu piglià.

Una alternativa chì ùn hè micca stata appruvata per i misgi in Germania hè un gel di metimazole chì permette a sustanza attiva per esse assorbita transdermally. Ancu quì, i guanti devenu esse purtati durante l'applicazione. Per i misgi chì necessitanu una dosa alta, a quantità di gel per applicà hè assai grande. Ma sta applicazione di droga hè assai tolerata da parechji misgi.

I cuntrolli di u nivellu di sangue T4 è, se ne necessariu, altri parametri sò cunsigliati dopu à trè, sei, deci è 20 simane. Ancu i pazienti stabile anu da avè un teste di sangue ogni 12 simane perchè FHT hè una malatia di tumore è pò esse peghju cù a crescita di tumore, dopu chì a dosa deve esse aghjustata.

Un altru prublema cù a terapia di droga hè u cumplimentu di u pruprietariu. Sfurtunatamente, i sintomi ùn si deterioranu micca immediatamente dopu à firmà i pasticchi, ma solu un prucessu graduali di a malatia. Spessu avemu vistu solu i misgi di novu quandu a cundizione hè drammatica per a vita.

dieti

A dieta hè una bona opzione terapeutica per i misgi chì campanu solu è in casa. L'effettu hè basatu annantu à una dieta in quale u cuntenutu di iodu hè ridutta à u minimu necessariu. Siccomu i glànduli tiroïde ùn ponu micca sintetizà l'hormone di tiroïde senza iodu cum'è un bloccu di custruzzione di basa, a produzzione hè significativamente ridutta. Tuttavia, deve esse assicuratu chì u ghjattu ùn hà micca altre fonti alimentarii da quale pò cunsumà iodu.

chirurgia

A rimozione chirurgica di a glàndula tiroidea hè a più faciule, ma micca a megliu opzione per trattà FHT. Pò esse utile s'ellu solu un latu hè affettatu è s'ellu ùn ci hè micca un tissutu di tiroïde ectopic in lochi inaccessibili, per esempiu B. in u torace. Ancu i valori T4 prima assai elevati sò digià in u range normale u ghjornu dopu l'operazione. Sfurtunatamente, l'adenomi di tiroïde tendenu à sparghje à i dui lati, purtendu à recurrence puntuale quandu u tumore in a glàndula restante principia à crescenu. L'eliminazione di i dui glànduli tiroidei ùn hè micca u metudu di scelta perchè, prima, ci hè u risicu chì troppu pochi glànduli paratiroidi (corpi epiteliali o glànduli paratiroidi) restanu in u corpu, chì porta à una mancanza di paratiroide chì mette in vita.

terapia di radioiodu

U standard d'oru in u trattamentu di FHT hè a terapia di radioiodine. Hè l'unica opzione chì porta à a guariscenza. In a maiò parte di i casi, un trattamentu unicu hè abbastanza è quasi 95% di i misgi trattati sò sani per a vita. Iodu radiuattivu s'accumula in e cellule di tiroide. Si cuncentra quasi esclusivamente nantu à e cellule tumorali assai più attive è li distrugge. Nisuna anesthesia hè necessariu per u trattamentu. U svantaghju di sta terapia hè a durata necessaria di l'uspitalisazione, chì, però, varieghja assai da u locu à u locu (almenu quattru ghjorni, finu à quattru settimani, secondu ancu a legislatura, per esempiu deci ghjorni in a clinica veterinaria di Norderstedt). Duranti stu tempu, u gattu ùn hè micca permessu di visità. Un altru svantaghju hè chì sta forma di terapia ùn hè micca dispunibule in ogni locu. Ci sò diverse dichjarazioni in quantu à i costi: a terapia di radioiodu hè cusì caru cum'è a terapia di droga, cumprese i testi di sangue necessarii per annu o sopra a vita restante. Sicondu i studii, l'expectativa di vita dopu a terapia di radioiodine hè duie volte più longa di quella di i misgi trattati cù metimazole.

riassuntu

Hè impurtante di educà u pruprietariu è di sviluppà un pianu di trattamentu individuale. U benessere di l'animali hè di primura. L'obiettivu hè di ottene livelli T4 in a mità più bassa di a gamma di riferimentu è di mantene quì. L'altri malatie cum'è CKD, cardiomyopathies, pressione di u sangue, etc. deve esse ancu trattatu è inclusi in u monitoraghju regulare. Stu surviglianza hè impurtante perchè e malatie geriatriche, in particulare a malatia di tumeur FHT, sò sottumessi à a progressione, è i protokolli di trattamentu devenu esse constantemente adattati per mantene a qualità di vita di u paci.

Quistioni più frequente

Cumu si cumporta un gattu cù una tiroide iperattiva?

I sintomi tipici di una tiroide iperattiva in i misgi sò l'Inquietudine. Iperattività. Cravings (polifagia).

Quantu tempu pò campà un gattu cù una tiroide iperattiva?

U standard d'oru in u trattamentu di FHT hè a terapia di radioiodine. Hè l'unica opzione chì porta à a guariscenza. In a maiò parte di i casi, un trattamentu unicu hè abbastanza è quasi 95% di i misgi trattati sò sani per a vita.

Cumu sapè se un gattu soffre?

Tirare in daretu, tenerezza à u toccu, aggressività, una postura accovacciata o zoppicante indicanu chì l'animali soffre. In più di u cumpurtamentu, pudete ancu circà altri sintomi chì daranu una indicazione più precisa di perchè u vostru ghjattu soffre.

Cosa per alimentà i misgi cù una tiroide iperattiva?

I misgi cù una tiroide overactive deve esse alimentatu solu Hills Feline y / d, cum'è u cuntenutu di iodu più altu di l'altri pasti negate l'effettu di u trattamentu.

Chì droga per l'ipertiroidismu in i misgi?

A terapia per l'ipertiroidismu principia sempre cù l'amministrazione di pasticchi chì cuntenenu i ingredienti attivi tiamazole è carbimazole. Quessi sò ottimamente amministrati duie volte à ghjornu è impediscenu a pruduzzione di l'hormone di tiroïde, più altu hè a dosa, più bassa a pruduzzione.

Chì aiuta l'ipertiroidismu in i misgi?

L'ipertiroidismu in i misgi pò esse trattatu cù pastiglie. E duie droghe "Thiamazol" è "Carbimazole" reducenu a produzzione di l'hormone di tiroïde. Questu normalizeghja i livelli eccessivi di l'hormone in u sangue. A dosa deve esse datu duie volte à ghjornu.

Un gattu pò pienghje ?

Cum'è l'omu, i misgi ponu pienghje è sente emozioni. Tuttavia, ùn ci hè micca una cunnessione trà a lacrime è u sintimu, perchè i misgi sprimenu e so emozioni in modu diversu.

Cumu sona un gattu quandu pienghje ?

Pianu acusticu: miagolu, miagolu, o urla pietosi. Pupille diminuite. Avvicinamenti rapidi è battiti di a coda.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *