in

Orso Polar: Ciò chì duvete sapè

L'orsu polare o orsu polare hè una spezia di mammiferu. L'orsu polare hè u più grande di tutti i predatori chì campanu nantu à a terra. Esistinu solu in l'Articu. Ci sò nurmalmente à circa 200 chilometri di u Polu Nordu.

L'orsi polari sò stati dapoi centinaie di millaie d'anni, discendenti da l'orsi marroni. Un orsi polare maschile maturu serà più di ottu metri di longu. Cum'è tutti l'orsi, l'orsi polari anu solu una coda corta è stubby. Quandu un orsu polare s'alza, hè assai più altu ch'è l'omu adultu. L'orsi polari ponu pisà sin'à 500 kilogrammi. In l'estiu, quandu l'orsi polari trovanu pocu alimentu, sò assai più ligeri chì in l'invernu.

A maiò parte di l'orsi polari ùn campanu micca più di 20 anni. Fora l'omu cù e so armi, nisun altru animali pò dannà l'orsu polare. Malgradu questu, ci sò sempre menu orsi polari. Solu circa 25,000 XNUMX animali sò attualmente vivi. Questu hè per i seguenti mutivi: A causa di u cambiamentu climaticu, u mondu hè sempre più caliu. In u risultatu, u ghjacciu in l'Articu si funnu più è più. In u risultatu, l'orsi polari trovanu sempre più difficiuli di vaghjime è di foraggi.

Cumu campanu l'orsu polari?

In u so habitat, l'orsi polari ùn trovanu micca facilmente l'alimentariu. L'orsi polari ponu viaghjà longu distanzi in cerca di preda. Natà 50 chilometri o più senza una pausa ùn hè ancu un prublema per elli. U so fur hè densu è ùn permettenu micca l'acqua per penetrà. A pelliccia è una strata assai grossa di grassu assicuranu chì l'orsu polare ùn si congela in acqua fridda.

L'alimentu principale di l'orsi polari sò foche portuali è altre foche. Un segellu hà bisognu di l'aria per respira, cusì vive vicinu à i buchi o creve in a calotta di ghiaccio. Là l'orsu polare s'appoghja per ellu. Inoltre, l'orsi polari uccidenu occasionalmente balene, pesci, è ancu uccelli, è mammiferi, cum'è lepri artichi o renne. Cum'è omnivori, li piace ancu i baga è l'erba.

L'orsi polari sò soli. Allora campanu solu, salvu quandu volenu avè i cuccioli. S'accoppianu trà marzu è ghjugnu. Allora u masciu si ne va di novu. A femina cava una cavità natale qualchì tempu prima di dà nascita. Ci dà tandu nascita à i so ghjovani in l'inguernu trà nuvembre è ghjennaghju. Di solitu, ci sò dui, assai raramenti trè o quattru. I ghjovani sò circa a grandezza di un cunigliu à a nascita è pesanu menu di un kilogramu.

I ghjovani restanu in a cavità natale cù a so mamma finu à marzu o aprili. Solu tandu lascianu sta caverna inseme. I cuccioli di l'orsu polare stanu cù a so mamma è beie latti finu à dui anni. Viaghjanu à traversu u ghjacciu cù a so mamma è amparà à caccià elli stessi. A vita hè cusì dura chì solu a mità di i zitelli campanu à cinque anni. Da questa età, ponu avè i so ghjovani.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *