in

Veleni in a famiglia: chì u cane ùn deve manghjà?

Ancu l'alimenti simplici pò esse toxine per i cani in casa. Ci sò parechji tipi di manciari chì sò in u menù regulare per noi umani, ma ùn sò micca comestibili o ancu veramente velenosi per i nostri cani. Avemu riunitu una selezzione quì per furnisce clarità: Per u benefiziu di u vostru amicu à quattru zampe.

In i seguenti, avemu divisu l'alimenti dannosi o veleni in a famiglia in categurie. Cumu hè cusì spessu u casu cù certi alimenti, ci sò solu valori stimati, perchè e quantità periculose ùn sò micca sempre applicà à u vostru cane. Inoltre, i valori cum'è a dimensione, l'età, u pesu è u statu di salute ghjucanu sempre un rolu, chì pò influenzà a reazione à u pruduttu. Se suspettate chì u vostru ghjacaru hà manghjatu una quantità periculosa di qualcosa di sbagliatu, duvete guardà bè è pigliate immediatamente à u veterinariu.

Frutti periculosi

L'avocado trova qualchì usu, in particulare in insalate è guacamole. In più di l'acidi grassi essenziali sani, però, cuntene persona, chì hè assulutamente tossica per i nostri cani: Questu hè micca solu in u core di u fruttu, ma ancu in a pelle è a carne. L'avvelenamentu hè di solitu fatale perchè provoca danni à i musculi cardiaci, mancanza di respirazione è ascite.

L'uva è l'uvetta sò ancu dannusu à i nostri amici à quattru zampe. U cunsumu eccessivu si manifesta generalmente in cramps stomachi, vomitu è ​​diarrea. L'uvetta sò ancu più periculosi perchè cuntenenu sustanzi nocivi in ​​cuncintrazioni più altu. In u peghju casu, questu porta à l'aumentu di i valori renali cù insuccessione renale è ipercalcemia (troppu calciu in u sangue). Una "dosa di risicu" esatta ùn hè ancu cunnisciuta; hè stimatu chì circa 10 g di uva fresca per kg di pesu di u cane sò dannusu.

In generale, i graneddi di frutti cum'è ciliegie, albicocche o prugne sò velenosi. Tutti cuntenenu l'acidu idrocianicu, chì impedisce a respirazione cellulare in u corpu di u cane è causa danni duraturi. I sintomi di l'avvelenamentu di l'acidu prussicu sò salivazione aumentata, vomitu è ​​cunvulsioni. U listessu vale quì: a quantità face u velenu.

Verdura dannosa

A cipolle è l'agliu, chì avemu usatu cum'è spezie in quasi ogni pranzu, ùn deve micca esse in u menù à a listessa misura per i cani. I dui alimenti cuntenenu n-propyl disulfide, chì hè tossicu per i cani, è allyl propyl sulfure, chì distrugge i globuli rossi è pò purtà à l'anemia.

U broccoli hè ancu dannusu à u vostru cane in certi quantità. Contene a sustanza isothiocyanate, chì attacca è dannu u sistema digestivu di u cane. Tuttavia, ligumi causanu danni solu s'ellu custituiscenu più di un decimu di a dieta tutale. Tuttavia, più di un quartu sò digià mortali: una dieta di broccoli per i cani hè dunque tabù!

Trè altri alimenti populari

Avà hè cunnisciutu chì u cioccolatu è u cacao sò dannusu à i cani. Tutti dui cuntenenu teobromina, chì ùn pò micca esse degradata o solu pò esse degradata lentamente per via di una enzima mancante. E cunsequenze di u cunsumu di cioccolatu sò, frà altri cose, l'aumentu di a pressione di sangue cù a ristrizzione di i vini sanguini: A causa di a morte hè spessu arritmia cardiaca o arrestu respiratorju. A dosa letale hè di circa 100mg di teobromina per kg di pesu di u corpu di u cane: 60g di cioccolata di latte o 8g di cioccolata di bloccu (secondu u cuntenutu di cacao) pò esse digià troppu.

A carne hè sana per i cani: sicuru! Tuttavia, questu ùn hè micca applicatu à a carne di porcu cruda. Puderia cuntene u virus Aujeszky, chì hè mortale per i cani è i misgi. Per quessa, a carne deve esse prima riscaldata à almenu 80 ° C, postu chì u virus ùn pò micca sopravvive à queste temperature.

I noci ùn sò micca benifichi per l'organismu di u cane in grande quantità perchè anu un cuntenutu di fosforu assai altu. Questu mette assai sforzu nantu à i rini è per quessa ùn deve esse alimentatu regularmente o troppu spessu. A cura particulari deve esse pigliatu cù noci di macadamia: Sò velenosi per i cani è ùn deve micca mai alimentatu.

Divers

Ci vole à sapè chì l'alcohol ùn hè più benefiziu per noi sopra à una certa quantità. U listessu s'applica quandu i cani piglianu alcolu. Ancu picculi quantità pò purtà à vomitu, difficultà di coordinazione, è, in u peghju casu, à un coma. I cani soffrenu di sintomi simili à l'omu, ma quantità assai più chjuche sò abbastanza per elli.

E bevande caffeinate cum'è u caffè, u tè è e bevande energetiche sò ancu tabù per i cani. Contenenu metilxantina, chì aumenta a pressione sanguigna è a freccia di u core è abbassa u sogliu neurologicu in u core. I sintomi sò simili à manghjà cioccolatu.

Tossine domestiche - Trovate in parechje case

A nicotina truvata in u tabacco hè ancu dannusu à u vostru cane. Dighjà 5 à 25 g di tabacco seccu hè abbastanza per guidà a morte. Ancu quì, i sintomi sò l'aumentu di a respirazione è a freccia cardiaca, a salivazione è i disordini di u muvimentu. Per quessa, ùn deve mai lascià u vostru propiu cane beie da pozza in cui ci sò mozzi di sigaretta.

U ghjacaru dulore perchè s'hè strappatu u pede ? In questu casu, avete da piglià analgesici per allevà u dulore. Allora perchè ùn dà u cane una pillola? Tali automedicazione ùn deve mai esse realizatu perchè solu uni pochi di sustanzi chì aiutanu l'omu sò ancu boni per i cani. L'avvelenamentu da analgesici pò esse rapidamente in i cani. U veterinariu hè l'unicu chì deve prescrive analgesici.

L'edulcorante xylitol si trova in bassu cuncentrazione in frutti è ligumi, per esempiu, ma hè ancu spessu usatu cum'è edulcorante in l'alimenti senza zuccaru, cum'è dolci o chewing gum. Xilitol pò aumentà significativamente a liberazione di l'insulina propria di u corpu in u sangue per chì i cani ponu sperimentà una diminuzione di u nivellu di zuccaru in sangue, è ancu i danni di u fegatu.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *