in

Porcu: Ciò chì duvete sapè

I porchi sò mammiferi. In biologia, formanu un genus cù circa 15 spezie. Solu u cinghiale campa in Auropa. L'altri spezii sò distribuiti nantu à l'Asia è l'Africa, vale à dì nantu à u "Vechju Munnu".

I porchi sò assai diffirenti. U più chjucu hè u cinghiale pigmeu da l'Asia. Pesa un massimu di dodici kilogrammi. Hè quantu pesa un cane più chjucu. U più grande hè u porcu gigante di u boscu chì vive in i tropici africani. Gestiscenu finu à 300 kilogrammi.

U capu allungatu cù u musu hè tipicu per tutti i porchi. L'ochji sò chjuchi. I canini ùn anu micca radiche è crescenu in tutta a vita. Ils s'affûtent l'un à l'autre en s'affûtant l'un contre l'autre. I cacciatori li chjamanu "zanne". I masci sò più grande di e femine è sò assai periculosi in cumbattimentu.

Cumu campanu i porchi ?

I porchi piacenu campà in i boschi o in i zoni cù certi arburi cum'è savane. Viaghjanu principalmente di notte. Duranti u ghjornu dormenu in densu sottobosco o in i burrows d'altri animali. Ci deve esse acqua vicinu. Sò boni bagnati è cum'è bagni di fangu. Tandu unu dice: Ti sguazzate. Questu purifica è prutegge a vostra pelle. Si sbarazzanu ancu di parassiti, vale à dì pesti. Li rinfriscà ancu, perchè i porchi ùn ponu sudari.

A maiò parte di i porchi campanu inseme in gruppi. Di solitu, ci sò uni pochi di femine è i so ghjovani animali, i purcelli. Una femmina adulta hè chjamata "scrofa". I masci adulti, è i cinghiali, campanu cum'è animali solitari.

I porchi manghjaranu quasi tuttu ciò chì ponu truvà o scavà fora di a terra cù u so troncu: radiche, frutti è foglie, ma ancu insetti o vermi. I picculi vertebrati sò ancu nantu à u so menu, cum'è a carogna, vale à dì l'animali morti.

I porchi chì campanu in i nostri stalle sò "porchi domestici cumuni". Ci sò parechje diverse razze di questi oghje. Sò discendenti di cinghiali. L'omu li hà criatu. Quandu i porchi campanu in natura in America oghje, sò scappati porchi domestici.

Cumu sò nati i nostri porchi domestici ?

Digià in u periodu Neoliticu, a ghjente hà cuminciatu à abituà à i cinghiali è à allevà. I scuperti più antichi sò stati fatti in u Mediu Oriente. Ma ancu in l'Auropa l'allevu di porcu principia assai prima. Pocu à pocu, i linii di ripruduzzione sò ancu mischiati. Oghje ci sò una vintina di razzi di porcu cunnisciuti, più assai menu cunnisciuti. Perchè u porcu domesticu hè u membru più cunnisciutu di a so famiglia d'animali in Germania, hè spessu chjamatu "porcu".

In u Medievu, solu i ricchi puderanu permette carne di porcu. I poveri avianu più prubabilmente di manghjà a carne di vacche chì anu cessatu di dà u latte perchè eranu troppu vechji. Ma qualchì volta i più poveri tenevanu unu o più porchi. Hanu apprufittatu di u fattu chì i porchi manghjaranu quasi tuttu ciò chì ponu truvà. In e cità, qualchì volta vanu in i carrughji liberamente, alimentandu di basura. U bestiame ùn faria micca cusì.

Siccomu i porchi sò animali di mandria, pudete ancu guidà à un pasture o in a furesta. In u passatu, chì era spessu u travagliu di i picciotti. In i campi, i porchi manghjavanu ciò chì restava dopu a cugliera, è ancu ogni tipu d'arba è erbe. In u boscu, fora di i funghi, li piaceva in particulare i faggi è i ghiande. Per u megliu persciu spagnolu, i porchi ponu esse alimentati solu cù ghianda oghje.

I porchi domestici sò spessu cunsiderati brutti. Ma ùn hè micca u casu. Se anu abbastanza spaziu in una stalla, facenu un angulu per u toilette. Quandu si sbuchjanu in u fangu umitu, pulisce a so pelle. Inoltre, a so temperatura di u corpu cala. Questu hè necessariu perchè i porchi ùn ponu micca sudatu. È per via di u fangu seccu, ùn anu micca u sole. Sò ancu assai intelligenti, cum'è e scimmie. Questu pò esse dimustratu in diversi esperimenti. Questu li face più simili à i cani chì, per esempiu, pecuri è vacche.

Ci hè ancu persone chì ùn volenu micca manghjà carne di porcu in tuttu perchè a so religione hè contru. Parechji ebrei è musulmani consideranu i porchi per esse animali "impuri". L'altri ùn anu micca bisognu di truvà a carne di porcu sana.

Cumu sò i porchi domestici tenuti in modu adattatu à l'spezie oghje?

I porchi domestici sò puramente bestiame. L'agricultori o l'allevatori di porchi mantenenu i porchi domestici per a macellazione è vende a so carne. In media, ogni persona manghja circa un kilogramu di carne à settimana. Circa dui terzi di questu hè porcu. Cusì ci vole assai porchi domestici: In [[Germania ci hè un porcu per ogni trè abitanti, in l'Olanda, ci sò ancu dui porchi per ogni trè abitanti.

Per chì i porchi domestici si sentenu veramente còmode, anu da pudè campà cum'è i so antenati, u cinghiale. Questu hè sempre u casu in parechji posti in u mondu. In Europa, si vede solu in una splutazioni biologica. Ma ancu quì, ùn hè micca veramente un requisitu. Dipende da u paese in quale campanu i porchi è chì sigillu di appruvazioni s'applica à a splutazioni. A carne di porchi felici hè ancu significativamente più caru.

In una tale splutazioni, ci sò uni pochi decine d'animali piuttostu cà uni pochi centinaie. Anu abbastanza spaziu in u stagnu. Ci hè paglia nantu à u pianu per elli à rummage around in. Anu accessu à l'esternu ogni ghjornu o campanu fora in tuttu. Churnanu a terra è si sguazzanu. Per fà questu pussibule, avete bisognu di assai spaziu è boni fence per chì i porchi ùn ponu scappà. In tali splutazioni, travaglianu ancu cù razzi spiciali. I porchi ùn anu micca tanti purcelli è si sviluppanu più lentamente. Questu hè ancu di fà cù u forru, chì hè più naturali.

A carne di tali animali cresce lentamente. Ci hè menu acqua in a padedda, ma ci hè più carne. Ma hè ancu più caru.

Cumu uttene u più carne?

A maiò parte di i porchi sò avà tenuti in splutazioni sobri. Sò spessu chjamati "fabbriche d'animali" è sò chjamati agricultura di fabbrica. Stu tipu d'allevamentu di porcu ùn presta pocu attenzione à e peculiarità di l'animali è hè pensatu per pruduce carne quant'è pussibule cù u minimu sforzu.

L'animali campanu nantu à pavimenti duru cù crevi. L'urina pò scappà è e feces ponu esse chjappi cù a manguera. Ci sò parechji compartimenti fatti di bars di ferru. L'animali ùn ponu micca burrow è spessu anu troppu pocu cuntattu cù l'altri.

U sessu veru ùn esiste micca per queste porche. L'inseminazione hè fatta da un omu cù una siringa. Una porca hè incinta di quasi quattru mesi. In l'animali, questu hè chjamatu "gravidanza". Allora nascenu sin'à 20 purcelli. Di questi, circa 13 sopravvive in media. Mentre u spettaculu hè sempre suckling i so porcellini, i purcelli sò chjamati suckling pigs. "Span" hè una parola antica per "tettina". Quì i ghjovani succhianu u so latte. U periodu di infermiera dura circa un mesi.

Allora i purcelli sò allevati è ingrassati per quasi sei mesi. Allora ghjunghjenu à 100 kilogrammi è sò macellati. Allora tuttu dura circa deci mesi in totale, mancu un annu.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *