in

Fotofobia o sensibilità à a luce in i cani

A fotofobia hè u terminu per l'ipersensibilità à a luce, chì pò esse un signu di una pussibile malatia in i cani. A malatia pò esse accumpagnata da una quantità di altri sintomi, chì tutti deve esse cunsideratu in cumminazzioni quandu facenu u diagnosticu. A fotofobia pò causà dolore è discomfort à u cane affettatu, è à longu andà, l'ipersensibilità à a luce pò ancu causà danni permanenti à l'ochji. Perchè a cundizione ùn hè micca cusì cumunu è hè raramente discutitu in ligna, parechji pruprietarii di cani ùn anu micca sapè chì a fotofobia pò esse in i cani, facendu ancu più difficiuli di diagnosticà.

Tutti i pruprietarii di cani anu da sviluppà una cunniscenza basica di a malatia è i so sintomi per amparà à ricunnosce. In questu articulu, avemu da piglià un ochju più vicinu à a fotofobia in i cani. Leghjite per sapè di più.

Chì provoca a fotofobia in i cani?

Ci hè una quantità di cundizioni medichi diffirenti chì ponu purtà à a fotofobia, è micca tutti sò direttamente ligati à l'ochji stessi. I causi principali di fotofobia in i cani includenu:

  • Dannu corneal chì afecta a membrana esterna di l'ochju.
  • Dannu à a retina di l'ochju stessu.
  • Cataratta.
  • Ulcere nantu à l'ochju.
  • Prublemi o danni à u nervu di l'ochju chì impediscenu à i pupulari di l'ochju di cunstrittu nurmale in luce luminosa.
  • I difetti congenitali o ereditati in l'ochji stessi, chì ponu esse legati à a razza.
  • Conjunctivitis in unu o i dui ochji.
  • Uveitis, o inflammazioni di l'uvea, a capa media di l'ochju.
  • Abcessi, tumuri, o altre crescita affettanu i nervi di l'ochji.
  • A dilatazione di u discu, chì pò esse spontaneamente o esse causata da irritanti.
    distemper canina.
  • Tossicità di certe forme di avvelenamentu.
  • Méningite.
  • Infizzioni di e vie respiratorie.
  • Scossa o traumu à l'ochji stessi.
  • Malati neurologichi.
  • A rabbia in i paesi induve si trova o in i cani chì anu visitatu tali paesi.
  • Diversi tipi di medicazione, cumprese benzodiazepines, è ancu a quimioterapia per u cancer pò ancu causà fotosensibilità.

I sintomi di fotofobia in i cani

Perchè ùn ci sò spessu micca cambiamenti fisichi à l'ochji cù fotofobia, i sintomi di a cundizione in i cani tendenu à esse sottili è difficiuli di spot. A fotofobia significa chì a luce, in particulare a luce assai luminosa, hè incòmoda è dulurosa per u vostru cane, per quessa, evita stanze luminose è u sole direttu. Se u vostru ghjacaru hè diventatu qualcosa di un vampiru quandu si tratta di esce in u sole, ma hè assai cunfortu in lumi dims è in a sera, a fotofobia pò esse u culprit.

In certi casi, in una luce luminosa, u vostru cane lamperà o pare chì sminticà per minimizzà a luminosità.

Pudete valutà a sensibilità di u vostru cane à a luce purtendu fora in un ghjornu luminoso è osservendu cumu reagisce dopu à uni pochi di minuti chì i so ochji s'adattanu à a luce.

Diagnosi di fotofobia in i cani

Se suspettate chì u vostru cane pò soffre di fotofobia, duvete piglià à u veterinariu per una valutazione curretta è un diagnosticu definitivu. U vostru veterinariu esaminerà l'ochji cù diversi strumenti, cum'è un oftalmoscopiu è possibbilmente una lampada a fessura, fighjendu attentamente l'ochju sanu, cumprese e palpebre, iris, conjunctiva, sclera è cornea.

Ciò chì u vostru veterinariu face dopu dependerà di e cundizioni chì anu ristrettu a pussibuli causa di fotofobia, chì pò include alcune di e seguenti:

  • Un test di lampada pendente per detectà anomalie pupillari è pussibuli danni à u nervu otticu.
  • Questa prova deve ancu furnisce infurmazioni nantu à a prisenza o l'assenza di prublemi neurologichi.
  • Una prova di pressione intraoculare per detectà i prublemi chì affettanu direttamente l'ochju stessu, cum'è u glaucoma.
  • Se l'avvelenamentu hè suspettatu, u vostru veterinariu pò avè bisognu di fà un teste di sangue per verificà u vostru cane per tossine.
  • Se u vostru ghjacaru hà scaricatu da i so ochji, u vostru veterinariu prubabilmente esaminà ancu per diagnosticà prublemi cum'è conjunctivitis.
  • Se u vostru ghjacaru ùn hè micca vaccinatu, u veterinariu pò avè bisognu di fà una prova per u distemper canine.

Cosa hè dopu?

I cani diagnosticati cù fotofobia deve esse allughjatu in poca luce è ùn sò micca esposti à a luce luminosa o u sole pienu finu à chì a cundizione si risolve. Identificà è trattà a causa sottostante di a sensibilità hè chjave per risolve u prublema è priservà a visione di u cane è eliminà u so malu è u dolore.

Alcune di e cause di fotofobia, cum'è a malatia progressiva è l'infezzione, ponu purtà à a cecità irreversibile s'ellu ùn hè micca trattatu. Per quessa, hè assai impurtante per piglià u vostru cane à u veterinariu per un diagnosticu appena identificate un prublema.

Sensibilità à a luce in i cani - FAQ

Perchè u mo cane straccia?

In u cursu di conjunctivitis in i cani, l'occhi d'acqua pò esse spessu osservati in i cani. A scarica di l'ochju pò esse purulenta, mucosa, acquosa o ancu sanguinosa. L'animali affettati sbattulanu ancu spessu è mantenenu l'ochji stracciati.

I cani sò sensibili à a luce?

L'ochju di u cane hè custituitu largamente di bastoni, chì sò e cellule sensibili à a luce di a retina. Cù questu, u cane pò ancu ricunnosce a luce debule è cusì ricunnosce è vede i cani in u bughju megliu cà noi umani.

Chì pudete fà se u vostru cane hà una infezione oculare?

U veterinariu deve sempre decide quale medicazione sò utilizati per a conjunctivitis in u vostru cane. Hè spessu ricumandemu d'utilizà eyebright drops (Euphrasia) o una ferita è un unguentu curativu adattatu per a zona di l'ochji à u primu signu.

Quale unguentu per a inflamazioni di l'ochju di u cane?

L'unguentu di l'ochju di Bepanthen hè un classicu per a farmacia di u cane è aiuta ancu cù a conjunctivitis. Traumeel hà un effettu calmante è rinfurzà è pò ancu esse usatu per a conjunctivitis sia in unguentu sia in forma di tableta.

Chì tè per l'inflamazioni di l'ochju di u cane?

Parechji veterinari ricumandenu ancu di lavà l'ochji di l'animali cù tè di camomilla. Questu hè soprattuttu veru se u vostru cane soffre di conjunctivitis. Tuttavia, hè impurtante solu aduprà tè di camomilla d'alta qualità. Prima di bagnà a tela cù u tè di camomilla, hè impurtante filtrà u tè.

Quale tè calma l'ochji ?

Hè megliu lascià quì per 10 minuti. I tannini in u tè rinfriscà l'ochji, è hà ancu un effettu decongestant.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *