in

Pepper: Ciò chì duvete sapè

Pepper hè una pianta. Di solitu significa pimenta negra. Ci sò altre piante o spezie chì sò qualchì volta chjamati pepite. U pepite neru hè una spezia impurtante per fà qualcosa di gustu più caldu.

A pianta di pepite vene da l'Asia. In u passatu, era ancu usatu cum'è medicina: Pepper si dice chì aiuta contr'à a diarrea è altri prublemi cù a digestioni, i prublemi di cori è parechje altre malatie. In fatti, u pepite spessu seria preghjudiziu à tali malatie.

In Europa, u pepite era populari cum'è spezia, ma custa assai soldi. À a fine di u Medievu, era difficiuli di chjappà ellu perchè ùn era più pussibule di viaghjà da l'Arabia à l'India. E navi cù i sacchi di pepite duveranu tandu navigà in tutta l'Africa. Quandu Christopher Columbus hà viaghjatu à l'America, era ancu interessatu à u pepite. Chili, u paprika caldu, hè vinutu dopu da l'America. Hà parzialmente rimpiazzatu u pepite cum'è spezia.

I pianti di pepite arrampianu à l'arburi, finu à deci metri. I pepite, da quale a spezia hè fatta, crescenu in picculi spicchi. Oghje, u pimentu vene soprattuttu da Vietnam, Indonesia è altri paesi in Asia, ma ancu da u Brasil.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *