in

Peacock

I pavoni sò trà l'acelli più magnifichi chì sapemu: cù e so piume di coda di trenu è i culori iridescenti, sò inconfundibili.

Carattirìstichi

Chì pare un pavone ?

I pavoni appartenenu à l'ordine Galliformes è quì à a famiglia di i fagiani. U pavone cunnisciutu da noi hè chjamatu pavone cumunu o turchinu. I masci, in particulare, sò immediatamente ricunnoscevuli: i so piume di cuda, chì sò finu à 150 centimetri longu è anu un mudellu chì ricorda l'ochji, sò quasi unichi in u mondu di l'uccelli.

Queste piume di coda sò coperti di coda superiore assai allungati. U masciu pò mette in una rota. Questu fa chì l'acellu pare ancu più impressiunanti. A cuda attuale hè assai più corta: misura solu da 40 à 45 centimetri. I masci sò culori blu brillanti nantu à u collu, u pettu è l'abdomen. In generale, sò finu à dui metri di longu è pesanu trà quattru è sei kilogrammi. Ci hè un spaziu biancu grande, in forma di mezzaluna sottu à l'ochji

E femine sò più chjuche: ùn sò micca più di un metru altu è pesanu trà dui è quattru kilogrammi. Sò ancu assai menu culuriti: u so piume hè principarmenti verde-grisgiu. Hanu un mudellu inconspicuous è ùn anu micca una cuda longa. I masci è e femine portanu una corona di piume nantu à a testa.

Induve campa un pavone ?

U pavone hè nativu di l'India è Sri Lanka. Oghje pò esse truvatu cum'è un uccelli ornamentali in u mondu sanu. In u salvaticu, i pavoni abitanu soprattuttu in terreni collinari in a jungla. Preferiscenu i posti vicinu à i corpi d'acqua. Duranti u ghjornu sò generalmente ammucciate in a densa furesta. A matina è a sera abbandunonu a furesta è cercanu manciari in campi è prati. Perchè sò assai fideli à u situ, li piace à esse manteni liberi in parchi

Chì tipi di pavoni ci sò?

U pavone verde vive in l'Asia sudorientale. Hè cusì vicinu à u pavone blu chì l'spezie pò esse incruciate. U pavone turchinu hè menu vicinu à u pavone di u Congo da l'Africa Centrale. Ci sò dui razzi in cattività: u pavone à ali neri è u pavone biancu.

Quanti anni hà un pavone ?

I pavoni ponu campà sin'à 30 anni.

Comportate

Cumu campà un pavone ?

I pavoni anu sempre impressiunatu a ghjente: sò stati purtati da l'India à a regione mediterranea cum'è uccelli ornamentali cum'è 4000 anni fà. In l'India, i pavoni sò venerati cum'è sacri è assai apprezzati perchè manghjanu serpenti cobra. Hè per quessa ch'elli sò tenuti in paesi.

I pavoni sò uccelli suciali. Un masciu campa di solitu cù circa cinque galline - ch'ellu guarda gelosamente. I pavoni anu gambe relativamente longu. Hè per quessa chì pare ch'elli sò strutting. Malgradu a so taglia è a cuda longa, ponu vola. In casu di periculu, si alzanu in l'aria, fughjenu in l'arbureti o cercanu prutezzione in un arbulu. Passanu ancu a notte in l'arburi per un pocu di prutezzione di i predaturi.

L'animali sò assai attenti. Cù i so chianci forti, ùn solu avvisanu i so cumpagni animali, ma ancu altri animali di predaturi periculosi. In cattività, i pavoni ponu diventà assai cunfidenti, mentre chì i pavoni salvatichi sò assai timidi.

Amici è nemichi di u pavone

In a natura, i pavoni sò spessu preda di leopardi è tigri. In certi lochi, sò ancu cacciati da l'omu per a so carne.

Cumu si riproduce u pavone ?

In l'India, i pavoni tendenu à ripruduce durante a staghjoni di a piova. Quandu i masci prisentanu e so cude magnifiche disposti in una rota à e femine, signalanu: Sò u più bellu è u megliu cumpagnu. Quellu chì hà u più è più magnificu eyespots hà a megliu chance cù e femine. Dopu à l'accoppiamentu, a femina pone da trè à cinque ova di culore biancu à giallu pallidu, chì incuba da 27 à 30 ghjorni. U nidu hè ben ammucciatu in arbusti, à volte in i rami di l'arburi. Di tantu in tantu nidificanu ancu in edifici abbandunati.

I picciotti portanu un vestitu marrone chjaru, sò un pocu più scuru nantu à a parte superiore. À u principiu, cercanu refuggiu sottu à a cuda di a mamma. Quandu sò un pocu più vechji sò culurati cum'è i pavoni femini. Dopu à un mesi, a so corona di piume cresce.

I masci ùn anu micca u so piume luminoso è e piume di cuda longa finu à trè anni. Quessi solu ghjunghjenu a so longa durata quandu l'acelli sò sei anni. Ma ancu cum'è i pulcini, i pavoni praticanu i carretti : tremanu e so ali chjuche è alzanu e so piume di coda.

Cumu cumunicà i pavoni?

Tuttu l'annata, ma soprattuttu durante a staghjoni di l'accoppiamentu, masci è femine lancianu i so urla striduli è sanguinanti ghjornu è notte. Tuttavia, i masci pienghjenu assai più freti chè e femine.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *