in

Ostruch: Ciò chì duvete sapè

L'autruca hè un acellu chì ùn vole. Oghje vive solu in l'Africa subsahariana. Hà avutu ancu campatu in l'Asia occidentale. Tuttavia, ci hè statu sterminatu. A ghjente piace e so piume, a carne è a pelle. I masci sò chjamati galli, e femine sò chjamate galline, è i ghjovani sò chjamati pulcini.

L'struzzi maschili crescenu più grande di l'omu più altu è pesanu quasi duie volte. E femine sò un pocu più chjucu è più ligeri. L'autrucciu hà un collu assai longu è un capu chjucu, tutti dui quasi senza piume.

L'ostru pò curriri per una meza ora à 50 chilometri per ora. Hè cusì chì e vitture veloci sò permesse di guidà in e nostre cità. Per un pocu tempu, gestisce ancu 70 chilometri à l'ora. L'struzzu ùn pò micca volà. Hà bisognu di e so ali per mantene u so equilibriu mentre corre.

Cumu campanu l'struzzi ?

L'ostruzzi sò soprattuttu in a savana, in coppie o in grandi gruppi. Tuttu u mezu hè ancu pussibule è spessu cambia. Diversi cintunari di struzzi ponu ancu scuntrà à un pirtusore d'acqua.

L'ostruzzi manghjanu a maiò parte di e piante, ma in ocasioni insetti, è qualcosa fora di a terra. Anu ancu inghjustà petre. Questi aiutanu in u stomacu per sfracicà l'alimentu.

I so nemichi principali sò i leoni è i leopardi. Si scappanu da elli o li chjappà cù e so gambe. Chì pò ancu tumbà un leone. Ùn hè micca veru chì l'ostruzzi mette a testa in a sabbia.

Cumu l'struzzi anu i zitelli?

I masci si riuniscenu in un harem per a ripruduzzione. L'ostru s'accoppia prima cù u capu, dopu cù u restu di e galline. Tutte e femine ponenu i so ova in una sola, grande depressione in a sabbia, cù u capu à mezu. Ci ponu esse sin'à 80 ova.

Solu u capu pò incubate durante u ghjornu: Si mette in u mità è incubate i so ovi è alcuni altri cun ella. U masciu incuba a notte. Quandu i nemichi venenu è volenu manghjà ova, sò generalmente solu l'ova nantu à a riva. In questu modu, i vostri ova sò più probabili di sopravvive. I nemici sò principalmente sciacalli, iene è vultures.

I pulcini sbuccianu dopu à sei settimane. I genitori li prutege da u sole o di a pioggia cù e so ali. U terzu ghjornu, vanu à caminari inseme. E coppie forti raccoglie ancu i pulcini da e coppie più deboli. Quessi sò poi ancu chjappi prima da i ladri. I propri ghjovani sò prutetti in questu modu. L'ostruzzi diventanu sessualmente maturu à l'età di dui anni.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *