in

Nisun tosse secca: u clima in a stalla di cavalli

Cum'è un cavaliere, passerete sicuramente assai tempu in a stalla di cavalli. Avete mai nutatu chì l'edifizii sò ideali cuncepiti in una manera assai speziale per chì a quantità di luce è d'aria fresca pussibule flussi? Stu metudu di custruzzione hè destinatu à migliurà u clima stabile è adattà à e cundizioni di vita naturali di l'animali. Quì pudete scopre esattamente ciò chì duvete attentu quandu pianificate una stalla o sceglite una adatta per u vostru caru!

Definizione di Clima Stabile: Per una Atmosfera Feel-Bon

Fighjemu u cavallu salvaticu : Vive in a steppa è hè abituatu à spazii infiniti. L'alimentu hè pocu spartutu, per quessa chì copre parechji chilometri in a mandria durante u ghjornu. L'organismu hè idealmente adattatu à e masse di l'aire frescu è u sole.

L'odore di l'ammonia, chì hè furmatu quandu l'urina si decompone, è a polvera, invece, ùn sò micca cunnisciuti da i pulmoni di i nostri amici di quattru zampe. I so organi efficaci sò pensati per processà quant'è l'ossigenu pussibule - questu hè l'unicu modu per mantene u corpu di u cavallu veramente in forma è sana. Questu significa chì l'omu duveranu offre à l'animali cundizioni chì sò più vicinu à a natura pussibule.

Allora, per pudè creà u clima stabile ideale, deve esse attentu à uni pochi di valori. Questi includenu, frà altri cose, a temperatura, l'umidità, è a circulazione di l'aria stabile in i stanzi interni è scatuli di a stalla di cavallu. L'illuminazione hè ancu cruciale per chì i cavalli si sentenu còmode. L'ultimu, ma micca menu, ùn hè micca menu impurtante chì a polvera è i gasi dannosi ponu facilmente formate in u granagliu, chì pò avè un impattu negativu nantu à a salute. Questu deve ancu esse impeditu quantu pussibule.

A Temperature in a Stabile: Accogliente è Calda Tutta l'Annata ?

Di sicuru, noi l'omu di solitu amassi u caldu. Sia in l'estiu sottu u sole o in l'inguernu davanti à u focu - sempre creemu i nostri anguli accoglienti è accoglienti. Hè tantu luntanu da u pensamentu chì i nostri animali puderanu sente cusì ? No, ma sfurtunatamenti l'assunzione ùn hè micca curretta (almenu per i cavalli).

Perchè: Cum'è digià citatu, u cavallu hè un animali di steppa è hè espunutu à tutte e cundizioni di temperatura è climatichi pussibuli in a natura. Hè per quessa chì l'animali anu sviluppatu una termoregulazione sofisticata. Micca solu l'adattà à a staghjoni rispittiva cù u cambiamentu di mantellu, ma a pelle hè ancu travagliatu constantemente per regulà a temperatura di u corpu.

Dunque: A temperatura in a stalla di cavalli deve esse sempre più oghji u listessu chè fora. Altrimenti, questu pò influenzà a termoregulazione naturali, perchè l'animali s'abitua à a temperatura constante, indipendentemente da a stagione. Sè vo vulete andà per un passaghju in l'aria aperta, e malatie ponu accade più rapidamente perchè u cavallu ùn hè micca adattatu. Tuttavia, e temperature estreme ponu esse ridutte.

L'umidità: una bona media

Per chì u cavallu è u cavaliere si sentenu bè, l'umidità ùn deve esse nè troppu bassu nè troppu altu: trà 60% è 80% di l'umidità relativa cum'è una media sana.

Se l'umidità cresce più altu, un spaziu nutriente hè creatu per diversi batteri, parassiti è muffa. Per esempiu, una infezzjoni di vermi cù stronylids pò ancu accade. E so larve si sentenu cunfortu in i muri umidi è si arrampianu. Quì sò spessu liccati da i cavalli è cusì entra in u corpu.

L'altru estremu, però, hè l'aria chì hè troppu secca. Questu prumove a furmazione di polvera. Soprattuttu perchè probabilmente tenete assai fenu è paglia in a stalla, questu hè ancu periculosu. Perchè i picculi particeddi irritate a mucosa di e vie respiratorie in l'omu è l'animali. In casi estremi, questu pò purtà à una tosse crònica è secca.

Circulazione di l'aria: Nisuna aria densa

A circulazione di l'aire in a stalla di cavalli hè ancu decisiva per un clima stabile adattatu per l'spezie è piacevule. I currenti di l'aria chì si movenu constantemente sò cruciali per chì i gasi dannosi, a polvera, i germi è u vapore d'acqua sò liberati uniformemente è rimpiazzati da l'aria fresca. Ideale, si parla quì di u fattu chì u flussu di l'aria deve sopra à traversu a stalla à 0.2 metri per seconda. In ogni casu, a velocità più altu pò esse piacevule in l'estiu.

Ùn àbbia paura di i prughjetti, perchè i cavalli ùn li percive micca cusì. Se grande quantità di l'aria entra in cuntattu cù u corpu, l'animali regula a so temperatura stessu. Questu pò ancu esse utile in l'estiu, postu chì pò facilmente riduce u calore eccessivo.

Tuttavia, questu hè solu appiicatu à u flussu d'aria indirettu. Questu significa chì afecta a casa sana è currisponde à a temperatura di l'ambienti. A ventilazione parziale diretta direttamente à l'animali deve esse evitata. U corpu di u cavallu ùn reagisce micca à questu cù a termoregulazione adatta.

Lighting in the Barn: Catching the Sun's Rays

Sapete u dittu : u sole hè a vita ? Questu hè soprattuttu veru per u cavallu di l'animali di steppa. Perchè i so corpi sò adattati à un ritmu naturali di vita chì si svolge intornu à a radiazione UV. In particulare, questu significa chì a luce di u sole influenza micca solu u cumpurtamentu generale è a joie de vivre, ma ancu a resistenza, a motivazione è ancu a fertilità.

Hè dunque impurtante chì catturà a quantità di u sole naturali pussibule in u stagnu è / o dà à l'animali u spaziu adattatu per curriri. Per esempiu, una scatula cù una terrazza o ancu un paddock è una stalla aperta pò esse una suluzione maravigliosa. Ma i finestri esterni portanu ancu assai luce in a stalla di cavalli.

L'area di a finestra in a stalla deve esse almenu 5% di u muru tutale è u tettu. Se l'arbureti o l'edificazioni si trovanu davanti à i finestri è ponu ombra, in ogni modu, più finestri anu da esse posti. In ogni casu, soprattuttu in i mesi di l'invernu, l'illuminazione supplementaria pò esse necessariu per chì i cavalli stanu in a luce per 8 ore, se pussibule. Quì dinò, assicuratevi chì a luce hè u più naturali pussibule.

Attenzione! Gasi dannosi in l'aria stabile

Ci sò parechji gasi dannosi chì sò in l'aria in ogni mumentu. Questi ponu esse processati da u corpu in picculi quantità è ùn anu micca un effettu negativu nantu à l'animali. In ogni casu, s'ellu superanu un certu percentuale, questu pò avè cunsiquenzi gravi per a salute generale. Hè per quessa chì hè megliu cuntrollà constantemente e diverse quantità cù metri di particella speciale. Avemu riassuntu i valori più impurtanti per voi quì sottu.

Diossidu di carbonu (CO2)

A nostra aria cunvinziunali cuntene diossidu di carbonu in ogni mumentu. Quandu i cavalli è l'omu respira, CO2 supplementu hè liberatu in l'aria. Sì tutti i finestri sò chjusi è ùn ci hè quasi nisuna circulazione di l'aire, l'"aria espirata" s'accumula è u valore si deteriora permanentemente.

Comu regula, si dice chì u cuntenutu di CO2 in a stalla di cavallu ùn deve esse più di 1000 ppm. Questu significa chì ùn deve esse più di 0.1 l / m3 in l'aria per assicurà un clima di grana adattatu per a spezia. Se ùn ci hè micca ventilazione per un bellu pezzu, i battìri ponu formate è a furmazione di polvera hè favurita.

Ammonia (HN3)

Sì i cavalli passanu u tempu in a stalla, hè inevitabbile chì passanu ancu i feci è l'urina quì. In ogni casu, quandu questi sò spartuti da i batteri, l'ammonia gasu dannosu hè pruduttu. Questu hè implicatu significativamente in u sviluppu di e malatie respiratorii è di e malatie di u zoccu (per esempiu, mughetta).

Per evità tali malatie è per creà un clima stabile piacevule, a cuncentrazione di ammonia ùn deve esse più di 10 ppm o 0.1 l / m3 o, in casi eccezziunali, solu sopra à pocu tempu. A ventilazione approprita è u mantenimentu di e scatuli è di litteri aiutanu à riduce a cuncentrazione.

sulfuru d'idrogenu (H2S)

U sulfuru di l'idrogenu di citotossina ùn hè micca normalment in un stabilimentu ben guardatu. Si nasce quandu i sustanzi organici accumincianu a putreri. S'ellu hè inalatu attraversu l'aria, pò impedisce l'assorbimentu di l'ossigenu in u sangue. Se detectate un valore H2S aumentatu (≥0.2 ppm), questu indica chì l'igiene di stalla hè stata trascurata.

Per un clima megliu stabile: ciò chì pudete è deve fà

Avà chì sapete ciò chì cercate quandu custruite o sceglite una stalla di cavalli, a quistione chì sorge hè cumu pudete cuntribuisce à un clima stabile megliu. Per aiutà vi cun questu, avemu riunitu una piccula lista di cuntrollu di u clima stabile per voi:

  • Finestre aperte permanentemente o almenu una ventilazione di ogni ghjornu guarantisci un aghjustamentu di a temperatura è un muvimentu di l'aria abbastanza per sguassà i contaminanti;
  • Verificate l'umidità è, se ne necessariu, aghjustate à 60 à 80% cù un umidificatore di stanza o dehumidifier;
  • Pianu grandi spazii di finestra (idealmente ancu in u tettu) per assicurà un ritmu naturali di ogni ghjornu;
  • Muck out the horse stable every day per riduce a furmazione di contaminanti.
Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *