in

Monitoru di u Nilu

U putente monitoru di u Nilu ricorda una lucertola longa estinta. Cù u so mudellu, hè unu di i rapprisentanti più belli, ma ancu più aggressivi di i lagarti monitor.

Carattirìstichi

Cume hè un monitoru di u Nilu?

I monitori di u Nilu appartenenu à a famiglia di lizardi monitori è sò dunque rettili. I so antenati campavanu nantu à a terra circa 180 milioni d'anni fà. U so corpu hè cupartu di squame chjuche, sò di culore verdu-nìuru è anu un mudellu di spots gialli è strisce horizontale. U ventre hè giallu cù punti neri. I ghjovani anu marcati gialli brillanti nantu à un fondo scuru. In ogni casu, i lucertuli di u monitoru di u Nilu svaniscenu in u culore quandu anu invechjatu.

I monitori di u Nilu sò lucertuli assai grossi: u so corpu hè da 60 à 80 centimetri di longu, cù a so cuda putente misuranu finu à dui metri in totale. U so capu hè slim è più strettu di u corpu, i narici sò circa a mità di strada trà a punta di u musu è l'ochji, è u collu hè relativamente longu.

I monitori di u Nilu anu quattru gammi brevi è forti cù artigli affilati à l'estremità. Parechji rettili anu rimpiazzatu i so denti cù novi in ​​tutta a so vita; u monitoru di u Nilu hè diversu. I so denti ùn sò micca sempre crescenu, ma cambianu in u cursu di a so vita. In i ghjovani animali, i denti sò slender è punta. Diventanu più largu è blunter cù l'età crescente è si trasformanu in veri molari. Certi vechji lucertole di monitoru anu lacune in i so denti perchè i vechji denti caduti ùn sò più rimpiazzati.

Induve campanu i monitori di u Nilu ?

I monitori di u Nilu campanu in l'Africa subsahariana da l'Egittu à l'Africa Sudafrica. L'altri lucertuli di u monitoru campanu in e regioni tropicali è subtropicali di l'Africa, l'Asia, l'Australia è l'Oceania. I monitori di u Nilu sò trà i monitori chì sò cum'è un habitat più umitu. Per quessa, sò generalmente truvati vicinu à i fiumi o stagni in fureste è savane di luce o direttamente nantu à i banche ripidi di l'acqua.

Chì spezie di monitoru di u Nilu ci sò?

Ci sò dui sottuspezie di u monitoru di u Nilu: Varanus niloticus niloticus hè menu marcatu in giallu, Varanus niloticus ornatus hè assai più forte di culore. Si trova in a parti miridiunali di l'Africa. Oghje ci sò un totale di 47 spezie di lucertula di u monitoru diffirenti da l'Africa à l'Asia Sudu è Sudeste à l'Australia. Frà i più grandi in u dragone di Komodo di l'Asia Sudueste, chì si dice chì hè finu à trè metri di longu è 150 kilogrammi di pesu. L'altri spezii cunnisciuti sò u monitor di l'acqua, u monitoru di steppa o u monitor di smeraldu chì campa quasi solu nantu à l'arburi.

Quanti anni anu i monitori di u Nilu ?

I monitori di u Nilu ponu campà finu à 15 anni.

Comportate

Cumu campanu i monitori di u Nilu ?

I monitori di u Nilu anu u so nome da u Nilu, u grande fiumu africanu in u nord-est di l'Africa. L'animali sò attivi durante u ghjornu - ma solu quandu anu calatu in u sole si sveglianu veramente. I monitori di u Nilu stanu principalmente vicinu à i pozzi d'acqua. Hè per quessa ch'elli sò ancu chjamati iguane d'acqua. Nant'à i banche di l'acqua, creanu burrows longu parechji metri.

I monitori di u Nilu vivenu in terra, ponu curriri veloci. Calchì volta si arrampicanu ancu à l'arbureti è in più di questu, sò boni è eleganti bagnanti è ponu stà sottu à l'acqua finu à una ora senza piglià fiatu. Quandu sò minacciati, fughjenu in laghi è fiumi. I monitori di u Nilu sò sulitativi, ma in i boni lochi cù assai manciari, parechji spezii di monitori diffirenti volte campanu inseme.

I monitori di u Nilu anu un cumpurtamentu di visualizazione impressiunanti: Quandu sò minacciati, gonfianu i so corpi in modu chì pareanu più grande. Anu ancu sbulicà cù a bocca aperta - tuttu questu pare assai minacciatu per un animali cusì grande. A so arma più bona, però, hè a so coda: ponu aduprà per colpi putenti cum'è una frusta. È i so muzzichi pò ancu esse assai dulurusu, assai più doloroso di quelli di l'altri lucertuli monitor.

In generale, quandu si scontranu i monitori di u Nilu, u rispettu hè chjamatu: Sò cunsiderati i membri più attivi è aggressivi di a so famiglia.

Amici è nemichi di i monitori di u Nilu

Soprattuttu, l'omu sò una minaccia per monitorà i lucertuli. Per esempiu, a pelle di u monitoru di u Nilu hè trasfurmata in pelle; dunque assai di sti animali sò cacciati. Cum'è nemichi naturali, i lucertuli di u monitoru anu da teme solu i grandi predatori, l'acelli rapaci o i crocodili.

Cumu si riproducenu i monitori di u Nilu?

Cum'è tutti i rettili, i lagarti di u monitor ponenu ova. I monitori femminili di u Nilu ponenu da 10 à 60 ova in termite. Di solitu accade durante a staghjoni di e piogge, quandu i mura di i burrows sò più morbidi è e femine ponu aperte più facilmente cù e so unghie affilate. U pirtusu in u quale ponenu i so ova hè chjusu di novu da e termite. L'ova si trovanu caldi è prutetti in u termite, perchè si sviluppanu solu quandu a temperatura hè di 27 à 31 ° C.

Dopu quattru à deci mesi, u ghjovanu scava è scavà fora di u termite. U so mudellu è u so culore assicuranu ch'elli ùn sò micca notevuli. À u principiu, campanu bè ammucciatu in arburi è arbusti. Quandu sò circa 50 centimetri di longu, cambianu à campà in terra è forrage quì.

Cumu cumunicà i monitori di u Nilu?

I monitori di u Nilu ponu sibilà è sibila.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *