in

Un novu studiu revela: i cani ponu pienghje ancu cù gioia

Quandu a ghjente hè sopraffatta da e so emozioni, i lacrimi spessu cumincianu à cascà.

I ricercatori anu scupertu chì i cani ponu pienghje ancu. Per elli, però, i lacrimi sò principarmenti assuciati cù emozioni pusitivi, cum'è vede di novu i so amati.

Scuprite quì quandu è perchè i cani ponu pienghje!

I cani ponu pienghje ancu?

Quantu i cani sò parti di a nostra vita di ogni ghjornu, sfurtunatamenti ùn pudemu micca parlà cun elli. Almenu micca in tale manera chì avemu veramente una risposta in forma di parolle è frasi.

Semu dunque particularmente interessate in quantu i cani pensanu è si sentenu.

L'emozioni è u ligame trà l'omu è l'animali anu occupatu ancu i ricercatori di l'Università Azabu in Giappone. Takefumi Kikusui, un prufissore in l'università, è a so squadra di scientisti cercanu una risposta à a quistione di se i cani ponu pienghje cum'è l'omu.

L'idea li vinni dopu chì Kikusui hà fattu una scuperta in unu di i so dui cani.

A so signora caniche era pocu diventata mamma. Mentre allattava i so cuccioli appena nati, u prufessore hà nutatu chì i lacrimi sò ghjunti di colpu à i so ochji.

Ùn solu ùn li hà dimustratu chì i cani parevanu capaci di pienghje, ma ancu dimustrava ciò chì puderia esse a causa.

Dopu un pocu di più esperimenti cù altri cani, pareva chjaru: i cani ponu chianciri quandu sò cuntenti.

E vostre lacrime sò probabilmente attivate da una certa hormona.

L'hormone cuddle

L'hormone "oxytocin" hè ancu cunnisciuta cum'è l'hormone cuddle perchè rinforza u ligame trà dui persone o animali.

Hè pruduciutu indipindente in u cervellu è hè particularmente impurtante quandu i zitelli nascenu. Ghjoca un rolu in induce u travagliu, aumentendu a produzzione di latte materna, è sussegwentemente aumentendu u sensu di ligame trà a mamma è u zitellu.

Hè versatu più quandu cuddling.

Hè dunque impurtante chì i neonati ponu snuggle up à a so mamma u più prestu pussibule dopu a nascita.

L'hormone ghjoca ancu un rolu per e coppie. Quandu avemu abbracciatu à qualchissia, l'ossitocina hè liberata è rinforza u nostru ligame cù quella persona. Aiuta ancu à cunfidassi l'altri.

L'investigatore Kikusui è a so squadra avianu digià realizatu una ricerca nantu à u ligame trà i cani è l'omu in 2015. In questi, trovanu chì l'omu è l'animali liberanu l'hormone cuddle quandu interagiscenu strettamente cù l'altri.

Hè stata particularmente interessante per i cani chì l'oxitocina in u so sangue aumentava quandu eranu vicinu à u so maestru o padrona.

Felice addiu

Per sapè se i cani ponu veramente pienghje, i scientisti anu realizatu a chjamata prova di Schirmer nantu à i cani.

Questa prova hè ancu usata nantu à l'omu è ùn dannu micca l'amici di quattru zampe. A pruduzzione di lacrime pò esse misurata cù l'aiutu di un filtru di carta in u saccu conjunctival inferiore.

Prima anu purtatu i cani cù i so patroni per ottene un valore standard. Allora i pariglii sò stati siparati per almenu cinque ore.

Quandu sò stati riunificati, puderia esse osservatu chì i cani pruducianu significativamente più lacrime sta volta.

L'esperimentu cunfirma dunque l'ipotesi di Kikusui. In i cani, l'hormone oxytocin hè più prubabilmente rispunsevuli di aumentà a pruduzzione di lacrime è di pruvucà l'ochji bagnati o ancu uni pochi di lacrime.

Ùn hè ancu chjaru se i cani pienghjenu ancu quandu anu sperimentatu emozioni negattivi, cum'è tristezza, timore o disperazione. Tuttavia, pare chì solu l'emozioni pusitivi provocanu questu in elli.

Questu ùn significa micca chì u vostru cane hè sempre felice quandu ci sò lacrime in i so ochji. In i cani, l'ochji umidi pò ancu esse un signu di malatia.

Conjunctivitis, reazzioni allergii o infizzioni oculari ponu causà lacrime.

In ogni casu, se u vostru cane hè sanu è avete appena scontru novu dopu à un bellu pezzu, pudete aspittà à e lacrime, perchè u vostru nasu di fur hè assai cuntentu di voi!

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *