in

Alimentazione basata nantu à i bisogni di i misgi anziani

L'obesità, a diabetes, l'insufficienza renale o a malatia di u cori necessitanu diete. Ma i bisogni normali cambianu ancu cù l'età.

Sani à a vechja - ùn hè micca solu ciò chì l'omu vulemu, vulemu ancu per i nostri animali. I misgi sò cunsiderati vechji dopu à l'età di dodici anni. I misgi di mezza età o più vechji sò designati da l'età di sette anni, induve l'età fisiologica ùn hè micca sempre currisponde à l'età cronologica. Un ghjattu sanu di 12 anni pò esse fisiologicamente più ghjovanu cà un ghjattu di 8 anni cù malatie renali.

U prucessu di anziane

L'anzianu hè un prucessu graduali è i misgi anziani necessitanu più attenzione da i pruprietarii di animali. Ancu in i misgi sani, l'anzianu porta cambiamenti fisiulogichi. À u nivellu cellulare, a capacità di difenda è riparà hè alterata, chì porta à l'accumulazione di dannu cellulare (per via di i radicali liberi) è l'accumulazione di i prudutti tossichi (granuli di lipofuscin). Questu limita u rendiment. In u tissutu, ci sò cambiamenti in a proporzione è e proprietà di e diverse frazzioni mucopolisaccharide. Questu reduce l'elasticità è a capacità di ubligatoriu di l'acqua è a permeabilità di e membrane diminuite. In u risultatu, ci sò cambiamenti in u metabolismu, l'absorzione ridutta è a capacità d'excrezione di l'organismu, per diminuisce u numeru è a dimensione di e cellule è cusì à una diminuzione di a funziunalità di l'organi. Una riduzzione di a capacità di almacenamiento di nutrienti è una capacità ridutta di rigenerazione pò ancu esse osservata. Certi animali anziani mostranu deteriorazione generale di u mantellu, sensi in diminuzione (vista è odore), o cumpurtamentu alteratu. I cambiamenti clinicamente osservati in questu prucessu sò a desidratazione, a perdita di l'elasticità, a diminuzione di a massa musculare è di l'osse, è l'aumentu di a massa grassa. Una riduzzione di a capacità di almacenamiento di nutrienti è una capacità ridutta di rigenerazione pò ancu esse osservata. Certi animali anziani mostranu deteriorazione generale di u mantellu, sensi in diminuzione (vista è odore), o cumpurtamentu alteratu. I cambiamenti clinicamente osservati in questu prucessu sò a desidratazione, a perdita di l'elasticità, a diminuzione di a massa musculare è di l'osse, è l'aumentu di a massa grassa. Una riduzzione di a capacità di almacenamiento di nutrienti è una capacità ridutta di rigenerazione pò ancu esse osservata. Certi animali anziani mostranu deteriorazione generale di u mantellu, sensi in diminuzione (vista è odore), o cumpurtamentu alteratu. I cambiamenti clinicamente osservati in questu prucessu sò a desidratazione, a perdita di l'elasticità, a diminuzione di a massa musculare è di l'osse, è l'aumentu di a massa grassa.

Esigenze energetiche è nutrienti in a vechja

I bisogni energetichi ponu cambià in a vita di l'adulti. Hè cunnisciutu chì u gastru energeticu tutale in l'omu diminuisce cù l'età. I mutivi di questu sò a diminuzione di a massa di corpu magra è metabolicamente attiva è ancu a diminuzione di l'attività fisica. I cani anziani anu ancu un esigenza energetica più bassa, postu chì a tarifa metabolica basale diminuite è a vuluntà di spustà diminuite. I misgi più vechji anu bisognu di energia più bassu cà i misgi finu à circa sei anni. Ma da l'età di dodici anni, vale à dì in i misgi vechji, l'esigenza di l'energia pare torna à aumentà. A causa hè suspettata per esse a digestibilità ridutta di u grassu in un terzu di i misgi vechji. In i misgi di più di 14 anni, u 20 per centu mostra ancu una digestibilità di proteina ridutta, chì hè per quessa chì i misgi geriatrici ponu ancu avè un requisitu di prutezione aumentatu. I bisogni di prutezione di i misgi vechji deve esse cumpletu per mantene a massa musculare per u più longu pussibule.

Siccomu i misgi vechji ponu perde più vitamini solubili in acqua per l'urina è l'excrementi, l'ingesta deve esse aumentata. A causa di l'absorzione di grassu ridutta, pò ancu esse un bisognu più altu di vitamini A è E. L'approvvigionamentu di fosforu deve esse adattatu à i bisogni di i misgi più vechji è vechji, postu chì e malatie di l'urinarii sò i causi più cumuni di morte in i misgi. .

Alimentazione per i misgi anziani

Cum'è u numeru di i misgi più vechji è più vechji aumenta, cusì hè a industria di l'alimentazione; oghje ci sò parechji alimenti nantu à u mercatu specificamente per i misgi più vechji o vechji. In ogni casu, u cuntenutu di nutrienti di e diverse alimentazioni pò varià considerablemente. In ogni casu, si pò assume chì u cuntenutu di prutezione è fosforu in l'alimentariu per i misgi più vechji hè più bassu di l'alimentu prontu per i misgi più ghjovani. In l'absenza di malatie è sangue, i cunti sò in intervalli normali, sti dieti cummerciale per i misgi anziani è anziani sò preferiti à quelli per i misgi adulti.

U cuntenutu energeticu di questi alimenti per i misgi anziani è vechji hè ancu pertinente. Mentre i misgi di mezza età tendenu à esse sovrappesu, i misgi anziani spessu anu prublemi à mantene u so pesu. In cunsiquenza, quandu selezziunate l'alimentu per i misgi più vechji, ben nutriti, un alimentu di pocu energia o - se ne necessariu - ancu l'alimentu per l'alimentazione di l'obesità hè adattatu, mentre chì per i misgi vechji chì tendenu à esse sottumessi, un savurosu, densu d'energia è assai assai. deve esse usatu alimenti facilmente digeribili. Di sicuru, l'alimentu cummerciale ùn hà micca bisognu à esse alimentatu, e razioni appropritate pò ancu esse preparatu sè stessu cù una ricetta adattata.

Gestione di l'alimentazione è di l'allevamentu

I misgi per se è i misgi vechji in particulare amanu una vita regulare. Questu include i tempi di alimentazione fissi. Più spessu un gattu riceve piccule quantità di cibo, più a vita di ogni ghjornu hè strutturata è variata. Questu hè soprattuttu veru per i misgi interni. L'alimentu seccu di gatti pò esse usatu per sviluppà a destrezza è e cumpetenze mentali cù l'aiutu di i ghjoculi di l'attività di u gattu.

I misgi vechji o i misgi chì soffrenu di e malatie di u sistema musculoskeletal (arthrosis) spessu necessitanu d'aiuti d'arrampicata per arrivà à i so posti preferiti. U locu di l'alimentazione è i lochi di l'acqua anu da esse facilmente accessibile, u listessu s'applica à i litter boxes. Quessi deve ancu esse facilmente accessibile è accessibile per u gattu.

Statu di salute in a vechja

E malatie di cori è renali, ma ancu e malatie di u fegatu è l'artrosi sò naturalmente più freti cù l'età. Un studiu di Dowgray et al. (2022) anu esaminatu a salute di 176 misgi di età trà sette è deci anni. Cinquanta nove per centu avianu disordini ortopedici, u 54 per centu avianu disordini dentali, u 31 per centu sò stati diagnosticati cù murmurii di u cori, u 11 per centu sò stati diagnosticati cù azotemia, u 4 per centu avia l'ipertensione è u 3 per centu sò stati diagnosticati cù ipertiroidismu. Solu u 12 per centu di i misgi ùn anu trovu evidenza di malatia.

E malatie di i denti o di a gengiva sò dunque spessu in a mezza età. I misgi di solitu manghjanu nurmale di novu quandu i denti sò stati puliti è ùn ci hè più dolore à manghjà.

sovrappeso

Mentre i misgi di mezza età sò più probabili di esse sovrappesu è obesi, a proporzione diminuisce di novu da l'età di dodici anni. Per quessa, l'obesità deve esse evitata in tutta a vita di u gattu. U sovrappeso è soprattuttu l'obesità accurta a vita di vita è e diverse malatie sò più frequenti.

perdita di massa di corpu

A perdita di massa di u corpu, malgradu l'ingestimentu di l'alimentariu bonu o aumentatu, puderia esse un signu di ipertiroïdismu, diabete mellitus, IBD (malattia inflamatoria intestinale), o limfoma intestinali di petite cellule. A digestibilità di l'alimentu ridutta deve ancu esse cunsiderata cum'è una causa. A malatia è u dulore in i denti o gengive ponu cuntribuisce à una ingesta di alimentazione ridutta, è un sensu ridutta di l'olfattu è u gustu pò ancu purtà à una ingesta di alimentazione ridutta.

A perdita di pisu in i misgi più vechji deve esse sempre investigata è a causa corretta u più prestu pussibule. Perez-Camargo (2004) hà dimustratu in un studiu retrospettivu di 258 misgi chì i misgi chì sò morti di cancru, fallimentu renale, o ipertiroidismu cuminciaru à perdiri pesu in media circa 2.25 anni prima di a so morte.

Cura dietetica per e malatie

Siccomu e diverse malatie risultatu in diversi bisogni nutrizionali, a dieta per i misgi anziani deve esse sempre adattatu per adattà à u so statutu nutrizionale è i bisogni di a malatia, se ci hè.

malatie di u core

Siccomu a carenza di taurina era ricunnisciuta com'è a causa di a cardiomiopatia dilata, a cardiomiopatia ipertrofica hè issa a malatia di u cori più cumuni (circa u 70 per centu di tutte e malatie cardiache) in i misgi. Ancu cù a malatia di u cori, i pazienti obesi deve esse sottumessi à una riduzione di pisu lenta. In un studiu di Finn et al. (2010) a sopravvivenza di i misgi cù a malatia di u cori hè stata assuciata significativamente cù u pesu di u corpu è u statu nutrizionale; I misgi severamente sottumessi è obesi anu sopravvissutu u più cortu.

L'approvvigionamentu di a proteina deve esse adattatu à i bisogni, un oversupply deve esse evitata per ùn caccià micca inutilmente u fegatu è i rini. L'alimentu deve esse divisu in parechji - almenu cinque - pranzi per evità un diafragma elevatu è per assicurà l'approvvigionamentu energeticu in i pazienti cachectic.

A restrizzioni di sodiu hè ghjustificata solu quandu ci hè a retenzioni d'acqua. Un cuntenutu troppu altu di sodiu in l'alimentazione deve esse evitata. In l'alimentariu per i misgi adulti, u cuntenutu di sodiu hè di solitu circa 1 per centu nantu à una basa di materia secca.

Certi medicazione, cum'è l'inhibitori di l'ACE è l'antagonisti di l'aldosterone, ponu causà iperkaliemia, ma u risicu hè prubabilmente bassu in i misgi. 0.6-0.8 percent potasio in l'alimentu DM hè cunsigliatu.

I studii in l'omu è i cani anu dimustratu chì l'acidu grassu n-3 à catena longa (acidu eicosapentaenoic è l'acidu docosahexaenoic) ponu riduce a furmazione di citochine proinflamatorii è cusì riduce u risicu di cachexia cardiaca. Questi acidi grassi anu ancu un effettu antitromboticu, chì seria benefica in i misgi chì sò propensi à l'aggregazione di piastrine chì pò esse attivatu rapidamente. Pò esse presumitu chì l'amministrazione di L-carnitine hà ancu un effettu benefizièvule nantu à i misgi cù malatie cardiache. Hè essenziale per assicurà chì ci hè un suministru adattatu di taurina.

Fallimentu renale crònicu

L'insufficienza renale crònica, un dannu irreversibile chì si sviluppa lentamente cù a perdita di a funzione renale, affetta di solitu l'animali anziani da l'età di sette o ottu anni. A malatia spessu passa inosservata per un bellu pezzu, postu chì solu circa 30-40 per centu di i misgi mostranu i sintomi tipici di poliuria è polidipsia. Per quessa, i misgi sani in i quali sò stati trovati valori elevati di i rini deve esse cambiatu immediatamente à una dieta di rino.

A proteina è u fosforu sò fattori chjave in a gestione dietetica di l'insufficienza renale cronica. A funzione renale ristretta porta à a retenzioni di sustanzi urinarii, cum'è mostratu da l'aumentu di u nivellu di urea in u sangue di l'animali affettati. A più proteina chì l'alimentu cuntene, più urea deve esse excreted, è quandu a capacità di i rini hè superata, l'urea si accumula in u sangue. A riduzzione di u cuntenutu di prutezione in l'alimentu hè dunque d'impurtanza cruciale in u casu di livelli elevati di urea in u sangue, ancu perchè l'epitelii tubulari sò danati da a reabsorzione tubular forzata di a proteina da l'urina primaria è a progressione di u dannu in u sangue. rini hè prumuvutu. Siccomu parechji cibi per i misgi, in particulare l'alimentariu umitu,

In più di riduzzione di u cuntenutu di proteina, una riduzzione di u cuntenutu di fosforu in l'alimentariu o una riduzzione di l'assorbimentu di fosforu per i leganti di fosfate hè d'impurtanza cruciale. A capacità excretoria ridutta di i rini causa ancu u fosforu per esse ritenutu in u corpu, purtendu à l'iperfosfatemia è più dannu à i rini. U requisitu di fosforu di u ghjattu hè bassu è una riduzzione di u cuntenutu di P in l'alimentu, chì porta à falà sottu à stu valore necessariu, hè pocu pussibule, postu chì a carne per se hà digià un altu cuntenutu di P. In ogni casu, i studii anu dimustratu chì i composti inorganici P in particulare dannu i rini più di u fosforu prisenti in i cumposti organici in carne. Questi composti P inorganici sò usati cum'è additivi tecnichi in a pruduzzione di l'alimentazione. Per quessa, per i misgi cù malatie renali, sia dieti speciali da u cummerciu di droghe cun un cuntenutu P di 0.1 per centu in l'alimentu umitu o 0.4 per centu in l'alimentu seccu o razioni calculate appropritamente chì preparate sò cunsigliate.

diabete mellite

I misgi di più di sette anni sò in più risicu di sviluppà a diabetes mellitus (DM). In più di l'età, i fatturi di risichi includenu obesità, inattività, razza, genere è certi medicazione. Perchè l'obesità reduce a sensibilità à l'insulina è aumenta a resistenza à l'insulina, i misgi obesi sò quattru volte più probabili di sviluppà DM cà i misgi di pesu ideale. I misgi birmani è i masci sò più in risicu, è a progesterona è i glucocorticoidi ponu causà resistenza à l'insuline è DM sussegwenti.

U tipu 2 DM hè di granu a forma più cumuna in i misgi. Sicondu Rand è Marshall, 80-95 per centu di i misgi diabetichi anu diabete di tipu 2. A tolleranza di glucose hè più bassu in i misgi chè in l'omu o i cani. Inoltre, a gluconeogenesi ùn pò micca esse ridutta ancu in presenza di carbuidrati eccessivi.

Siccomu l'obesità hè un fattore d'altu risicu è a perdita di pisu aumenta a sensibilità à l'insulina, a perdita di pisu hè una priorità in u trattamentu è a profilassi. In ogni casu, i patroni di l'animali sò spessu nutanu a malatia solu quandu i misgi manghjanu male è anu digià persu pesu.

Perchè l'iperglicemia provoca danni à e cellule beta, l'iperglicemia persistente deve esse trattata u più prestu pussibule. L'aghjustà a dieta per piglià in contu di u statutu nutrizionale è a terapia approprita pò purtà à a remissione, simile à quella chì si vede in e persone cù a diabetes mellitus 2. In l'omu, una riduzione di pisu di solu 10 per centu porta à un aumentu di a sensibilità à l'insulina.

I misgi obesi duveranu pèrdite pisu lentamente è ricevenu solu u 70-80 per centu di i bisogni di l'energia (calculate da l'estimazione di u pesu ideale di u corpu) per ottene una riduzione di pesu vicinu à 1 per centu / settimana. I misgi chì anu digià persu pesu anu bisognu di ricuperà una nutrizione adatta rapidamente per minimizzà i danni di u fegatu. Una dieta densa di energia, altamente digeribile è savurosa cù un altu cuntenutu di proteina (> 45 per centu in materia secca (DM), pocu carbuidrati (< 15 per centu) è pocu cuntenutu di fibra cruda (< 1 per centu) hè cunsigliatu (Laflamme). è Gunn-Moore 2014). I misgi obesi anu da esse ancu datu una dieta ricca di proteine ​​​​per evità di perde a massa musculare. U cuntenutu di fibra cruda pò esse più altu per i misgi sovrappesi, ma deve esse menu di 8 per centu di u DM.

Quandu si tratta di gatti diabetici dipendenti da l'insulina, i tempi di alimentazione sò probabilmente menu impurtanti in a gestione. L'iperglicemia postprandiale in i misgi dura più longu è ùn hè micca cusì altu cum'è in i cani, soprattuttu quandu si sò alimentati di dieta ricca di proteine ​​​​è pocu carbuidrati. Tuttavia, l'alimentazione ad libitum ùn hè micca pussibule per i misgi sovrappesi. In questi casi, idealmente, i picculi pranzi devenu esse pruposti friquintimenti à intervalli stabiliti in tuttu u ghjornu. Se questu regime di alimentazione ùn hè micca pussibule, l'alimentazione deve esse adattata à l'amministrazione di l'insulina. In l'animali fussy, l'alimentariu hè datu prima di l'amministrazione di l'insulina per prevene l'ipoglicemia se u ghjattu rifiuta di manghjà l'alimentariu.

Siccomu a polidipsia hè presente in DM, hè impurtante per assicurà chì l'acqua hè furnita. I misgi disidratati è quelli chì soffrenu di cetoacidosi necessitanu fluidi parenterali. A quantità d'acqua chì u gattu beie currisponde bè cù u nivellu di glucose di sangue è indica se l'animali hè nantu à a strada bona o s'ellu hè necessariu una reevaluazione è l'aghjustamentu di l'insulina.

Quistioni più frequente

Chì possu fà per u mo vechju gattu ?

Rispondi à i bisogni di u vostru vechju gattu è facenu più faciule per ella a ritirata. Un locu tranquillu è dolce per dorme chì u gattu pò ghjunghje facilmente hè un must. Se u vostru ghjattu ùn hè più fisicu, ùn deve più saltà per ghjunghje à u so locu di dorme.

Cumu sapete chì un gattu soffre?

Postura alterata: Quandu un ghjattu hè in u dulore, pò esibisce una postura tensa, avè una tummy tuck, esse zoppu, o pende a testa. Perda di l'appetite: U dulore pò disturbà u stomacu di i misgi. In u risultatu, i misgi in u dulore spessu manghjanu pocu o nunda.

L'alimentu senior hè utile per i misgi?

I misgi anziani anu più bisognu di vitamini è minerali, postu chì l'attività enzimatica di l'organi digestivu diminuite cù l'età. Per quessa, sta necessità deve esse coperta da l'alimentariu adattatu per l'anziani. Hè ancu cunsigliatu per alimentà un alimentu cun un cuntenutu pocu di fosforu.

Quandu hè u megliu tempu per alimentà i misgi?

Alimentate à u stessu tempu sempre chì hè pussibule. Aghjustate l'alimentazione per adattà à u vostru ghjattu: I misgi ghjovani necessitanu trè à quattru pasti à ghjornu. L'animali adulti deve esse alimentatu duie volte à ghjornu: a matina è a sera. I misgi anziani deve esse permessi di manghjà trè volte à ghjornu.

Avete da manghjà ancu i misgi di notte?

U cumpurtamentu naturali di u ghjattu significa chì manghja finu à 20 picculi pasti in tuttu u ghjornu - ancu di notte. Hè dunque un vantaghju se furnite un pocu di alimentu ghjustu prima di andà in lettu per chì u gattu pò ancu manghjà a notte se ne necessariu.

Pudete mischjà l'alimentu di gattu seccu è umitu?

Per copre i bisogni energetichi di u vostru ghjattu cù l'alimentu umitu è ​​seccu, ricumandemu di dividendu a quantità tutale di l'alimentu per 3 è poi l'alimenta cusì: Dà u vostru ghjattu 2/3 di a quantità di alimentu in forma di alimentu umitu è ​​dividite questu in duie razioni (per esempiu, colazione è cena).

Chì ghjè l'alimentu di gattu più sanu?

A carne musculosa magra di vitello, vacca, pecura, caccia, cunigliu è pollame hè adattatu. Per esempiu, l'aviculture, cum'è u cori, u stomacu è u fegatu (attenzione: solu porzioni chjuche) sò pocu prezzu è i misgi benvenuti.

Perchè i vechji misgi diventanu cusì magri?

Magre o troppu magre? Quantu pò pisà i misgi? Pudemu dà u tuttu chjaru: hè cumplettamente normale per i misgi per perdiri pesu quandu anu invechjatu. A massa musculare è u tissutu cunghjuntivu diminuiscenu, facendu chì u vostru gattu pare più liggeru è ancu visualmente più strettu.

Cumu si manifesta a senilità in i misgi?

Segni tipici di senilità in i misgi

In generale, u mantellu diventa più opacu cù l'età è perde u so splendore. A causa di a vechja età, a pelle di i misgi spessu pare matte, postu chì i nasi di fur affettati ùn ponu più fà abbastanza igiene persunale in a vechja.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *