in

Martens: Ciò chì duvete sapè

Martens sò predatori. Formanu una famiglia trà e spezie animali. Includenu ancu u tasso, u puzzole, u visone, a donnola è a lontra. Abitanu quasi in ogni locu in u mondu eccettu à u Polu Nordu o l'Antartida. Quandu si parla di martora, intendemu di martora di petra o di pinu. Inseme sò i "veri martens".

Martens sò 40 à 60 centimetri longu da u nasu à u fondu. Inoltre, ci hè una cuda arbustiva di 20 à 30 centimetri. Pisanu circa unu à dui kilogrammi. Martens sò dunque piuttostu slim è ligeri. Puderanu dunque spustà assai rapidamente.

Cumu campanu i martini ?

Martens sò notturne. Allora caccianu è alimentanu à u crepuscolo o di notte. In realtà manghjanu tuttu: i picculi mammiferi, cum'è i topi è i squirrels, è ancu l'acelli è i so ova. Ma i rettili, ranocchi, lumache è insetti sò ancu parti di a so dieta, è ancu l'animali morti. Ci sò ancu frutti, frutti è noci. In u vaghjimu, martens s'appronta per l'invernu.

Martens sò solitari. Vivenu in i so territorii. I masci difendenu u so territoriu contr'à l'altri masci è e femine contr'à l'altri femine. Tuttavia, i territorii maschili è femini ponu sovrapponi.

Cumu si riproducenu martens?

Martens si accoppianu in l'estiu. Tuttavia, a cellula d'ova fecundata ùn si sviluppa più finu à u prossimu marzu. Si parla dunque di dormance. A vera gravidanza dura circa un mese. I ghjovani nascenu tandu versu aprili quandu torna più caldu fora.

Martens sò di solitu circa triplets. I nasciti sò cechi è nudi. Dopu à circa un mese apre l'ochji. Succhianu u latte da a so mamma. Si dice ancu chì a mamma allatta i ghjovani. Dunque i marti sò mammiferi.

U periodu di suckling dura circa dui mesi. In u vaghjimu i picculi martens sò indipendenti. Quandu sò circa dui anni, ponu avè u so propiu ghjovanu. In natura, campanu per un massimu di deci anni.

Chì nemici anu i martini ?

Martens anu pochi nemichi perchè sò cusì veloci. I so nemichi naturali più cumuni sò i rapaci perchè si sbuccianu di colpu da l'aria. I volpi è i misgi di solitu piglianu solu martens assai ghjovani, sempre chì sò sempre impotenti è micca cusì veloci.

U più grande nemicu di martens hè l'omu. A caccia di i so pelli o a prutezzione di i cunigli è i gaddini uccidenu assai martens. Parechje martore morenu ancu in a strada perchè e vitture passanu sopra.

Chì sò e caratteristiche particulari di a marta di petra?

I faggi osenu avvicinassi più à l'omu chè i pinu. Per quessa, manghjanu ancu gaddini è palummi è cunigli, finu à ch'elli ponu entre in e stalle. Parechji agricultori, dunque, stallanu trappule.

A faina piace à arrampicà sottu à e vitture o da sottu à u compartmentu di u mutore. U marcanu cù a so urina cum'è u so territoriu. A prossima marta s'arrabbia cusì à l'odore chì spessu morde parti di gomma. Questu porta à danni caru à a vittura.

A marta di petra pò esse cacciata. I fucili di cacciatori o e so trappule piglianu a vita di parechje martore di petra. Tuttavia, ùn sò micca minacciati di estinzione.

Cumu campa a martora ?

I martens di pinu sò più cumuni in l'arbureti cà i faggi. Sò assai boni per arrampicà è saltà da ramu à ramu. Di solitu facenu i so nidi in cavità di l'arburi, à volte in nidi vacanti di squirreli o d'acelli rapaci.

A pelliccia di marta di pinu hè populari cù l'omu. A causa di a caccia di fur, ci sò solu uni pochi di martens di pinu in parechje spazii. Tuttavia, a marta di pinu ùn hè micca in periculu. U so prublema, però, hè chì parechji boschi grandi sò tagliati. Ùn ci hè più mancu là.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *