in

Lion

Lioni sò cunsiderate i "re di bestie" è anu sempre affascinatu a ghjente. I leoni maschili in particulare impressiuniscenu cù a so grande criniera è u so rughjoni putente.

Carattirìstichi

Chì sò i leoni?

I leoni appartenenu à l'ordine di i carnivori è quì à a famiglia di i misgi è à u genus big cat. Accantu à i tigri sò i più grandi gatti di preda in a terra:

Sò finu à 180 centimeters long, a cuda misura 70 à 100 centimeters supplementu, l'altezza di a spalla hè da 75 à 110 centimeters è pesanu trà 120 è 250 kilogrammi. E femine sò significativamente più chjuche, pisendu solu 150 kilogrammi in media. U pelu di u leone hè giallu-marrone à rossu o marrone scuru, è hè un pocu più chjaru nantu à u ventre.

A coda hè pelosa è hà una nappa nera à a fine. A funzione inconfundible di i masci hè a mane enormi, chì hè più scuru in u culore di u restu di u fur. A criniera pò esse nera-marrone à rossu-marrone, ma ancu giallu-marrone è righjunghji da e guance nantu à a spalla à u pettu o ancu à u ventre. A mane di i masci si sviluppa solu quandu sò circa cinque anni. E femine ùn ne mancanu in tuttu, è i leoni asiatichi maschili anu una criniera menu pronunciata.

Induve campanu i leoni ?

Oghje, i leoni si trovanu solu in l'Africa subsahariana, è ancu in un picculu santuariu salvaticu in a penisula di Kathiawar in u statu indianu di Gujarat. Eranu spartuti da u Nordu à l'Africa Sudafrica è da u Vicino Oriente à tutta l'India.

Lions campanu principarmenti in a savana, ma ponu ancu esse truvati in boschi secchi è semi-deserti. Per d 'altra banda, ùn ponu micca sopravvive in i boschi tropicali umidi o in i deserti veri induve ùn ci sò micca pochi d'acqua.

Chì tipi di leoni ci sò?

Sicondu a so zona d'origine, i leoni sò diffirenti in grandezza: l'animali più putenti campanu in l'Africa miridiunali, i più delicati in Asia. In più di i leoni, a famiglia di big cat include tigri, leopardi è jaguars.

Quanti anni anu i leoni?

In media, i leoni campanu da 14 à 20 anni. In i zoo, i leoni ponu ancu campà à più di 30 anni. I masci di solitu mori prima in a natura perchè sò cacciati da i ghjovani cuncurrenti. S'ellu ùn trovanu micca un novu pacchettu, di solitu mori di fame perchè ùn ponu micca caccià abbastanza per sè stessu.

Comportate

Cumu campanu i leoni ?

I leoni sò l'unichi grandi misgi chì campanu in orgogliu. Un pacchettu hè custituitu da unu à trè masci è finu à 20 femine è i so ghjovani. U masciu più putente pò esse ricunnisciutu di solitu da a mane particularmente longa è scura. Indica chì u capimachja hè in forma, sana è pronta à cumbatte. A crina prubabilmente serve per prutege i masci da e ferite causate da morse è zampe durante i cumbattimenti.

Inoltre, i leoni femminili prefessu i masci cù manes ben sviluppati. À u cuntrariu, i masci più chjuchi evitanu i leoni grandi perchè sanu chì si trattanu di un rivale putente. U locu à a cima di u pacchettu hè assai cuntestatu: u capu di solitu deve cede à un altru leone maschile dopu à dui à trè anni. Spessu u novu capu di u pacchettu uccide i cuccioli di u leone scunfittu. E femine sò tandu pronti à accoppià più rapidamente.

E femine sò generalmente sempre in u stessu pacchettu, i masci, invece, anu da abbandunà u pacchettu quandu diventanu maturu sessuale. Formanu i gruppi chjamati bachelor cù altri masci, si movenu inseme è caccianu inseme. Eventualmente, ogni masciu prova à cunquistà u so propiu pacchettu. U territoriu di un leone pò esse da 20 à 400 chilometri quadrati. Sì l'animali trovanu assai preda, u tarritoriu hè più chjucu; s'ellu si trovanu pocu alimentu, deve esse più grande.

U territoriu hè marcatu cù feci è urina. Inoltre, i masci dimustranu cù u so rugginu chì u tarritoriu li appartene. Quandu ùn caccianu micca, i leoni dormenu è dormenu finu à 20 ore à ghjornu. Sò animali tranquilli è ùn ponu micca curriri assai longu. À a caccia, però, ponu ghjunghje sin'à 50 chilometri à l'ora; ma ùn ponu micca mantene stu ritmu per longu.

Perchè l'ochji di u leone sò diretti in avanti, l'animali ponu ghjudicà distanzi assai bè. Questu hè assai impurtante per i predatori chì vanu à caccia. È perchè i so ochji, cum'è quelli di tutti i misgi, anu una strata chì riflette a luce in a retina, ponu ancu vede assai bè di notte. A so audizione hè ancu assai sviluppata: cù e so orecchie flessibili, ponu sente esattamente da induve vene un sonu.

Amici è nemichi di u leone

A più, u bufali o un pacchettu di iena pò esse una minaccia per un leone adultu. In u passatu, l'animali eranu più minacciati da e persone chì i cacciavanu. Oghje, l'animali sò in periculu da a distruzzione di l'habitat è e malatie trasmesse da a preda cum'è u bufali.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *